Esential
20 | de cai putere dezvoltă cel mai puternic Twizy. |
100 | de kilometri este autonomia bateriei pentru fiecare verisune Twizy. |
3.4 | metri este raza de bracare a noului Twizy. |
20 | de cai putere dezvoltă cel mai puternic Twizy. |
100 | de kilometri este autonomia bateriei pentru fiecare verisune Twizy. |
3.4 | metri este raza de bracare a noului Twizy. |
Renault a dezvăluit astăzi la Salonul Auto de la Barcelona versiunea finală a modelului electric Twizy, al treilea vehicul de serie cu emisii zero al constructorului francez. Aşteptat să debuteze pe piaţa europeană la finele lui 2011, bipostul Renault se vrea a fi o alternativă viabilă, cu acoperiş, la banalele scootere cu două sau trei roţi.
Modelul electric este oferit în două variante. Prima dintre ele este pusă în mişcare de un motor electric de 10 cai putere, capabil să ruleze până la o viteză maximă de 45 de km/h. Spre bucuria multora, această versiune va putea fi condusă şi fără permis, mulţumită omologării sale ca cvadriciclu.
Preţul pentru această versiune a fost fixat la 6990 de euro, la această sumă adăugându-se costuri lunare de 45 de euro, pentru închirierea setului de baterii. Acumulatorii îi vor permite modelului să ruleze pe o distanţă de 100 de kilometri.
Versiunea superioară beneficiază de un motor fără emisii care livrează 20 de cai putere şi îi permite bipostului să atingă o viteză maximă de 80 km/h.
Motorizarea va fi oferită cu două niveluri de echipare, Urban şi Tehnic, al căror preţ va fi de 7690, respectiv 8490 de euro. Şi în acest caz, clienţii vor fi nevoiţi să plătească 49 de euro pentru închirierea bateriei, care asigură tot o autonomie de 100 km.Cu o lungime de 2.33 metri şi o lăţime de 1.19 metri, Twizy se laudă cu o masă de numai 450 de kilograme, dintre care 100 de kilograme reprezintă bateria. Echipat cu pneuri 125x80 R13 pe faţă şi 145x80 R13 pe spate, vehiculul electric dispune de o rază de bracare record, de numai 3.4 metri.
Cei doi pasageri dispun de centuri de siguranţă, în patru puncte pentru şofer şi în trei puncte pentru ocupantul locului posterior. Cu un cablu de alimentare de 3 metri, Twizy poate fi încărcat cu uşurinţă de la o priză normală, durata completă fiind estimată la 3.5 ore.
Lista de opţionale este ceva mai neobişnuită şi include: portiere laterale, un spaţiu de depozitare sub scaunul posterior, senzori de parcare spate, protecţie anterioară suplimentară şi un kit Bluetooth Parrot complet, cu conexiuni USB şi iPod. caroseriei, pe care le poate combina cu o serie de viniluri speciale.
Clientul poate alege între patru culori alePreţul fixat pentru cele trei versiuni poate varia, în funcţie de ajutoarele oferite de fiecare stat european în parte.
Daca da in mine un ,,pilot" cu o pisicuta din 95 ?
Rezultatul : ,,Ma zboara cu tot cu, aceea cusca de pe drum" =))
de ce draq nu are si niste geamuri laterale? ... ca mai bate vantu' din cand in cand ... si cateodata contine si ploaie :P
Cine de 7000euro (cu sau fara TVA, nu sa precizat), pret de plecare, deci inseamna ca va ajunge la 10.000 !
De banii aia gasesc sh-uri mult mai bune =))
Nu ma intereseaza ca e produs de Renault, printre masinile avute am fost si posesorul unui megane cu care nu am avut probleme 78.000km si pentru bugetul pe care il aveam atunci a fost o masina extraordinara.
Singurul "automobil" electric care imi place si cu care sunt de acord; fara fite, perfect functional si indraznesc sa cred chiar cool.
Poate daca va fi o cerere mare, atunci si o masinuta din asta chiar se va vinde la pret de scuter. Parerea mea personala, jos palaria pt inginerii curajosi, deocamdata nu admitem , nu vrem, tot masinile astea le vom volosi, si odata ce ne vom obisnui o sa ne placa. si in weekend vom avea benzina pt o plimbare cu nevasta intr-un broscoi anii 19XX, atlfel acele clipe o sa ne ramane amintire.
La fel si multe specii de animale, aerul curat, orasele fara aglomeratie.
Mi-ar placea una dar totusi 250 lei pe luna chiria la baterii e enorm. Cu 250 lei fac 700 km dar poluand