La 50 de ani de la debutul primei generații Passat, a venit timpul să facem cunoștință cu cea de-a 9-a generație a modelului german de clasă medie. Noul Volkswagen Passat va fi oferit, pentru prima dată, exclusiv în varianta break, după ce varianta sedan a fost retrasă definitiv din producție anul trecut. Alături de asta, noul model va fi produs exclusiv în Slovacia, la uzina de la Bratislava.
DESIGN NOU, DIMENSIUNI MAI MARI
Față de vechea generație, noul Passat propune un design complet nou al caroseriei. Limbajul de design al noii generații se concentrează mai mult pe dinamica modelului, astfel încât caroseria prezintă numeroase muchii și nervuri ceva mai ascuțite față de generația anterioară. Partea frontală este caracterizată de o priză de aer masivă integrată în bara de protecție, alături de un design nou al farurilor LED, unite printr-o bandă iluminată deasupra grilei de dimensiuni mici.
Părțile laterale oferă un aspect simplu dar cu efect, iar aici avem ornamente decorative cromate pentru ramele geamurilor laterale. Partea din spate are și aceasta un design complet nou, cu stopuri LED unite și cu semnătură luminoasă 3D. Aici mai avem și o priză de aer montată în bara din spate, iar imediat deasupra lunetei este montat și un eleron. Exteriorul este completat de jante cu dimensiuni de până la 19 inch.
Noua generație Passat a crescut în dimensiuni față de modelul anterior. Astfel, noul Passat are o lungime de 4917 milimetri (+144 de milimetri), o lățime de 1852 de milimetri (+20 de milimetri) și o înălțime de 1506 milimetri, la fel ca generația anterioară. Noul model este bazat pe platforma MQB Evo, de unde rezultă un ampatament lung de 2841 de milimetri, un plus de 50 de milimetri față de vechiul Passat.
SCHIMBĂTORUL DE VITEZE, MUTAT LA VOLAN
Interiorul noului Passat este și acesta complet nou. Cum intri în habitaclul noului Passat, vei sesiza imediat lipsa comenzilor fizice în favoarea butoanelor tactile. Pentru prima dată, noul Passat vine în standard cu un instrumentar digital de 10.25 de inch, iar ecranul central pentru sistemul multimedia măsoară 12.9 inch pe diagonală. Opțional, poți bifa și un ecran mai mare, de 15 inch, iar sistemul multimedia aduce o interfață nouă, simplificată.
Tot pe lista de dotări mai este disponibil și un heads-up display.
În schimb, o noutate absolută pentru Passat este mutarea comutatorului de viteze la volan. Astfel, se creează mai mult spațiu în zona consolei centrale. La fel ca la modelul ID. 7, luminile pentru semnal și ștergătoarele sunt acționate printr-o manetă multifuncțională montată în partea stângă a volanului.SCAUNE ERGOACTIVE CU FUNCȚIE DE MASAJ
Noul Passat poate fi dotat cu scaunele ergoActive, care sunt reglabile electric în 14 direcții și conțin inclusiv funcții de masaj și de aer condiționat. Aceleași scaune sunt echipate și cu un sistem de încălzire și de ventilație. Scaunele sunt îmbrăcate în piele, iar acestea mai conțin și câțiva senzori de măsurare a temperaturii pentru a porni automat climatizarea scaunelor.
Datorită dimensiunilor mai mari, noul Volkswagen Passat este și cel mai spațios dintre toate generațiile. În spate, pasagerii beneficiază acum de un plus de 50 de milimetri în zona picioarelor, iar portbagajul are acum o capacitate de 690 de litri cu scaunele în poziție normală, adică un plus de 40 de litri față de vechiul Passat.
Odată rabatată bancheta, capacitatea portbagajului crește până la 1920 de litri, adică mai mult cu 140 de litri prin comparație cu vechea generație.
ULTIMUL PASSAT CU MOTOARE TERMICE: MILD-HYBRID ÎN PREMIERĂ
Așa cum era de așteptat, noua generație Passat va fi și ultima oferită cu motoare termice. Pentru început, noul model este disponibil cu nu mai puțin de 7 motorizări diferite. Gama începe cu motorizarea diesel 2.0 TDI, disponibilă în 3 variante de putere: 122, 150 sau 193 de cai putere. În cazul primelor două variante, puterea este transmisă către roțile din față, în timp ce motorul de 193 de cai putere este cuplat exclusiv la sistemul de tracțiune integrală 4Motion.
Urmează două motorizări pe benzină 2.0 TSI, cu 204 sau 265 de cai putere. Și aici, versiunea mai puțin potentă vine doar cu tracțiune față, în timp ce motorul mai puternic primește tracțiune integrală.
Pentru prima dată, Passat primește și o motorizare cu tehnologie mild-hybrid. Astfel, unitatea 1.5 eTSI dezvoltă 150 de cai putere și este cuplat la generator-demaror de 48 de volți, precum și la o baterie litiu-ion, tot de 48 de volți.
La final, gama de motoare este completată de două unități hibride cu încărcare la priză. cai putere, cel mai puternic din gamă. Noua versiune hibridă primește acum o baterie de 19.7 kWh, de unde rezultă o autonomie de circa 100 de kilometri. Încărcarea bateriei de la 10% la 80% durează 25 de minute la o stație de încărcare rapidă.
Și aici avem două variante de putere: 204 sau 272 deMotorizările pur termice și cea mild-hybrid sunt cuplate exclusiv la o cutie automată DSG cu 7 trepte. De cealaltă parte, versiunile hibride PHEV primesc o cutie automată cu 6 trepte. Până acum, Volkswagen nu a dezvăluit performanțele fiecărei motorizări în parte.
ȘASIU ADAPTIV DCC PRO
Noua generație Passat va putea fi echipată cu o nouă generație a sistemului de șasiu adaptiv DCC Pro. De asemenea, noul model este echipat pentru prima dată cu sistemul Vehicle Dynamics Manager, care controlează funcțiile de blocare ale diferențialelor electronice și componentele de dinamică laterală a amortizoarelor adaptive din interiorul sistemului DCC Pro.
Pentru început, noul Passat va fi disponibil în 4 linii de echipare: Passat, Business, Elegance și R-Line. În funcție de echiparea aleasă, sunt disponibile următoarele dotări: cruise control adaptiv, asistent pentru schimbarea benzilor, frânare de urgență automată, sistem de păstrare a benzii, o funcție de frânare automată la întâlnirea unui vehicul în intersecții, asistent de parcare, cameră marșarier și recunoașterea semnelor de circulație.
Echipările de top mai pot fi dotate cu: faruri LED Matrix IQ Light, lumini de semnalizare animate, acces fără cheie, portbagaj electric, comandă vocală și sistem de asistență Park Assist Plus cu funcție de memorie.
Noul Volkswagen Passat va fi prezentat public în cadrul Salonului Auto de la Munchen. Deocamdată, nu au fost dezvăluite prețurile noului model.
via Volkswagen
Faruri pătrate, bordul pătrat cu butoane mari pătrate.
Astea cu linii moi, stil incert, lgbt, mă lasă rece.
La modelul alb grila arata bine, la cel albastru e prea bling din punctul meu de vedere.
La interior doar consola aia ma zgarie pe ochi.
Mie mi-a soptit o viorea, om din reteaua VW romania, ca la noi VW are f putine masini termice pe stoc, in schimb electrice au SUTE. Nu le mai cumpara nimeni. Acum fac discounturi de 25%(!!!!) din pretul de lista pentru revanzatori. Deci export in alte tari din Romania. Si TOT nu le vand. In Romania pentrudau acum 4500 la VW si 5000 de eur la Cupra, doar la cele electrice. Si TOT nu le vand. De asemenea, am aflat ca in Germania nu se cumpara. Stiu ce o sa spuna useristii nostri harnicutzi cu tastatura, c-o fi, c-o pati, ca statistici, ca topuri de vanzari, alea alea. Stii ce? Eu nu le cred. Pur si simplu nu mai cred nicio statistica si niciun studiu. Am incredere in oameni din sistem pe care ii cunosc si care chiar nu au de ce sa minta.
Voiam sa mai spun ca pentru persoane fizice si firme discountul actual e 4500 si 5000 de eur la VW respectiv Cupra. Numai pentru electrice. Si totusi nu se vand.
@Fast and curious: asa este! Totul e o minciuna. Dar ca de obicei, minciuna are picioare scurte. Chestia cu fortatul pietei, impinsul produselor pe gatul consumatorului, jecmanirea nerusinata a clientului, toate chestiile astea nu functioneaza decat pe termen scurt. Pana cand se prinde lumea de minciuna.
Singurul scenariu in care vor supravietui electricele e daca vor scadea masiv preturile si daca vor tine artificial pretul ridicat la benzina. De chestia cu scaderea pretului masiva Musk s-a prins deja. Tolomacii de la VW si altii ca ei inca nu s-au prins. Eu inca sper sa traiesc sa vad falimentul VW.
Asta e un fel de jetta break sau nah golf break.
Passat avea un design mai elegant, sobru, clasic, conservator.
La asta nu mai e nimic din cele de mai sus.
Producătorii deja nu mai lansează nimic nou ICE. Decât ciorbe reîncălzite, platforme și motoare vechi de 20 de ani, ca și Passat-ul asta. Și asta e ultimul.
După, vei cumpăra SH sau electrica. Asta e viata.
De când Tesla a scos model 3 era clar că cine nu trece la electrice în mod SERIOS este în pericol.
Atunci VW trebuia să facă un Golf, Passat şi Tiguan 100% electrice şi rupea la vânzări.
Dar au stat şi s-au uitat aiurea.... şi au simulat ceva...
IDx sunt frumuşele dar nu mai sunt impozante..
Interior reuşit dar... au pierdut ceva... pe drum VW
Consuma si putin, e o masina ideala, design-ul o strica grav, dar macar e practica.
Desi Mondeo reusea sa fie frumoasa, asta vrea sa fie "minimalist" si "sinuos", dar arata kitchos.
Dar probabil, pretul de pornire va fi in jur de 32-33k euro.