OFICIAL: Alfa Romeo Giulia SWB Zagato este un exemplar unicat, cu motor V6 și transmisie manuală

de Alexandru Monenciu
Marti, 20.12.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fă cunoștință cu noua Alfa Romeo Giulia SWB Zagato. Exemplarul unicat, comandat de un client german, este bazat pe Giulia Quadrifoglio, are un motor V6 și o transmisie manuală cu șase rapoarte.

În 2021, Alfa Romeo și Zagato au sărbătorit 100 de ani de la prima lor colaborare, adică modelul Tipo G1. Tot anul trecut, celebra casă de design a început lucrul la un exemplar unicat bazat pe Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio.

Mașina a a fost comandată de un client german, care mai are în colecție un 8C Competizione, un S.Z și mai multe exemplare Aston Martin Zagato din era modernă.

Numele acestui exemplar unicat este Alfa Romeo Giulia SWB Zagato, iar acum putem să îl admirăm în toată splendoarea lui, în imaginile alăturate.

BAZAT PE GIULIA QUADRIFOGLIO

Așa cum spuneam, mașina donatoare a fost o Giulia Quadrifoglio, dar, după cum bine poți observa, caroseria este unică. Totodată, inginerii au modificat platforma Giulio, reducând inclusiv ampatamentul. Rezultatul este o mașină sport, cu două uși, inspirată de legendara Alfa Romeo S.Z.

Designul este semnat în totalitate de Zagato, fiind supervizat de Alejandro Mesonero, directorul Centro Stile Alfa Romeo.

Trebuie menționat că dezvoltarea și asamblarea efectivă au avut loc în atelierul casei de design italiene (Milanese Atelier).

Partea frontală este una agresivă, cu faruri LED împrumutate de la Tonale, o grilă de dimensiuni generoase, prize de aer supradimensionate, capotă "sculptată" și un element aerodinamic din fibră de carbon. Avem apoi un set de jante provenite de la Giulia Quadrifoglio GTAm, etriere galbene și mânere care se retrag în portiere.

Spatele, care te trimite cu gândul la modelele Aston Martin (Zagato a semnat și designul acestora, deci nu este o coincidență), propune un difuzor de aer pe două niveluri și terminații duble pentru sistemul de evacuare, montate central.

La interior vei regăsi o serie de asemănări cu Alfa Romeo Giulia, inclusiv volanul, forma bordului și butoanele sistemului de climatizare. În rest, habitaclul propune fibră de carbon din belșug, tapițerie din piele neagră, cusături și accente verzi. Scaunele "scoică", și ele din fibră de carbon, integrează emblema Zagato în tetiere.

MOTOR V6 ȘI TRANSMISIE MANUALĂ

Pentru că este bazat pe Giulia Quadrifoglio, exemplarul unicat Alfa Romeo Giulia SWB Zagato este echipat cu un motor V6 de 2.9 litri, biturbo.

Unitatea este de specificație GTAm, deci, cel mai probabil dezvoltă 540 de cai putere.

Aceștia sunt livrați punții spate prin intermediul unei transmisii manuale cu șase rapoarte.

După sesiunea foto, care a avut loc pe circuitul "La Pista" din Arese, în apropierea muzeului Alfa Romeo, mașina unicat a fost predată noului proprietar. Prețul este necunoscut.

via Alfa Romeo

Comentarii (7)

  • Rar am patit sa mi se para o masina atat de frumoasa din unele unghiuri (fata, spate) si asa de ciudat din alte unghiuri (nu inteleg nimic din proportiile alea pe care le vad in profil)
    10 2
  • Bine că este unicat, poate o pune în muzeu direct, să nu polueze
    5 16
  • Din unele unghiuri e operă de artă, din profil pare că am desenat-o eu :)
    5 4
  • Chevyrolet
    Capodoperă
    6 3
  • sunt de aceeasi parere, ca este o capodopera de design, cum zice si cel de mai sus. este in stilul inconfundabil zagato, un nume foarte special in bransa carosierilor.

    la fel de speciale si captivante sunt si modelele alfa romeo de serie, eu inteleg pasiunea alfistilor pentru masinile lor.
    13 2
  • andrei
    e bine sa fii eco, Mike draga, dar e bine sa pui si lucrurile in context. ca sa nu mai zic ca ma indoiesc profund ca tu tot ce faci e super eco si bio, ca sa ai caderea sa critici atata. e vorba de 1 (UNUL) exemplar in pana mea. orice rahat de autobuz polueaza mai mult ca asta si alea sunt cu sutele de mii. putea sa aiba motor de 30 de litri ca tot nu se simtea nimic in cifra de ansamblu a poluarii. da, cand ai mii de exemplare se schimba treaba. mai si analizeaza inainte sa sari cu concluziile.
    7 1
  • @Automarket
    Afirmația ”Spatele, care te trimite cu gândul la modelele Aston Martin...” este eronată!!! Rădăcinile stilistice ale spatelui vin de la modelele Alfa Romeo Giulietta Sprint SZ Coda Tronca cât și Alfa Romeo Giulia TZ 1 și 2, toate desenate de casa Zagato în anii 60. Mai există și Alfa Romeo TZ3, construită mult mai recent pe o platformă Dodge Viper. Aston Martin DBS Zagato sau V12 Zagato NU au legături stilistice cu modelul Alfa în discuție.
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru