OFICIAL: Acesta este noul Volkswagen Golf 8 facelift

de Bogdan Mirică
Miercuri, 24.01.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a dezvăluit faceliftul actualei generații Golf. Multe modificări estetice la exterior și ecrane mai mari la interior. Citiți despre toate modificările în articolul nostru.

Până nu demult regele pieței auto din Europa, Volkswagen Golf trebuie să cedeze teren în fața noului val de crossovere, unele dintre ele dezvoltate chiar pe platforma sa. Cu toate acestea, Volkswagen Golf nu are de gând să se pensioneze în surdină, așa că face un nou salt estetic și tehnologic pentru a intra în grațiile europenilor.

A opta generație a modelului compact a primit un facelift, care aduce o serie de modificări importante, inclusiv din punct de vedere estetic. Deși toți eram obișnuiți cu două linii mai la stânga și „Iată o nouă față!”

În partea frontală avem faruri ușor redesenate, cu o semnătură luminoasă nouă. Versiunile echipate cu iluminarea inteligentă de tip Matrix LED vor primi și un logo iluminat. În partea din spate, semnătura luminoasă LED a stopurilor poate fi modificată. Există trei modele diferite, așa cum se întâmplă și pe noul Audi Q8 facelift.

Lista de noutăți nu se oprește aici: va mai exista un acoperiș negru contrastant pe nivelurile de echipare superioare, iar spoilerele față și spate primesc un aer proaspăt. Lista jantelor se îmbogățește cu noi tipuri de design și dimensiuni cuprinse între 16 și 19 inch. Caroseria poate fi și ea vopsită în 4 noi nuanțe: albastru Crystal Ice, albastru Anemone, argintiu Oyster, negru Grenadilla.

ECRAN CENTRAL DE 12.9 INCH

Odată cu faceliftul, Volkswagen se reîntoarce la butoanele clasice pe volan.

Însă nu vorbim de butoane clasice pentru celelalte comenzi din habitaclu. Avem, în schimb, un ecran multimedia mult mai mare. Pe echipările de bază avem un ecran de 10.4 inch, iar pe cele superioare vorbim despre un ecran de 12.9 inch.

Se păstrează comenzile tactile pentru climatizare și volum, de la baza ecranelor, dar de data aceasta au fost iluminate, pentru a putea fi văzute și pe timp de noapte.

DIESELUL MAI RĂMÂNE CU NOI

Gama de motorizări va include obișnuitul motor 1.5 TSI, cu 115 și 150 de cai putere. El va fi cuplat la o transmisie manuală cu 6 rapoarte. Pentru cei care vor o automată, există versiunea mild-hybrid a acestui motor, adică 1.5 eTSI, disponibilă doar cu o cutie cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj. Pentru cei care își doresc mai mult, va exista și un 2.0 TSI, cu 204 cai putere.

Fanii dieselului pot răsufla ușurați. Încă mai avem clasicul 2.0 TDI, oferit cu 115 cai putere și cutie manuală sau cu 150 de cai putere și cutie automată DSG.

PLUG-IN HYBRID CU AUTONOMIE DE 1000 KILOMETRI

Volkswagen va oferi și o versiune plug-in hybrid, care dispune acum de o baterie mai mare. Ea a crescut de la 10.6 kWh la 19.7 kWh, ceea ce ajută la o autonomie pur electrică de 100 de kilometri. Versiunea aceasta garantează 204 cai putere și promite să se încarce cu 11 kW de la o priză AC și cu 50 de kW de la o priză rapidă (da, există acum și această opțiune).

Cu rezervorul plin și cu bateria încărcată, Volkswagen promite o autonomie de 1000 de kilometri.

Nu lipsește nici Volkswagen Golf GTE, care promite 270 de cai putere, livrați doar punții față. Este un plug-in hybrid care utilizează motorul 1.5 TSI, în locul vechiului 1.4. Pentru cei care n-au uitat de bătrânul Golf GTI, e bine de știut că nici Volkswagen nu a uitat. Este oferit în continuare în gamă, cu un motor pe benzină de 261 de cai putere.

Modificările enumerate mai sus se vor aplica și modelului adresat familiilor, adică Golf Variant.

37.000.000 DE UNITĂȚI VÂNDUTE

De-a lungul celor peste 50 de ani de producție, Volkswagen Golf a reușit să adune 37 de milioane de clienți în întreaga lume. Și, probabil, până la finalul carierei acestei generații se va apropia de borna de 40 de milioane de clienți. O performanță cu care se pot lăuda numai câteva mașini de-a lungul istoriei.

Comentarii (21)

  • O sa pornească și asta de la 30k pret lista fără discount-urile aferente care oricum sunt mici? :)
    O sa vina și cu problemele de soft tipice VAG?
    12 9
  • dopdecada
    Bine măcar că au scos butoanele touch de pe volan.
    9 0
  • Huo.
    Când eram eu mai tânăr șofer golf 5 pornea de la vreo sub zece mii de euro.
    De la 30 de mii poate sa zboare , că să mă convingă să iau una
    16 6
  • Banditos
    Prin comparatie, Golf 5, e o rapandula pe 4 roti. Nu reusesc cum reusiti (sic!) voi sa comparati masini cu tehnologie veche de 20 de ani cu actualele pline de "bells and whistles" din 2024.
    12 15
  • OK, m-am lămurit, nu e nimic modificat serios și nici multe schimbări, nu știu ce anume ați vrut să spuneți la începutul articolului cu acele “multe modificări la exterior “ , sunt doar câteva linii ușor îndreptate pe la faruri și mai pronunțate pe la stopuri, este exact stilul vw în ceea ce privește faceliftul. Singura modificare importantă este acel monstruos laptop care a apărut în mijlocul bordului , este horor, urăsc această modă ! Chiar nu sunt subiectiv, dar răsuflu ușurat ca am apucat să “iau” ( mașina de serviciu) la sfârșitul anului trecut modelul actual și aș renunța cu plăcere la singurul plus care ar veni cu acest facelift și anume iluminarea comenzilor tactile de la baza ecranului central ( o scăpare penibilă si greu de crezut ca neintenționată) dacă ar veni la pachet cu acest monstruos monitor cocoțat acolo. Îmi place mai mult actuala configurație a ecranelor și cum sunt integrate în bord . @ dopdecada - volanul echipat cu butoane clasice era prezent de ceva vreme, cel puțin anul trecut era în echipare , nu este chiar o noutate. Ca și detaliu ( dar nu chiar neimportant) aș fi curios dacă vine echipat fix cu același modul de încărcare wireless , care pe cât de bine e poziționat și generos ca și spațiu, pe atât de slab este ca și putere de încărcare, eu nu am mai întâlnit unul atât de slab , practic încarcă câteva procente / oră la orice telefon , e penibil.
    10 1
  • Nu au corectat nimic din ce trebuia corectat, in schimb au pus televizorul ala pe bord, asa cum mentiona cineva mai sus.

    Am condus varianta pre-facelift, mare dezamagire, si spun asta in calitate de fost posesor de Golf 7: volanul are piele de calitate inferioara fata de Passat si din bucati diferite (cost cutting unde nu trebuia), suspensia destul de rigida si mult mult piano black si materiale ieftine la interior.

    Modelul asta emblematic de la VW ar fi meritat o iesire din scena pe masura.
    7 2
  • At bandidos
    Pai golf 5 de acu 20 de ani avea motor diesel de 2 litri și 170 cp !
    Da chiar cum avem curaj să comparam cu motorul diesel de azi care are 115 respectiv 150 cp.
    Daca ne uitam pe sub caroserie hmm, puntea spate o mai fi independenta?

    Clar asta de azi e mai bun. Că are beculete și ledulete
    12 4
  • Banditos
    @12:01

    la pariu ca masina asta e mai buna (per general) decat aia de acu' dou'j de ani?
    7 6
  • Motorul ăsta sigur trage mai bune decât acel 2.0 170. Puterea maxima e importanta dar mai contează și puterea/cuplul la turații intermediare. Chiar mai mult.
    În plus, e foarte posibil ca cei 150cp de acum să fie pe bune. Acum 20 ani era liber la cifre din burtă și VW are o întreagă istorie de vândut gogoși.
    2 3
  • @bandidos
    De acord, toate mașinile de azi sunt mai bune decât alea de acum 20 de ani. De fapt daca mă gândesc bine nu doar mașinile, ci și telefoanele, computerele și cam tot ce ne înconjoară. Și imobiliarele la fel, fata de acum 20 de ani s au scumpit tot așa de vreo 6 sau 7 ori.
    Deci scumpirea mașinilor era normal să se intample.
    Salariile au crescut cam cu același ordin de mărime. Atunci câștigăm vreo 7 milioane de lei astăzi câștig vreo 7500 ron. Deși nu pare mi e imposibil sa iau mașina noua cu banii jos din salariul de astăzi. Mi ar trebui cel puțin triplu.
    Sau credit, evident .
    Aia din vest or avea salarii de 4 ori mai mari decât noi dar și alte preturi la imobiliare. Din fericire pentru ei, preturile la mașini sunt la fel, de aia un neamț își permite mai repede o mașină nouă ddcat un roman
    15 1
  • Andrei
    Inflația în Europa pe ultimii 20 de ani e 50%, cumulat. Deci 10k acum 20 ani înseamnă 15k azi.
    Restul înseamnă costuri suplimentare cu echipamente de siguranță, reducerea emisiilor, acoperirea pagubelor cauzate de diesegate etc.
    3 1
  • deputy
    noul vechiul eternul golf cu televizor integrat si baterie la purtator.
    6 6
  • ///COR/// 33'
    Ce tableta oribila au pus pe bord. Au stricat toata masina. Sa nu mai zic de Touareg care are cel mai urat bord de SUV dintre toate. In rest sunt super OK per total. Dar as ajunge cu depresie la destinatie stand in fata sa ma uit la bordul ala.
    5 2
  • Si cu bara rigida pe puntea spate
    0 3
  • Mircea Badea
    incredibil, il ingroapa cu motorina..sa vedem ce pret pt popor are, la oferta credit pe 20 de ani probabil.
    2 6
  • Diesel de 2 litri și 115 cp? În anul de grație 2023? Sau o fi aspirat? Haaaaaa, haaaaaa...! Măcar bine că are logo luminat și lumină ambientală
    6 2
  • Mie imi place f mult. Varianta precedenta fara facelift ma incurca la capitolul bord. porcaria aia de ecran si enormitatea aia de rama de plastic din jurul lui nu m-a putut lasa sa iau masina. Asta imi place. Sa vedem ce preturi ii pun. Chiar si cel de 115 CP merita din plin, pentru ca nu ai nevoie de putere mai multa. Cel putin eu nu am. Nu fac curse, nu sunt vitezoman, o sa aiba cuplu destul si sprint destul in depasiri pe soselele lui Ciolacu. Sunt curios de preturi.

    Cine va lua masina asta o face si pentru ceea ce e mostenirea Golf. In afara de Golf 3 si 5, toate celelalte mi-au placut f mult si e cam tot ce are nevoie un om normal. Chiar si pentru o familie cu 2 copii e suficient.

    Golful e un simbol pentru o lume normala care dispare de la o zi la alta, de cativa ani incoace. De aia il omoara. De aia vorbea netotul ala de Diess despre omorat "vaci sfinte". VW pluteste in deriva, cu tot ce decurge din asta. Oamenii sunt disperati. Sunt sanse mari sa inchida pravalia. Bine... probabil ca o sa fie salvati de statul german, o sa plateasca toti cetatenii pentru mangementul catastrofal, asa cum se intampla de cate ori ceva e "too big to fail". :) Poate n-am eu "viziune", poate G9 o sa fie electric si o sa aiba succes. Cine stie? :)

    Golf e cam singura masina de care ai nevoie: zi de zi + mers in concediu la cateva sute de km o data sau de doua ori pe an + iesit in weekend. Nu e destul portbgajul? Pui un portbagaj extern si e suficient.

    Am avut un G7 Diesel, o masina absolut superba. Am avut consumuri de 3.6L/100 de km cand ieseam sa ma plimb in weekend sa ascult muzica. Nu ma straduiam. Pur si simplu masina avea asemenea performante fara niciun efort. Consider Golf un brand in sine. Eu nu spuneam ca am VW, ci Golf :) Si nu mi s-a parut aroganta campania aia cu "Das Auto". Chiar era Das Auto.

    Nu idealizez trecutul, dar in cazul asta, decizia de a arunca la gunoi Dieselul e o prostie fara margini, mai ales pentru ca nu exista ceva mai bun. Sunt primul care o sa adopte o solutie noua, revolutionara, nu am nicio problema cu asta, dar sa dovedeasca ca e mai buna decat ce avem deja, prin pret si prin performante.

    Sa-i uram succes noului Golf! Poate o sa fie al doilea Golf din viata mea. :) Si poate ultima masina VW.
    12 3
  • E cu totul altceva!!!
    0 6
  • Tot cu garda la sol joasa, fără pachet drumuri grele, chiar nu știu cine ar mai lua un golf în zilele noastre.
    1 4
  • Catalin
    115 CP este absolut suficient pentru orice deplasare, pentru orice om normal, in orice conditii. Are sanse mari sa fie un campion al fiabilitatii, daca ne gandim ca puterea provine dintr-o capacitate relativ mare, de 2.0 diesel, un motor care va functiona mereu foarte relaxat. Din cate stiu eu, exact acelasi motor 2.0 TDI se pune si pe Octavia si pe Leon si probabil si pe altele din grup.

    Acum vreo 10 ani conduceam un Citroen C4 1,6 HDI de 90 CP si niciodata n-am fost in vreo situatie sa simt ca as fi avut nevoie de mai multa putere, a fost un motor extraordinar, economic si fiabil. Si inca este, functioneaza ireprosabil ca masina de naveta si astazi la parintii sotiei si se apropie de 400k km, folosita zilnic 150 km ca masina de naveta.

    Degeaba se ofera motoare downsized la capacitatea cilindrica si cu cai multi daca fiabilitatea este praf si pulbere, cum au fost pe Ford 1,5 benzina Ecoboost pe fostul Mondeo cu 160-180 CP, la mine dupa primele 8 luni, masina noua din reprezentanta, motorul a inceput sa dea primele semne ca cedeaza, aparand fisuri in blocul motor, iar la nici doi ani a decedat definitiv, distrugand si transmisia, din toata afacerea eu iesind cu o pierdere de peste 11k euro, deci da, multumesc Ford.
    5 0
  • @Catalin: exact asta ma gandisem si eu, ca 115 CP la un motor Diesel de 2 L inseamna ca practic motorul ala va merge mai mult decat caroseria. :) Am vrut sa scriu si eu asta dar am uitat. Deci acela e un motor perfect si cred ca e cel mai bun de luat. Probabil vei avea consumuri pe la 4 L/100km la un stil de conducere mai conservator, fara depasiri inutile si accelerari bruste. Si repet, va merge forever.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru