Porsche a dezvăluit ultima sa creație electrică, SUV-ul de dimensiuni medii Macan. Acesta reprezintă a doua incursiune a mărcii în segmentul vehiculelor electrice cu baterie, urmând modelul Taycan.
Comparativ cu omologul său cu motor cu ardere internă, Macan electric se laudă cu o putere mai mare, mai mult spațiu, dar vine și cu un preț mai mare. Este echipat cu o baterie de 100 de kilowați, oferind o autonomie maximă de 613 km. Acest lucru îl poziționează în competiție directă cu modele precum BMW iX și Mercedes-Benz EQE SUV.
Angajamentul Porsche față de aerodinamică este evident în designul lui Macan, prezentând elemente active, precum un spoiler adaptiv în partea din spate, care reduce rezistența la înaintare.
Disponibil inițial în două variante, Macan 4 și Macan Turbo, modelul dispune de tracțiune integrală și de motoare electrice sincron avansate pentru o densitate mai mare a puterii. Macan 4 accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.1 secunde, în timp ce versiunea Turbo atinge această viteză în doar 3.3 secunde.
Porsche a avut ca scop să facă din Macan cel mai sportiv model din segmentul său, îmbunătățind dinamica cu tehnologii precum roți viratoare pe puntea spate, vectorizarea electronică a cuplului și amortizoare active.
Porsche Macan electric a crescut în lungime pentru a oferi mai mult spațiu în portbagaj, ajuns acum la 540 de litri.
În același timp, Macan are și acel spațiu suplimentar în față, numit frunk.Cu tehnologie de ultimă generație, Macan se laudă cu un grup de instrumente digitale de 12.6 inch și un ecran tactil de 10.9 inch. Ecranul tactil opțional pentru pasager permite controlul sistemului de navigație și al conținutului media. Head-up display-ul introduce tehnologia de realitate augmentată pentru o experiență captivantă de condus.
Sistemul multimedia al lui Porsche Macan funcționează pe sistemul de operare Android Automotive OS, încorporând o varietate de aplicații. Asistentul vocal ajută cu sugestii de rute și opriri pentru încărcare.
Accentuând trecerea la propulsia electrică, designul lui Macan include faruri cu lumini de zi unice. Arhitectura de 800 de volți a platformei PPE permite viteze de încărcare rapide de până la 270 kW.
Macan 4, adică versiunea de bază, începe de la 83.993 de euro, în timp ce Macan Turbo pornește de la 114.576 de euro. Cu toate că reprezintă o creștere semnificativă față de prețul de pornire al modelului cu motor cu ardere internă, versiunea electrică oferă o putere superioară.
Porsche intenționează să înceapă livrările în a doua jumătate a anului.
Poziționat la un preț mai mic decât Taycan, Macan își propune să joace un rol cheie în obiectivul ambițios al Porsche de a atinge o cotă de piață electrică de peste 80% până la sfârșitul deceniului.Porsche Macan electric va coexista cu omologul său cu motor cu ardere internă în piețe precum SUA și Marea Britanie, oferind consumatorilor o alternativă la viitorul care se grăbește să fie electric.
Am un macan de 7 ani deja și as vrea sa trec la următorul model dar nu electric. După ce ai un macan nu mai vrei altceva. Sper sa nu se vândă ăsta asta cum sperau, și au deja platforma pe combustie pregătită ca plan B.
Interesant ca amandoua isi au originea in Baden-Wurtenberg. O fi ceva in apa din care beau oamenii aia.
Trecerea la electrice se face progresiv, cu pasi clari si siguri, in contextul in care isi pastreaza traditia de dinamica si fiabilitate maxima. Jos palaria. Restul vin din urma cum pot.