În ultima perioadă, Volvo a demarat o campanie lungă de promovare a SUV-ului cu zero emisii EX90. Sau, cu alte cuvinte, înlocuitorul cu zero emisii al lui XC90. Constructorul suedez îl descrie ca fiind cel mai sigur model construit de el.
Acum, noul Volvo EX90 a fost prezentat în cadrul unui eveniment la Stockholm, astfel că îl putem admira în toată splendoarea lui.
SUV-ul este construit pe arhitectura SPA2, la fel ca Polestar 3. Din punct de vedere estetic a împrumutat elemente de la conceptul Volvo Recharge, care a debutat în 2021, dar și de la XC90. Avem totuși o grilă închisă, semn clar că avem în față un model cu zero emisii.
Pentru interior (suficient de încăpător pentru 7 pasageri), Volvo a pregătit un ecran central de 14.5 inch, a eliminat majoritatea butoanelor fizice, iar sistemul multimedia funcționează cu sistemul de operare Google Android Automotive. Asta înseamnă că cel de la volan are la dispoziție aplicații cunoscute, inclusiv Google Maps sau Google Play.
Conectivitatea 5G este standard.În plus, sistemul funcționează cu procesor Snapdragon de generația a treia și utilizează un motor grafic Unreal Engine (la fel ca jocurile de ultimă generație).
EX90 este primul Volvo echipat cu difuzoare în tetiere, acestea făcând parte din sistemul audio semnat de Bowers & Wilkins.
SUV-ul este echipat cu o baterie de 111 kWh. Inițial este disponibil cu două motoare electrice, care dezvoltă 408 sau 517 cai putere și 910 Nm. Cu o singură încărcare, mașina poate parcurge până la 600 de kilometri (WLTP).
Deși nu menționează puterea maximă de încărcare a bateriei, Volvo susține că repriza 10%-80% durează circa 30 de minute.
COMPUTER PE ROȚI
Pe partea de tehnologie, Volvo EX90 vine în standard cu sistemul Lidar (senzori, camere video și radar) care monitorizează încontinuu mediul înconjurător la 360 de grade, fiind capabil să detecteze chiar și obiectele mici de la mare distanță pentru a-i da șoferului mai mult timp să reacționeze.
Tot din fabrică este disponibilă și tehnologia care va permite, la un moment dat, conducerea autonomă.Mai mult, smartphone-ul devine o cheie inteligentă care deschide mașina atunci când te apropii. Totodată, reglează automat scaunul și sistemul de climatizare în funcție de utilizator.
Comenzile vor fi deschise în toamna anului 2023, iar primele exemplare vor ajunge în showroom-uri la începutul anului 2024.
via Volvo
@dutz, e ok si daca nu intelegi tot. N-ar fi prima oara, dar dupa cum vezi, poti trai binemersi si asa.
PS conduc un Volvo XC60 T6 Inscription (cu de toate)… deci așa-i ca nu știu despre ce-i vorba. Sunt foarte mulțumit de masina dar nu are nimic special (dinamica, feedback etc.), își face treaba si cam atât.
Între timp Musk (genialul) a rămas cu 14% din acțiunile Tesla (a mai vândut de “doar” 4 miliarde, posibil sa-si ia cherosen la jet), iar acțiunile se duc in cap zi de zi… dar nu știu ce vorbesc, tu ce vorbești?
Mike… care-i faza cu idolul Musk? sau acuma ești încă încântat maxim de cum o sa apăra panouri solare prim Franța… una din cele mai mari producatoare si exportatoare de energie nucleară… da Electricele sunt cu emisii zero… mama ei de ipocrizie si minciuna. Electricele nu sunt cu emisii zero nici când stau… si atunci consuma curent, ceea ce nu este cazul la o clasica ;)
Problema e ca nu mai merge cu pomana la statiile publice, oare ce fac saracii posesori de tepe eco?1
nici din punct de vedere tehnic nu are cum sa fie altfel decat stralucita. abia astept sa urmaresc un prim test.
posibil sa nu fie la nivel de bmw-audi ca prestatii dinamice, dar nici nu cred ca s-a dorit asta, adica din start nu a fost conceputa pentru golanisme, desi putere are mult peste suficienta. este facuta in stilul tipic volvo pentru un sofat calm si confortabil, ceea ce si eu urmaresc si incerc sa aplic zi de zi, chiar daca nu am deocamdata masina potrivita.
@iulian: daca o sa fie 80k cum zici, e un pret chiar bun, comparativ vorbind.
Personal cred ca tot un PHEV merita.
Masina are 2800-2900 kg si esti legat de electricitate.
Partea interesanta e ca poti da si curent in retea cand e nevoie, deci poti alimenta si casa cu ea.
Sunt multe review deja aparute.
Sunt dezamagit ca se prezinta acum o masina ce poate fi comandata abia peste un an si o primesti peste vreo 2...
Si pentru cei ce zic despre Volvo ca e chinezarie: din cate stiu sa va produce in America (fabrica din Carolina).
Deja cei de la Autolatest isi dau cu parerea lor de cancan.
Cat polueaza o rafinarie ca sa produca motorina pentru tine?
De ce s-a pus DPF daca masinile cu ICE sunt foarte bune?
Si inca o chestie ,vedeti cate utilaje diesel se folosesc la obtinerea materialelor din care se realizeaza o baterie.
Aceste materiale sunt extrase din mine care se găsesc în diverse locuri din lume și costurile sunt mari și datorită faptului că trebuie apoi procesate intens pentru a fi convertite în componente chimice de o puritate super-înaltă. Cele mai multe extracții se fac în țări precum Australia, R D Congo, Chile și China, dar în China se fac aproximativ 80% dintre operațiunile de procesare și rafinare.