OFICIAL: Amendă de minim 2500 de lei dacă nu ai pneuri de iarnă între 1 noiembrie şi 1 martie!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dacă până acum vorbeam de o propunere legislativă şi despre posibilitatea ca maşinile să fie obligate să aibă în România anvelope de iarnă în anotimpul rece, de astăzi este oficial. De la 1 noiembrie şi până la 1 martie, proprietarii maşinilor care nu sunt echipate corespunzător cu pneuri de iarnă vor primi amenzi usturătoare care pot ajunge până la 4000 de lei.
Proiectul de lege 219/2011 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului cu numărul 5/2011 a fost votat astăzi în Camera Deputaţilor, forul legislativ adoptându-l cu 153 de voturi pentru, 123 de voturi împotrivă şi o abţinere. Conform textului legii, un conducător auto care circulă pe perioada iernii fără pneuri dedicate acestui anotimp va plăti o amendă cuprinsă între 2500 şi 4000 de lei. La amendă se adaugă faptul că respectivul conducător auto nu va mai putea să-şi continue drumul, poliţiştii urmând să reţină talonul maşinii în cauză.
Maşinile cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3.5 tone şi autovehiculele de transport persoane cu mai mult de nouă locuri pe scaune vor fi nevoite şi ele să fie echipate cu anvelope de iarnă cel puţin pe roţile axei sau axelor de tracţiune.
Pneurile all-season sunt acceptate de noua lege a anvelopelor de iarnă, deţinătorii acestui tip de cauciucuri urmând să nu fie amendaţi de oamenii legii în cazul unor eventuale controale.
VEZI UN INFOGRAFIC AUTOMARKET care îţi prezintă avantajele pneurilor de iarnă în sezonul hibernal.
Pentru a evita probabila epuizare a stocurilor şi cozile de la service-urile specializate, Automarket.ro vă recomandă să vă achiziţionaţi din timp anvelopele de iarnă de care aveţi nevoie. CLICK AICI pentru a intra în magazinul online. | Magazinul specializat al site-ului nostru vă stă la dispoziţie cu pneuri de iarnă la preţuri foarte bune.
.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Primăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. (20.11)
-
Renault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. (19.11)
-
Noua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. (19.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
E destul de simplu, in mod clar acestea nu lucreaza la fel de bine ca cele de iarna, dar nici nu se degradeaza atat de repede ca cele de iarna la 15 grade.
Daca imi amintesc bine, destul de multe autoturisme noi vin echipate cu all-season din fabrica.
Cu cele de gabarit mai mare... chiar nu m-as simti bine sa merg cu un microbuz echipat cu gume de vara pe serpentine iarna.
Si de final, ar trebui sa fie si ceva bun-simt in tara asta, macar un pic!
"Pentru a evita probabila epuizare a stocurilor şi cozile de la service-urile specializate, Automarket.ro vă recomandă să vă achiziţionaţi din timp anvelopele de iarnă de care aveţi nevoie. Magazinul specializat al site-ului nostru vă stă la dispoziţie cu pneuri de iarnă la preţuri foarte bune. CLICK AICI pentru a intra în magazinul online."
Pe asfalt uscat si la temperaturi crescute, anvelopele de iarna nu sunt utile. Se vor uza prematur si vor creste distanta de franare. Un Audi A4 dotat cu anvelope de iarna, in conditii de asfalt uscat si temperaturi de peste 7 grade Celsius, franeaza de la 100 km/h la 0 in 44 metri, fata de 38 metri cat ar fi fost necesari daca ar fi avut anvelope de vara...
La unii legile se aplica mai bine. In Germania, acum 2 ani, la data de 2 decembrie erau temperaturi cam de 3 grade Celsius sau mai mult si nu era zapada deloc, iar masinile nu prea aveau anvelope de iarna...
La noi problema este ca daca ninge in decembrie sau ianuarie, vulcanizarile vor fi luate cu asalt de catre cei care vor vrea sa monteze anvelopele de iarna. Asta s-a intamplat cam in fiecare an, chiar daca nu exista aceasta lege. Probabil va rezulta o afacere infloritoare de aici, chiar daca din cele 4 luni prevazute in lege, avem de fapt ierni care dureaza cel mult 2 sau 3 luni, in multe zone ale tarii. De, nici clima nu mai este ce-a fost ;)
Cred ca este mai bine sa ai pneuri de iarna de incepand cu 1 noiembrie decat sa fii "surprins" impreuna cu ceilalti 500000 de "localnici" de o zapada nocturna.
In general legile sunt "preventive" ... iar asta este p'acolo ... pe undeva la mijloc ... pentru ca la 5-10 grade afara asfaltul poate sa aiba si +20 si -3, in functie de umbra/soare/etc. Trebuie sa aveti in vedere ca in romania exista informatii despre temperatura medie anuala, statistici tinute de foarte multi ani care sunt destul de bine corelate cu realitatea. Daca au pus 1noiembrie si 1 martie au facut-o pentru ca statisticile au spus ca in aceasta perioada avem temperaturi medii corespunzatoare utilizarii pneurilor de iarna. Este ilogic si tehnic imposibil sa faci o lege care sa spuna "daca maine dimineata ninge ar trebui sa fii atent ca pana la vulcanizare sa nu incazezi dooscinci de milioane amenda". Sa faci o lege in care sa spui "daca ninge" este ca si cum ai da intregului popor dreptul de a spune "am fost surprinsi de valul de frig si de ninsori" ... si cu totii stim ca aceasta replica este rezervata primarilor si adminstratorilor de drumuri :)
@octav72 - desi argumentul cu distanta de franare este valid el nu poate sa fie un argument in alcatuirea unui text de lege in care sa se specifice ca "daca este cald....daca ninge... daca ploua dar poate ingheata...etc.." Statistic din noiembrie pana in februarie avem "frig" deci punem pneuri de iarna ... ca pneurile nu se schimba la fel de usor ca un tricou cu un hanorac ;)
Poate ca o perioada de 1-15 nioembrie ar fi fost mai ok, ca na, dupa aia mai e putin si vine decembrie si pana atunci sansele sa fie sub 7 grade si ziua sunt mai mari.
Cat despre iesirile la munte, daca sti ca vei merge iti echipezi masina cu cauciucuri de iarna. Nu cred ca e un capat de tara daca mergi 1000 de km in concediu asa. Pentru ca oricum asfaltul nu va fi la fel de cald ca vara si uzura nu zic ca nu va fi, dar oricum va fi mai mica decat vara.
Excelenta lege, foarte bine ca au votat-o. Nu cunosc textul integral, dar daca nu se specifica si uzura permisa a anvelopelor, ar trebui. Asa, se paote gasi un Gigel care sa aiba gume de iarna de n-spe ani si sa umble cu ele asa.
Prea mare inconstienta unora pe plaiul mioritic ca sa nu existe o asemenea lege. Iar intervalul 1 nov-1 martie este decent, logic si similar cu cel din tarile cu apa calda care curge din perete si nu numai. In speta, Bulgaria, absolut toata lumea are gume de iarna, spre deosebire de niste compartioti ai mei veniti de revelion acolo care contrastau puternic prin slick-urile prezente pe bolizi in plina iarna.
Toamna trecuta baietii de la AM au echipat una dintre masinile personale cu AllSeason ... mai demulticel au promis ca ne impartasesc opiniile ... a venit vara... poate o sa avem un articol :)
statisticile alea nu prea sunt valabile de cativa ani.
vara unde este? desi ne aflam in mijlocul perioadei, avem parte de o vreme tomnatica, cu ploi mocanesti si lungi.
de asemenea si anul trecut in noimebrie era foarte frumos.
dar depinde si de zona unde locuiesti. daca in bucuresti era urat, in ardeal era soare.
Va cam lipseste vocabularul tehnic. In rest nota 10 pentru unele articole
Asa ar trebui sa fie legea, anvelopa potrivita pentru conditiile climatice respective. Nu are cum sa-mi demonstreze cineva cand sunt 20 de grade Celsius ca este de fapt iarna si sunt necesare anvelope de iarna. Daca a doua zi ar scadea temperaturile pana spre 0 grade (fapt destul de rar in ultimii ani, sa fie treceri atat de bruste), evident nu as circula pana nu imi montez anvelopele de iarna. Ma refer aici strict la deplasarile in oras, pentru ca deplasarile in afara orasului pot insemna alte conditii meteo.
@Bethurbazal
Asa este, de acest aspect trebuie tinut cont. Conducerea preventiva este importanta si anvelopele de iarna nu ne ''scot'' din toate situatiile. Ma refer la situatiile in care se respecta viteza legala si in care totusi pot aparea surprize, avand in vedere si starea unor sectoare de drum de la noi...
@unckle
Ma bucur ca a aparut aceasta lege si sunt pentru folosirea anvelopelor de iarna in conditiile care le impun in mod evident. Realitatile climatice ale ultimilor ani arata altceva, iar statisticile nu se pot aplica la toate zonele geografice. Cred ca daca anvelopele de iarna nu sunt folosite in conditiile care le recomanda, acest aspect poate afecta uneori siguranta circulatiei. Prefer anvelopa potrivita la momentul potrivit, eficienta in conditiile meteo respective. Iar pentru deplasarile in oras, prefer prognoza pe cateva zile, decat ''statisticile'' pentru 4 luni.
ca tot vorbeati despre dezinformare...LOL
Domnu' lege .. ia zi, ce faci tu cu masinuta ta daca tre sa pui frana la o trecere de pietoni? ... daca cumva pietontul apare de unde tu nu il poti vedea ... cat de "atent" poti fi tu ca sa vezi pietonul "prin autobuz"? ... faptul ca nu ai reusit nici un accident tine foarte mult de noroc - pentru ca ai reusit sa nu te gasesti fata in fata cu problema, dar altii poate nu au fost si nu vor fi atat de norocosi ca tine.
Temperatura medie si statistica aia sunt inca valabile domnilor, cu tot cu "incalzirea globala" ... dar doar pentru ca nu ninge non-stop nu insemna ca media temperaturilor este de +20 de grade in noiembrie sau martie.
Vedeţi că v-a scăpat o mică greşeală fix la începutul articolului - "Dacî..." :)
Automarket, apropo, faza asta cu manuta verde-manuta rosie era super ok intr-o tara in care majoritatea populatiei ar fi avut mai multe teluri in viata decat bagatul la ghiozdan si mersul la buda. Asa, la noi, respectam decizia majoritatii si ne trezim condusi de un matelot chior si beat. Am I right or am I right?
Legea pare buna. Daca noi nu suntem in stare sa schimbam cauciucele atunci cand trebuie. As dori totusi tot textul legii in original.
Nu spun ca toti trebuie sa faca la fel, mai ales ca solutia aleasa de mine este putin mai scumpa, insa eu am roti separate de iarna si de vara si pot sa le schimb singur foarte usor.
Sunt de acord ca atunci cand conditiile o cer trebuie sa ai anvelope de iarna, insa as prefera ca macar politia sa incerce sa aduca la cunostinta soferilor prin campanii de presa faptul ca daca ti-ai pus anvelope de iarna nu inseamna ca poti sa mergi ca nebunul pe strazi. In sezonul rece trebuie sa mergi mai incet, trebuie sa fii mai precaut.
Unul dintre motivele pentru care legea este stricta este faptul ca oamenii nu sunt corecti si responsabili si isi permit interpretari aiuristice si gasesc scuze iresponsabile in favoarea lor, sustragandu-se reglementarilor menite sa ne asigure siguranta tuturor. Chiar si asa nu ma simt deloc confortabil sa merg cu cauciucurile de iarna la 15-20 de grade.
Va multumesc
danielastefan05@yahoo.com