OFICIAL: Audi A3 e-tron, cel mai nou model electric german

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 08.04.2011
Audi a lansat astăzi oficial versiunea concept A3 e-tron, un derivat electric al actualului A3 Sportback, gata să ofere 136 de cai putere şi o autonomie de 140 de kilometri.

Esential

140 de kilometri este autonomia maximă a modelului Audi A3 e-tron.
136 de cai putere oferă motorul electric al noului A3 e-tron.

Audi nu vrea să piardă teren în faţa celor de la BMW pe segmentul modelelor electrice după ce bavarezii au anunţat noua gama "i". Astăzi, constructorul din Ingolstadt a publicat primele imagini şi detalii tehnice ale conceptului A3 e-tron, cel mai nou membru al familiei de modele electrice.

Prototipul cu zero emisii are la bază varianta standard a modelului A3 Sportback, echipată însă cu un tren de rulare complet electric. Inima hatchaback-ului este un motor de 136 de cai putere şi 270 de Nm, conectat la o transmisie automată cu o singură treaptă de viteză. Resursele sunt transmise doar punţii faţă şi pot propulsa modelul compact de la 0 la 100 de km/h în 11.2 secunde.

Deşi unitatea electrică însumează doar 65 de kilograme, masa totală a prototipului este afectată de greutatea pachetului de baterii, poziţionat sub portbagaj şi sub scaunele spate. Suportul litiu-ion cântăreşte 300 de kilograme şi reduce dimensiunile portbagajului, care poate înghiţi doar 265 de litri.

Noul Audi A3 e-tron oferă celui de la volan trei moduri diferite de rulare: normal, eficient şi dinamic. Pentru cei care aleg funcţia dinamic autonomia se reduce. Pentru cei care aleg modul eficient, A3 e-tron oferă autonomia sa maximă, de 140 kilometri.

"Plinul" cu energie electrică se poate face în nouă ore, atunci când se foloseşte o priză convenţională de 230V, şi în patru ore atunci când vorbim despre o priză de 400V.

Comentarii (6)

  • A3 E-tron
    Trecand peste detaliile "electrizante" :), o singura informatie mi se pare foarte interesanta in aceasta stire si anume "Resursele sunt transmise doar punţii spate". Hopa! Se pare ca odata cu generatiile e-tron Audi a gasit in sfarsit calea spre transmisia spate, mult ravnita.
    3 6
  • @C-G-C
    uitate mai bine scrie clar 'faţă'
    Acesta este viitoru, masina electrica
    5 0
  • Probabil a fost o greseala ca nu mai scrie asa ceva acuma.
    "Resursele sunt transmise doar punţii faţă"
    1 1
  • @alex
    Eu m-am uitat foarte bine, ceea ce era intre ghilimele era extras copy/paste din text. Probabil ca la redactarea textului Bogdan era inca cu gandul la BMW-ul Seria 6 testat zilele trecute :)) si ne-a indus in eroare. Acum s-a corectat. Ar fi fost o stire de senzatie.
    4 0
  • electricele......
    se pare ca electricele castiga incet incet teren.......
    nu mas mira daca in 15 ani(2 generati) masinile electrice vor avea autonomie de 400-500 km si incarcarea bateriilor in 1-2 ore.....
    6 1
  • Probabil ca este mai usor, dar seria 1 i, 9 secunde pana la suta, 160 km autonomie
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru