După o lungă campanie de promovare, Volkswagen lansează noul ID.7 sau, cu alte cuvinte, omologul electric al celebrului Passat. Clienții pot opta pentru una dintre cele două versiuni: Pro și Pro S.
Indiferent de alegerea făcută, noul Volkswagen ID.7 este echipat cu un motor electric, care dezvoltă 289 de cai putere. Sunt disponibile două variante de baterie: de 77 kWh sau 86 kWh.
Dacă prima oferă o autonomie de până la 615 kilometri și încărcare rapidă de 170 kW, cea de-a doua se laudă cu 700 de kilometri autonomie și încărcare DC cu putere de până la 200 kW.
Trecând peste designul exterior (cu benzi LED față/spate, mânere minimaliste pentru portiere și jante cu profil aerodinamic), noul Volkswagen ID.7 are o lungime de 4.961 de milimetri și un ampatament care măsoară 2.966 de milimetri. Coeficientul aerodinamic Cd este de 0.23.
În echiparea standard, noul ID.7 propune un Head-up Display cu realitate augmentată, sistem multimedia cu ecran de 15 inch, instrumentar digital de bord, cu ecran de 12.3 inch, și un sistem de climatizare inteligent.
Acest sistem complex va putea regla automat temperatura habitaclului în funcție de condițiile climatice prezente.
Sistemul de climatizare se va activa automat atunci când șoferul se apropie de mașină, chiar înainte de a deschide ușa, prin recunoașterea cheii.
În zilele fierbinți, sistemul va porni automat aerul rece la interior, iar în zilele friguroase sistemul va porni automat căldura.În timpul acestui proces, fluxul de aer va fi direcționat rapid către o mare parte a habitaclului prin intermediul unor mișcări dinamice orizontale ale aeratoarelor.
Ele sunt controlate digital, iar temperatura va putea fi reglată manual prin comenzile tactile ale ecranului central de 15 inch. Tot cu ajutorul ecranului va putea fi redirecționat și fluxul de aer, precum și intensitatea acestuia. Bineînțeles, aceste lucruri vor putea fi reglate și cu ajutorul sistemului de comandă vocală.
O altă premieră adusă de acest sistem este felul în care acesta reacționează automat în funcție de poziția soarelui. Cu ajutorul unui senzor integrat în parbriz, sistemul va putea detecta unghiul de incidență al luminii soarelui. Astfel, în cazul zilelor cu temperaturi mari și cu o intensitate puternică a soarelui, sistemul de climatizare va oferi mai mult aer rece în zonele afectate de căldură, iar interiorul nu se va mai încinge atât de tare.
Chiar și scaunele beneficiază de o climatizare inteligentă.
Plafonul panoramic din sticlă este opțional.
Acesta devine opac sau transparent la apăsarea unui buton. Tot opțional este și sistemul audio Harman Kardon cu 14 incinte.Lista cu sisteme de asistență include tehnologia de condus semi-autonom Travel Assist care combină sistemele Lane Centering, Adaptive Cruise Control și un asistent la schimbarea benzii de rulare.
Pentru parcări ușoare, Volkswagen a pregătit sistemul Park Assist Pro cu funcție de memorie. Asta înseamnă că mașina memorează ultimii 50 de metri dintr-o manevră de parcare și poate să îi reproducă la nevoie.
Varianta europeană a lui Volkswagen ID.7 va fi produsă la uzina din Emden, Germania. Modelul cu zero emisii va debuta pe piața europeană în toamna anului 2023.
via Volkswagen
Plus curentul care vine din ardere de carbune?
0 emisii din parti, legat de autonomie, clar e vrajeala, in realitate va face cum fac majoritatea 300 km, pretul sigur va sari de 50.000 euro, design-ul e oribil.
"Argumentele" celor anti-electrice (care se fapt ne spun că strugurii sunt acri pentru ca ei nu își permit) sunt din ce în ce mai penibile, deci lucrurile merg bine.
Eu nu mi-as lua nici gratis asa ceva, ca mine gandesc 90% din cumparatorii de masini, drept dovada vanzarile de termice care bat electricele de spala cu ele pe jos.
Cât despre emisii - mereu se referă la rulare. Emisii în producție au și termicele, dar asta otrăvesc aerul zeci de ani, și fac viitorul incert pentru copiii noștri.
Vânzările de termice sunt mai mari, deocamdată, pentru că electricele sunt mai scumpe. În plus, nu știu ce termică ai văzut tu cu autonomie 3 x 700km = 2100km.
Faptul ca exagerezi grosolan arată că nu ai argumente pertinente.
PS: se scrie "acri", cu un singur i.
Ai cumva electrica? Ai din parti, doar visezi, asa ca esti un sarac cu mult timp liber care debiteaza prostii pe internet.
Da, la noi în familie avem chiar două electrice, mici, de oraș. Una mai nouă și un Zoe prima generație. Le încărcăm acasă și nu am făcut niciodată pana prostului :)
Și, ca să anticipez răspunsul tău, avem și un break, ICE, pentru week-end-uri, vacante și altele. Când o să îi vina rândul sa fie înlocuit, va fi înlocuit cu o electrică.
Evident, nu suntem 100% green, dar facem cât se poate si nu ne lăudăm că suntem nesimțiți, cum faci tu.
Atât consumul cât și autonomia oficială sunt obținute în condiții ideale, pe care rareori le întâlnești în realitate.
Așa cum autonomia reala e sensibil mai mica decât cea oficiala, și consumul real de benzina/motorină e uneori mai mult decât dublul celui oficial.
A mea se lauda cu 6 l/100km dar am și 13, în oraș.
Dacă vrei să te ia cineva în serios trebuie sa nu exagerezi aiurea, ca nici noi nu suntem născuți ieri.
Trebuie sa ai obrazul gros de tot sa spui asa ceva... Sau sa trăiești pe altă planetă. O grămadă de copiii care trăiesc în orașe au probleme respiratorii.
In plus, era vorba de viitor. În 30-40 ani vor fi milioane de refugiați de mediu (climate refugees). Sa vezi atunci distracție.
Până la un punct înțeleg să nu îți pleacă sa plătești mai mult pentru ceva care are, într-adevăr, unele dezavantaje. Dar în cazul tău cred că e vorba de nesimțire crasă.
Adică ai putea spune că îți vei lua electrică atunci când va costa cât o fumegătoare echivalenta si/sau când va avea aceeași autonomie.
Dar sa susții că fumegătoarele nu sunt dăunătoare mediului și sănătății e deja de domeniul nesimțirii.
Creștere semnificativă va fi când anual se vor produce 40 milioane de electrice (aprox. jumate din volumele anuale), ori asta înseamnă un necesar si mai mare de electricitate. Se investește încă semnificativ in surse verzi de electricitate, dar si necesarul va crește exponențial.
BEV-urile au nevoie de o infrastructura electrica, care este muuult mai complexa fata de un rezervor îngropat si o pompa pentru o clasica. Sunt tari unde nici in 100 de ani nu se va rezolva problema infrastructurii electrice si probabil nu se va rezolva niciodată… nu vreu sa intru in subiecte de tari sărace, extremiste șamd, dar e plină lumea.
Nu înțeleg ce-i cu toată tevatura asta pro si contra.
Cine a “ieșit” din casa știe foarte bine care este nivelul planetei, iar cele câteva tari care stau foarte bine la infrastructura si surse ECO nu reprezintă nici 10% din piața.
O sa fie o “implementare” defazată… cum deja este si cazul.
Toți “jmecherii” nu pot opri un război declanșat de o țară… dar o sa impună tuturor trecerea pe electrice.
Nu vreu sa par arogant (nu foarte tare), dar cine-i pasionat de istorie, guverne, politici, doctrine, dictaturi etc. înțelege cam până unde merge globalizarea…
PS când Ucraina va trece 100% pe electrice?
Dar Grecia, România, Bulgaria, Turcia?
Incredibil cât de penibil poți sa fi sa o dai așa la telenovela cu copiii… of, of cât ești tu de afectat pana la lacrimi, îți plânge sufletul… pa in grătar si cu o bere la 3 litri (bănuiesc).
Doar ce am scăpat de masca din cauza inepțiilor ca tine care nu-i așa au vrut sa se protejeze pe ei si pe cei din jur. Vaccinuri (cele 3) ți-ai făcut sa poți merge sa-ți iei in brațe bunica sau in concediu?
Așa cum am spus… recunosc am greșit, bate vântul si noapte, in capurile voastre goale.
PS africanii care mor cu sutele înecați lunar in încercarea de a ajunge in Europa, de caldura din Africa fug nu? Fug de diesel-uri, așa-i? Refugiați de mediu… așa ceva!!!
Simplu, fiindca sti si tu ca nu e.
Asta imi place la spalatii pe creier eco, ipocrizia, adica practic recunosti ca masina electrica e inutila la drum lung, pun pariu ca ai un diesel cu care faci mii de km si cu zoe te duci la lidl si inapoi, adica practic termica e baza, zoe e pentru mers in oras, in oras poti sa mergi si pe jos daca tot iti pasa de poluare.
Dar nu iti pasa, iti pasa sa iesi ieftin si sa nu mergi deloc pe jos, pun pariu ca esti vreun gras la 100 kg frustrat pe viata.
Si da, copiii nu au nimic, cum nici voi nu aveti nimic, cum nu are nimeni, restul sunt povesti si propaganda, exact cum a fost si cu covid, azi se murea pe capete, maine nu mai moare nimeni.
PS: Pe Musk recunosc ca l-am subestimat. Omul e intr-adevar un vizionar-geniu. Si i-am supraestimat pe inteligentii din industria auto europeana. Oamenii sunt intr-adevar complet cretini. :))
ID7 este cam lung( 5 m) pentru o singura masina de familie, electricele isi ating scopul si sunt eficiente mai degraba in oras. E un dezastru cu o masina de 5 m in oras!
Passat-ul ''TDI'' era o masina universala 4,77 m, cu portbagaj, automomie si costuri reduse, un BEST BY... deci Model 3 pare mai degraba urmasul.
Apropo de baterii... maşina şi bateria o fabrici o singură dată, dar maşina o foloseşti 15-20 de ani !
Ăia 20 de ani de ars benzină / motorină sunt problema, nu fabricaţia unei baterii din litiu, un metal foarte foarte răspândit şi care nu este nici nociv.
În plus bateria de la maşină duce garantat încă 10-15 ani ca power wall la casă, după!!!
Ce mai spui de poluare la termice , despre schimbat uleiul de motor ANUAL?
1 litru de ulei poluează 1 milion de litri de apă potabilă !
Şi sunt 1 miliard de maşini termice!
Ce dreaq dom'le ...
Cenzuraţi comentariul ne test (pe bună dreptate)
dar cele ofensatoare mie, nu.
Nici la cerere, nu.
Mda