OFICIAL: Aston Martin confirmă lansarea unui SUV Lagonda
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
După agitaţia creată în jurul Salonului Auto de la Geneva, Aston Martin decide să facă un anunţ important. Preşedintele constructorului britanic, Ulrich Bez, a declarat, într-un interviu recent, că brandul Lagonda va fi relansat şi va putea oferi o gamă variată de modele.
Colaborare cu Mercedes
Britanicii caută în prezent un suport financiar pentru a susţine proiectul şi un partener capabil să furnizeze platforme şi tehnologii viabile. Referindu-se la necesitatea unei finanţări, Bez a declarat: "Mercedes a avut nevoie de un miliard pentru a relansa brandul Maybach. Suntem de părere că Lagonda poate reveni pe piaţă cu costuri mai mici de atât."
Primul model etichetat cu logo-ul Lagonda va fi un SUV, inspirat de conceptul expus în 2008 la Salonul de la Geneva. Prototipul dezvăluit atunci a avut la bază structura actualului Mercedes GL, ceea ce face ca soluţia unui parteneriat cu germanii din Stuttgart să nu fie exclusă. O colaborare între cele două părţi poate deveni viabilă, dacă Aston Martin se oferă să ajute Mercedes în procesul de dezvoltare al viitoarelor modele Maybach.
Un SUV pentru şoselele din Rusia
Ideea Aston Martin, de a lansa un SUV sub protecţia unui brand de lux dedicat, vine după ce constructorul a realizat că modelele sale nu pot fi conduse în ţări cu o infrastructură dezastruoasă. De aici nevoia de a avea un SUV Lagonda, capabil să se vândă pe pieţele emergente, cum sunt Rusia şi China.
Directorul de comunicare Aston Martin a recunoscut că în fosta Republică Sovietică este nevoie de o maşină care să poată circula pe şoselele asfaltate prost, capabile să facă faţă unor ierni dificile.
Pentru a câştiga clienţi din aceste zone, Lagonda va oferi şi o versiune blindată a SUV-ului.Ulrich Bez susţine că preţul SUV-ului va fi cuprins între 150.000 şi 350.000 de euro, ceea ce va da naştere unui nou segment de modele 4x4 de lux, pe care doar Bentley cu al său crossover ar putea concura.
Diferenţele dintre Lagonda şi Aston Martin
Preşedintele Aston Martin şi designerul constructorului britanic nu s-au arătat descurajaţi de reacţiile negative ale publicului, care a criticat designul conceptului Lagonda, prezentat în urmă cu trei ani. "Prototipul a fost un test de reacţie. Am încercat să provocăm dezbateri şi să vedem dacă oamenii sunt dispuşi să accepte Lagonda ca un nou brand. Oamenii nu au susţinut că Lagonda nu trebuie să existe. Ei doar şi-au exprimat dorinţa de a vedea un produs de serie diferit de concept. Studiile noastre dovedesc că 60% din publicul intervievat este de părere că Lagonda trebuie să existe", a declarat Marek Reichman, designerul şef Aston Martin.
Acelaşi Reichman a susţinut că SUV-ul va fi lansat sub brandul independent Lagonda, fără nici o legătură cu tradiţia şi designul Aston Martin.
Designerul a încercat apoi să rezume cât mai simplu diferenţele dintre cele două branduri: "Un model Lagonda are patru uşi, patru locuri şi are ca scop principal călătoriile. De aceea dispune de tracţiune integrală şi poate face faţă drumurilor dificile. Un Aston Martin are ca scop doar plăcerea condusului."Printre declaraţiile făcute despre viitorul brand Lagonda, Ulrich Bez a vorbit şi despre viitoarea versiune electrică a modelului Cygnet, bazată pe Toyota iQ EV. Debutul modelului este fixat anul viitor.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
Audi a lansat două versiuni de bază noi pentru modelul său electric de clasă executive A6 e-tron. Noile versiuni primesc tracțiune spate, respectiv tracțiune integrală, dar și o autonomie de până la 716 kilometri. (31.10)
-
Porsche a dezvăluit oficial noul facelift pentru 911 Carrera T. Această versiune este dedicată puriștilor și primește doar o cutie manuală. (31.10)
-
Skoda a prezentat oficial noul Kodiaq RS, versiunea de performanță a SUV-ului. Noul model primește elemente vizuale specifice, dar și un motor mai puternic, de 265 de cai putere. (30.10)
Comentarii (3)