Esential
290 | de cai putere dezvolta noul propulsor Audi. |
420 | de Nm este valoarea maxima a cuplului motor oferit noul motor de 3.0 litri TFSI. |
290 | de cai putere dezvolta noul propulsor Audi. |
420 | de Nm este valoarea maxima a cuplului motor oferit noul motor de 3.0 litri TFSI. |
Audi a publicat astazi primele informatii oficiale despre noul propulsor V6 supraalimentat care va incerca sa smulga titlul de "Cel mai bun motor al anului" obtinut de BMW.
Noua unitate V6 de 3.0 litri TFSI este capabila sa dezvolte 290 de cai putere si un cuplu motor impresionant de 420 Nm, resimtit cel mai bine intre 2500 si 4850 de turatii. Supraalimentatorul compact, compresorul volumetric Roots si sistemul de injectie directa cu o presiune de 150 bar.
Audi nu a publicat inca date oficiale despre consum, insa motorul de 3.0 litri va reusi sa inregistreze o valoare medie de 10 litri la 100 de km. Consumul va fi variabil insa in functie de modelul pe care il va propulsa. Audi a declarat ca noul 3.0 TFSI va indeplini cele mai stricte norme de poluare Euro 5.
Noul motor va debuta cel mai probabil pe versiunea revizuita a sedanului A6, asteptata sa fie expusa publicului spre sfarsitul acestui an.
Intr-un viitor mai indepartat, Audi va lansa si o versiune mai potenta a noului motor V6 de 3.0 litri, capabila sa dezvolte 350 de cai putere, inlocuind astfel actualul V8 de 4.2 litri aspirat normal. Viitorul Audi S4 este cel mai probabil candidat pentru a primi versiunea sportiva a unitatii V6.
via | Worldcarfans
Cylinders/valves 6/4
Capacity in ccm 2,979
Stroke/bore in mm 89.6/84.0
Max. output in kW (PS) at 1/min 225 (306)/5,800
Max. torque in Nm at 1/min 400/1,300-5,000
Faceti comparatie si pe urma vorbiti .
Niste publicatii de doi lei.
Din start se vede ca MOTORUL anului de la BMW e de neintrecut de aceste motor a lui audi.
Terminati odata cu asa comentarii ca Audi e mai slabut ca BMW-ul.
O lumea intreaga o stie numai la romani e cu fundul in sus totul.
BMW e o COMPANIE SANATOASA !
Din start se vede ca n-ai habar de capu` tau si pe ce lume esti si mai si critici de parca ai fi doctor docent...in primul rand, diferentele de performante intre cele doua motoare sunt destul de subtiri (ba chiar inexistente fiindca se compenseaza)...in conditiile in care motoru` de BEMVE este EURO 4 (PATRU) iar cel de Audi e EURO 5 (CINCI)...Daca simti nevoia sa intrebi "ce importanta are chestia asta", abtine-te...
Asteptam comentarii de la tine dupa ce mai studiezi (ca sa nu mai vii cu comparatii de doi lei si patrusprezece bani) si eventual poate inveti si ceva maniere (ca sa nu jignesti lumea gratuit, degeaba si aiurea-n tramvai)...
Nu vad rostul comparatiei intre BMW si Audi, sincer, unul e bi-turbo de ~335CP stock, desi e declarat 306CP, altul e un motor Audi de 3l si compresor mecanic, nu turbo, vedem ce-o fi cind o fi ca performante.
Ti-as fi recunoscator daca mi-ai spune unde ai gasit tu date concrete ca nu-i mare diferenta intre EURO 4 si EURO 5...Dupa cum ai spus-o acolo suna a presupunere aproximativa...Ca sa-ti dai seama care-i diferenta, tine cont ca Audi a produs motor de exact 306 CP din numai 2144 cmc...atunci cand standardele de poluare erau mai lejere...
In sfarsit, ca sa-ti dai seama despre ce e vorba retine ca Golf-ul 5 se vinde in America cu un singur motor: un benzinar de 2.5 fara turbo care produce doar 170 CP...iar ca norma de poluare e PZEV adica un fel de EURO 5...nu ti se pare cam handicapat pentru cilindreea asta?
Treaba cu motoarele mici e foarte discutabila...mai degraba rezolvi fiabilitatea decat emisia...la VW, motorul de 2000 cmc, cand a trecut de la EURO 2 (Golf 3 GTI) la EURO 4 (Golf 4) a pierdut vreo 35 de cai...iar fiabilitate ca la Golf 3 nu mai gasesti in ziua de azi...nici macar la Volkswagen...
PS. Motorul despre care vorbeam mai devreme a fost pus pe Audi Quattro `84 - `87...adica acu` mai bine da douaj` da ani...iar in zilele noastre, Audi a pus pe S3 un benzinar de 2 litri si 265 CP...