OFICIAL: Audi a prezentat noul motor V6 3.0 TFSI

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 27.06.2008
Audi a dezvaluit astazi noul motor V6 supraalimentat de 3.0 litri, capabil sa dezvolte 290 de cai si 420 Nm.

Esential

290 de cai putere dezvolta noul propulsor Audi.
420 de Nm este valoarea maxima a cuplului motor oferit noul motor de 3.0 litri TFSI.

Audi a publicat astazi primele informatii oficiale despre noul propulsor V6 supraalimentat care va incerca sa smulga titlul de "Cel mai bun motor al anului" obtinut de BMW.

Noua unitate V6 de 3.0 litri TFSI este capabila sa dezvolte 290 de cai putere si un cuplu motor impresionant de 420 Nm, resimtit cel mai bine intre 2500 si 4850 de turatii. Supraalimentatorul compact, compresorul volumetric Roots si sistemul de injectie directa cu o presiune de 150 bar.

Audi nu a publicat inca date oficiale despre consum, insa motorul de 3.0 litri va reusi sa inregistreze o valoare medie de 10 litri la 100 de km. Consumul va fi variabil insa in functie de modelul pe care il va propulsa. Audi a declarat ca noul 3.0 TFSI va indeplini cele mai stricte norme de poluare Euro 5.

Noul motor va debuta cel mai probabil pe versiunea revizuita a sedanului A6, asteptata sa fie expusa publicului spre sfarsitul acestui an.

Intr-un viitor mai indepartat, Audi va lansa si o versiune mai potenta a noului motor V6 de 3.0 litri, capabila sa dezvolte 350 de cai putere, inlocuind astfel actualul V8 de 4.2 litri aspirat normal.

Viitorul Audi S4 este cel mai probabil candidat pentru a primi versiunea sportiva a unitatii V6.

via | Worldcarfans

Taguri: A6, Audi, BMW, S4

Comentarii (10)

  • Sergiu
    BMW 3.0 vs Audi 3.0
    Engine

    Cylinders/valves 6/4

    Capacity in ccm 2,979

    Stroke/bore in mm 89.6/84.0

    Max. output in kW (PS) at 1/min 225 (306)/5,800

    Max. torque in Nm at 1/min 400/1,300-5,000
    Faceti comparatie si pe urma vorbiti .
    Niste publicatii de doi lei.
    Din start se vede ca MOTORUL anului de la BMW e de neintrecut de aceste motor a lui audi.
    Terminati odata cu asa comentarii ca Audi e mai slabut ca BMW-ul.
    O lumea intreaga o stie numai la romani e cu fundul in sus totul.
    BMW e o COMPANIE SANATOASA !
    1 0
  • Audi devine cel mai bun
    ce nu-ti place bre Sergiu? este evident ca Audi incepe sa depaseasca concurenta si sunt convins ca va reusi. un exemplu ar fi cine cistiga cursele de la Le Mans si Nurinburg in fiecare an? Audi si nu bmw, iar tehnologia motoarelor de pe masinile de curse Audi o implementeaza si pe masinile de serie. Asa ca daca esti invidios nu mai plasa comentarii la articolele cu Audi, ci la cele cu bmw (articolele caruia nu ma atrag personal de loc)
    1 0
  • george
    INCA UNU` PICAT IN TARTACUTA...
    @ Sergiu

    Din start se vede ca n-ai habar de capu` tau si pe ce lume esti si mai si critici de parca ai fi doctor docent...in primul rand, diferentele de performante intre cele doua motoare sunt destul de subtiri (ba chiar inexistente fiindca se compenseaza)...in conditiile in care motoru` de BEMVE este EURO 4 (PATRU) iar cel de Audi e EURO 5 (CINCI)...Daca simti nevoia sa intrebi "ce importanta are chestia asta", abtine-te...

    Asteptam comentarii de la tine dupa ce mai studiezi (ca sa nu mai vii cu comparatii de doi lei si patrusprezece bani) si eventual poate inveti si ceva maniere (ca sa nu jignesti lumea gratuit, degeaba si aiurea-n tramvai)...
    1 0
  • tavione
    audi
    ba, terminati cu prostiile astea gen audi = motorul anului :)), ma apuca rasul, taraneilor, iar tu denny stai linistit ca nu'i mare diferenta intre euro 4 si euro 5, in plus de asta, motorul bimmer'ului are deja 2 ani vechime ;)
    0 0
  • Ce se abereaza lumea pe aici, grav.
    Nu vad rostul comparatiei intre BMW si Audi, sincer, unul e bi-turbo de ~335CP stock, desi e declarat 306CP, altul e un motor Audi de 3l si compresor mecanic, nu turbo, vedem ce-o fi cind o fi ca performante.
    0 0
  • ieuro
    Astia parca au inebunit se concureaza intre ei BMW si Audi numai asa vezi peste tot in toate publicatiile cred ca se plictisesc deoarece nu au concurenta altfel nu imi explic deoarece vand si unii si altii de rup.
    0 0
  • magarul
    logan nation
    va contraziceti degeaba.cand o sa aveti TOTI bmw si audi atunci sa va luati la scuipat.80% din romani au atins genul asta de masini doar sa o stearga de praf si acum se dau mari specialisti auto.halal!
    0 0
  • george
    ALTU`?
    @ tavione

    Ti-as fi recunoscator daca mi-ai spune unde ai gasit tu date concrete ca nu-i mare diferenta intre EURO 4 si EURO 5...Dupa cum ai spus-o acolo suna a presupunere aproximativa...Ca sa-ti dai seama care-i diferenta, tine cont ca Audi a produs motor de exact 306 CP din numai 2144 cmc...atunci cand standardele de poluare erau mai lejere...
    0 0
  • tavione
    @george
    date concrete....la mecanici, prin masurarea emisiilor de noxe!nu stiu exact la ce motor te referi, ideea e ca in momentul de fata aproape toti constructorii pot oferi putere mare la capacitate cilindrica mica...dar nu toti pot oferi si fiabilitatea necesara ;) ; plus de asta cu cat e motorul mai mic, cu atat este mai usor de turat si de stors cai putere!
    0 0
  • george
    @ tavione
    M-as bucura tare daca mecanicii si-ar face treaba pentru care sunt platiti inainte sa-mi faca mie comparative de noxe intre normele de poluare. De fapt, majoritatea habar n-au despre ce e vorba...
    In sfarsit, ca sa-ti dai seama despre ce e vorba retine ca Golf-ul 5 se vinde in America cu un singur motor: un benzinar de 2.5 fara turbo care produce doar 170 CP...iar ca norma de poluare e PZEV adica un fel de EURO 5...nu ti se pare cam handicapat pentru cilindreea asta?

    Treaba cu motoarele mici e foarte discutabila...mai degraba rezolvi fiabilitatea decat emisia...la VW, motorul de 2000 cmc, cand a trecut de la EURO 2 (Golf 3 GTI) la EURO 4 (Golf 4) a pierdut vreo 35 de cai...iar fiabilitate ca la Golf 3 nu mai gasesti in ziua de azi...nici macar la Volkswagen...

    PS. Motorul despre care vorbeam mai devreme a fost pus pe Audi Quattro `84 - `87...adica acu` mai bine da douaj` da ani...iar in zilele noastre, Audi a pus pe S3 un benzinar de 2 litri si 265 CP...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru