Esential
140 | de kilometri este autonomia maximă a modelului Audi A3 e-tron. |
136 | de cai putere oferă motorul electric al noului A3 e-tron. |
140 | de kilometri este autonomia maximă a modelului Audi A3 e-tron. |
136 | de cai putere oferă motorul electric al noului A3 e-tron. |
Audi nu vrea să piardă teren în faţa celor de la BMW pe segmentul modelelor electrice după ce bavarezii au anunţat noua gama "i". Astăzi, constructorul din Ingolstadt a publicat primele imagini şi detalii tehnice ale conceptului A3 e-tron, cel mai nou membru al familiei de modele electrice.
Prototipul cu zero emisii are la bază varianta standard a modelului A3 Sportback, echipată însă cu un tren de rulare complet electric. Inima hatchaback-ului este un motor de 136 de cai putere şi 270 de Nm, conectat la o transmisie automată cu o singură treaptă de viteză. Resursele sunt transmise doar punţii faţă şi pot propulsa modelul compact de la 0 la 100 de km/h în 11.2 secunde.
Deşi unitatea electrică însumează doar 65 de kilograme, masa totală a prototipului este afectată de greutatea pachetului de baterii, poziţionat sub portbagaj şi sub scaunele spate. Suportul litiu-ion cântăreşte 300 de kilograme şi reduce dimensiunile portbagajului, care poate înghiţi doar 265 de litri.
Noul Audi A3 e-tron oferă celui de la volan trei moduri diferite de rulare: normal, eficient şi dinamic. Pentru cei care aleg funcţia dinamic autonomia se reduce. Pentru cei care aleg modul eficient, A3 e-tron oferă autonomia sa maximă, de 140 kilometri.
"Plinul" cu energie electrică se poate face în nouă ore, atunci când se foloseşte o priză convenţională de 230V, şi în patru ore atunci când vorbim despre o priză de 400V.
Acesta este viitoru, masina electrica
"Resursele sunt transmise doar punţii faţă"
nu mas mira daca in 15 ani(2 generati) masinile electrice vor avea autonomie de 400-500 km si incarcarea bateriilor in 1-2 ore.....