Până nu demult regele pieței auto din Europa, Volkswagen Golf trebuie să cedeze teren în fața noului val de crossovere, unele dintre ele dezvoltate chiar pe platforma sa. Cu toate acestea, Volkswagen Golf nu are de gând să se pensioneze în surdină, așa că face un nou salt estetic și tehnologic pentru a intra în grațiile europenilor.
A opta generație a modelului compact a primit un facelift, care aduce o serie de modificări importante, inclusiv din punct de vedere estetic. Deși toți eram obișnuiți cu două linii mai la stânga și „Iată o nouă față!”
În partea frontală avem faruri ușor redesenate, cu o semnătură luminoasă nouă. Versiunile echipate cu iluminarea inteligentă de tip Matrix LED vor primi și un logo iluminat. În partea din spate, semnătura luminoasă LED a stopurilor poate fi modificată. Există trei modele diferite, așa cum se întâmplă și pe noul Audi Q8 facelift.
Lista de noutăți nu se oprește aici: va mai exista un acoperiș negru contrastant pe nivelurile de echipare superioare, iar spoilerele față și spate primesc un aer proaspăt. Lista jantelor se îmbogățește cu noi tipuri de design și dimensiuni cuprinse între 16 și 19 inch. Caroseria poate fi și ea vopsită în 4 noi nuanțe: albastru Crystal Ice, albastru Anemone, argintiu Oyster, negru Grenadilla.
ECRAN CENTRAL DE 12.9 INCH
Odată cu faceliftul, Volkswagen se reîntoarce la butoanele clasice pe volan.
Însă nu vorbim de butoane clasice pentru celelalte comenzi din habitaclu. Avem, în schimb, un ecran multimedia mult mai mare. Pe echipările de bază avem un ecran de 10.4 inch, iar pe cele superioare vorbim despre un ecran de 12.9 inch.Se păstrează comenzile tactile pentru climatizare și volum, de la baza ecranelor, dar de data aceasta au fost iluminate, pentru a putea fi văzute și pe timp de noapte.
DIESELUL MAI RĂMÂNE CU NOI
Gama de motorizări va include obișnuitul motor 1.5 TSI, cu 115 și 150 de cai putere. El va fi cuplat la o transmisie manuală cu 6 rapoarte. Pentru cei care vor o automată, există versiunea mild-hybrid a acestui motor, adică 1.5 eTSI, disponibilă doar cu o cutie cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj. Pentru cei care își doresc mai mult, va exista și un 2.0 TSI, cu 204 cai putere.
Fanii dieselului pot răsufla ușurați. Încă mai avem clasicul 2.0 TDI, oferit cu 115 cai putere și cutie manuală sau cu 150 de cai putere și cutie automată DSG.
PLUG-IN HYBRID CU AUTONOMIE DE 1000 KILOMETRI
Volkswagen va oferi și o versiune plug-in hybrid, care dispune acum de o baterie mai mare. Ea a crescut de la 10.6 kWh la 19.7 kWh, ceea ce ajută la o autonomie pur electrică de 100 de kilometri. Versiunea aceasta garantează 204 cai putere și promite să se încarce cu 11 kW de la o priză AC și cu 50 de kW de la o priză rapidă (da, există acum și această opțiune).
Cu rezervorul plin și cu bateria încărcată, Volkswagen promite o autonomie de 1000 de kilometri.Nu lipsește nici Volkswagen Golf GTE, care promite 270 de cai putere, livrați doar punții față. Este un plug-in hybrid care utilizează motorul 1.5 TSI, în locul vechiului 1.4. Pentru cei care n-au uitat de bătrânul Golf GTI, e bine de știut că nici Volkswagen nu a uitat. Este oferit în continuare în gamă, cu un motor pe benzină de 261 de cai putere.
Modificările enumerate mai sus se vor aplica și modelului adresat familiilor, adică Golf Variant.
37.000.000 DE UNITĂȚI VÂNDUTE
De-a lungul celor peste 50 de ani de producție, Volkswagen Golf a reușit să adune 37 de milioane de clienți în întreaga lume. Și, probabil, până la finalul carierei acestei generații se va apropia de borna de 40 de milioane de clienți. O performanță cu care se pot lăuda numai câteva mașini de-a lungul istoriei.
O sa vina și cu problemele de soft tipice VAG?
Când eram eu mai tânăr șofer golf 5 pornea de la vreo sub zece mii de euro.
De la 30 de mii poate sa zboare , că să mă convingă să iau una
Am condus varianta pre-facelift, mare dezamagire, si spun asta in calitate de fost posesor de Golf 7: volanul are piele de calitate inferioara fata de Passat si din bucati diferite (cost cutting unde nu trebuia), suspensia destul de rigida si mult mult piano black si materiale ieftine la interior.
Modelul asta emblematic de la VW ar fi meritat o iesire din scena pe masura.
Da chiar cum avem curaj să comparam cu motorul diesel de azi care are 115 respectiv 150 cp.
Daca ne uitam pe sub caroserie hmm, puntea spate o mai fi independenta?
Clar asta de azi e mai bun. Că are beculete și ledulete
la pariu ca masina asta e mai buna (per general) decat aia de acu' dou'j de ani?
În plus, e foarte posibil ca cei 150cp de acum să fie pe bune. Acum 20 ani era liber la cifre din burtă și VW are o întreagă istorie de vândut gogoși.
Deci scumpirea mașinilor era normal să se intample.
Salariile au crescut cam cu același ordin de mărime. Atunci câștigăm vreo 7 milioane de lei astăzi câștig vreo 7500 ron. Deși nu pare mi e imposibil sa iau mașina noua cu banii jos din salariul de astăzi. Mi ar trebui cel puțin triplu.
Sau credit, evident .
Aia din vest or avea salarii de 4 ori mai mari decât noi dar și alte preturi la imobiliare. Din fericire pentru ei, preturile la mașini sunt la fel, de aia un neamț își permite mai repede o mașină nouă ddcat un roman
Restul înseamnă costuri suplimentare cu echipamente de siguranță, reducerea emisiilor, acoperirea pagubelor cauzate de diesegate etc.
Cine va lua masina asta o face si pentru ceea ce e mostenirea Golf. In afara de Golf 3 si 5, toate celelalte mi-au placut f mult si e cam tot ce are nevoie un om normal. Chiar si pentru o familie cu 2 copii e suficient.
Golful e un simbol pentru o lume normala care dispare de la o zi la alta, de cativa ani incoace. De aia il omoara. De aia vorbea netotul ala de Diess despre omorat "vaci sfinte". VW pluteste in deriva, cu tot ce decurge din asta. Oamenii sunt disperati. Sunt sanse mari sa inchida pravalia. Bine... probabil ca o sa fie salvati de statul german, o sa plateasca toti cetatenii pentru mangementul catastrofal, asa cum se intampla de cate ori ceva e "too big to fail". :) Poate n-am eu "viziune", poate G9 o sa fie electric si o sa aiba succes. Cine stie? :)
Golf e cam singura masina de care ai nevoie: zi de zi + mers in concediu la cateva sute de km o data sau de doua ori pe an + iesit in weekend. Nu e destul portbgajul? Pui un portbagaj extern si e suficient.
Am avut un G7 Diesel, o masina absolut superba. Am avut consumuri de 3.6L/100 de km cand ieseam sa ma plimb in weekend sa ascult muzica. Nu ma straduiam. Pur si simplu masina avea asemenea performante fara niciun efort. Consider Golf un brand in sine. Eu nu spuneam ca am VW, ci Golf :) Si nu mi s-a parut aroganta campania aia cu "Das Auto". Chiar era Das Auto.
Nu idealizez trecutul, dar in cazul asta, decizia de a arunca la gunoi Dieselul e o prostie fara margini, mai ales pentru ca nu exista ceva mai bun. Sunt primul care o sa adopte o solutie noua, revolutionara, nu am nicio problema cu asta, dar sa dovedeasca ca e mai buna decat ce avem deja, prin pret si prin performante.
Sa-i uram succes noului Golf! Poate o sa fie al doilea Golf din viata mea. :) Si poate ultima masina VW.
Acum vreo 10 ani conduceam un Citroen C4 1,6 HDI de 90 CP si niciodata n-am fost in vreo situatie sa simt ca as fi avut nevoie de mai multa putere, a fost un motor extraordinar, economic si fiabil. Si inca este, functioneaza ireprosabil ca masina de naveta si astazi la parintii sotiei si se apropie de 400k km, folosita zilnic 150 km ca masina de naveta.
Degeaba se ofera motoare downsized la capacitatea cilindrica si cu cai multi daca fiabilitatea este praf si pulbere, cum au fost pe Ford 1,5 benzina Ecoboost pe fostul Mondeo cu 160-180 CP, la mine dupa primele 8 luni, masina noua din reprezentanta, motorul a inceput sa dea primele semne ca cedeaza, aparand fisuri in blocul motor, iar la nici doi ani a decedat definitiv, distrugand si transmisia, din toata afacerea eu iesind cu o pierdere de peste 11k euro, deci da, multumesc Ford.