Așteptarea a luat sfârșit. Opel Astra intră oficial în epoca electrică. Pentru prima dată în istoria sa de 31 de ani, compacta germană primește o versiune nouă, cu zero emisii, botezată simplu Astra Electric. Noul model pur electric este bazat pe aceeași platformă cu Peugeot 308, care a primit la rândul său o versiune cu zero emisii în această toamnă.
La fel ca versiunile cu motoare termice, noul Opel Astra Electric este disponibil în ambele variante de caroserie, hatchback și Sports Tourer și este identic din punct de vedere estetic la exterior. Noul model electric primește aceleași dotări ca versiunile clasice, în speță faruri LED adaptive cu tehnologie Laser, jante de 18 inch și vopsele two-tone.
Lucrurile rămân neschimbate și în habitaclu, acolo unde noul Astra Electric este echipat în standard cu scaunele ergonomice Active Sport, două ecrane digitale de 10 inch pentru instrumentar și sistemul multimedia, precum și un HUD de dimensiuni mari.
AUTONOMIE DE 416 KILOMETRI
Evident, cea mai mare noutate aici este propulsorul electric al noului model. cai putere și un cuplu de 270 de Nm. Propulsorul este alimentat cu o baterie litiu-ion de 54 de kWh, amplasată între caroserie și șasiu.
Compacta mărcii de la Russelsheim este propulsată de un singur motor electric amplasat pe puntea din față și care livrează 156 deAstfel, noul Astra Electric atinge o viteză maximă de 170 de km/h, fiind limitată electronic. De asemenea, noul model promite o autonomie de 416 kilometri în regim WLTP și un consum al energiei de 12.7 kWh/100 de kilometri.
Bateria poate fi încărcată până la 80% capacitate în 30 de minute la o priză de încărcare rapidă de 100 de kW. Astra Electric vine echipat în standard și cu un încărcător portabil de 11 kW în 3 faze.
În schimb, capacitatea portbagajului este ceva mai mică decât la versiunile cu motoare termice, un element atribuit poziționării acumulatorului în podea. Astfel, varianta Sports Tourer a noului Astra Electric pune la dispoziție o capacitate de 516 litri cu scaunele spate în poziție normală, respectiv 1553 de litri cu bancheta rabatată.
Prin comparație, versiunea cu motor termic are o capacitate a portbagajului de 597 de litri în configurație normală, respectiv de 1634 de litri cu scaunele rabatate.
Debutul comercial al noului Opel Astra Electric va avea loc în primăvara lui 2023. Deocamdată, constructorul german nu a anunțat prețurile noului model.
via Opel
Cam repede a inceput bataia de joc, noroc ca nu am vandut inca termicele.
Asa o sa fie si Opelul asta: va merge 250 de km iarna, si o sa platesti 54 de KWh. Vara va merge spre 350.
Extrem de puţine... iar în Dobrogea cam nicio zi
Despre minţitul cu autonomia.... la termice nu minţeau la fel ???
Că făceau 4 litri la 100 km și ele scoteau minim 6 litri ???
Este aceiaşi minciună.
https://youtu.be/Yr1AMQpM2OM
Și te trădează evident turbarea cu care exagerezi. Când o termică pe frig extrem sau cu AC din greu poate consuma chiar și cu mama GPL-ului un plus de aproximativ 10% față de medie, la temperaturi extreme o electrică poate trage din bateria aia stresată pe litiu și 100% în plus față de consumurile clamate de producător, cu toată pompa de căldură sau alte încercări de marketing de a atenua grozăvia.
Deci plusul la extreme e în jur de 10% la termice și poate fi de 10 ori mai mare la electrice.
Și miră-te de ce oamenii nu ”trec la electrice”, cât timp nici cu pomana maximă a statului român (peste 11.000 euro), electrica ajunge să fie și cu 50% mai scumpă față de modele pe combustibil lichid FĂRĂ dezavantajele electro....casnicelor (ca să subliniem și ”avantajele” autonomiei).
Din păcate (chiar eram optimist acum cativa ani cu privire la electrice), pt mine, posibilitatea de a conduce o electrica prea curând se reduce pe zi ce trece. Lăcomia producătorilor întrece orice previziuni ale mele, in condițiile în care nu vad nici-un avans tehnologic substanțial, sunt încă la nivel de experimente.