După o lungă așteptare, BMW lansează acum a opta generație a sedanului Seria 5. Aceasta va fi produsă tot la uzina din Dingolfing, alături de versiunea electrică, adică acolo unde se produce de 50 de ani. Modelele convenționale vor debuta pe piață în luna octombrie, în timp ce versiunile electrice sunt disponibile imediat. Începând cu anul 2024, BMW Seria 5 va fi disponibil și cu o variantă Touring.
DIMENSIUNI MAI MARI
Comparativ cu modelul pe care îl înlocuiește, noul BMW Seria 5 a crescut în dimensiuni: lungimea măsoară 5.060 milimetri (+ 97 mm), lățimea este de 1.900 milimetri (+ 32 mm), 1.515 milimetri sunt trecuți în dreptul înălțimii (+ 36 mm), iar ampatamentul a fost lungit cu 20 de milimetri, la 2.995 de milimetri.
Noua generație Seria 5 mizează pe un limbaj de design nou, ușor simplificat.
Avem o interpretare modernă a grilei frontale (opțional poate avea conturul iluminat), elemente LED poziționate aproape vertical, care servesc ca lumini de semnalizare și lumini de zi, jante cu diametrul cuprins între 18 și 21 de inch, numărul 5 în relief pe montantul C și stopuri care integrează o bandă cromată.
Pachetele M Sport și M Sport Pro sunt opționale. Paleta de culori include, încă de la debut, 3 nuanțe BMW Individual.
Pentru interior, BMW a pregătit tehnologia Curved Display (ecran de 12.3 inch pentru instrumentarul de bord și display central de 14.9 inch), adică ceea ce vedem în prezent și pe BMW Seria 7. Avem acum un volan redesenat, care poate fi cu două sau trei spițe, mai puține butoane fizice, scaune sport noi, oferite în standard și sistemul multimedia BMW OS 8.5. În premieră, volanul este oferit îmbrăcat în piele ecologică.
Conexiunea Apple CarPlay și Android Auto este standard. Pe display-ul central, pasagerii pot urmări conținut video, iar platforma AirConsole permite rularea de jocuri atunci când mașina este staționată.
Tehnologia BMW Live Cockpit Professional, cu Head-up Display și realitate augmentată, este opțională.
PRIMUL BMW CU INTERIOR VEGAN
O premieră pentru constructorul din Munchen, noul Seria 5 vine în standard cu un interior vegan.
Scaunele, bordul, portierele și volanul, sunt îmbrăcate într-un material care imită pielea și care poate fi comandat și cu perforații.Desigur, rămâne disponibilă și opțiunea unei tapițerii din piele Merino.
Noua generație BMW Seria 5 poate fi comandată alături de o gamă diversificată de motorizări. Aceasta include și propulsoare convenționale, pe benzină și diesel, care lucrează alături de un sistem mild-hybrid la 48V.
Încă de la debut, clienții vor avea la dispoziție versiunea 520i, cu 208 CP, dar și versiunile 520d și 520d xDrive, ambele oferind 197 CP. În primăvara lui 2024, în gamă își vor face apariția 2 versiuni plug-in hybrid, dar și un motor diesel cu 6 cilindri în linie.
Motorizările termice vin alături de o transmisie automată nouă, cu 8 rapoarte.
ÎN PREMIERĂ, VERSIUNI ELECTRICE PENTRU SERIA 5
Fără îndoială, marea noutate este prezența unui Seria 5 pur electric. Noul BMW i5 va fi disponibil în două versiuni: i5 eDrive40 și i5 M60 xDrive.
Prima este echipată cu un singur motor electric, roți motrice spate, și oferă 340 CP și 430 Nm cu funcția Sport Boost sau Launch Control activată. Atinge 100 de km/h în 6.0 secunde și o viteză maximă de 193 km/h.
Fără surplusul de putere, i5 eDrive40 oferă 313 CP și 400 Nm.
BMW i5 M60 xDrive vine cu două motoare electrice, tracțiune integrală, 601 CP și 820 Nm cu Sport Boost șau Launch Control (fără, 517 CP și 795 Nm). Atinge 100 de km/h în 3.8 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 230 km/h.
AUTONOMIE DE PÂNĂ LA 582 DE KILOMETRI
Indiferent de alegerea făcută, bateria are o capacitate utilă de 81.2 kWh. În aceste condiții, i5 cu roți motrice spate are o autonomie cuprinsă între 477 și 582 de kilometri, iar i5 cu tracțiune integrală poate parcurge între 455 și 516 kilometri cu o singură încărcare.
Există și funcția Max Range, care crește autonomia cu până la 25%, prin limitarea puterii și prin dezactivarea mai multor funcții de confort.
Acumulatorul poate fi încărcat și la o stație rapidă, cu până la 205 kW, caz în care repriza 10 - 80% durează aproximativ 30 de minute.
De la o priză AC, mașina se încarcă cu 11 kW, standard, sau cu 22 kW, opțional.Suspensia M Sport, sistemul de frânare M Sport și suspensia Adaptive Professional sunt opționale. Aceasta din urmă este standard pentru i5 M60 xDrive. Sistemul de direcție integrală este și el opțional.
SCHIMBAREA BENZII DE MERS DOAR CU AJUTORUL PRIVIRII
Noua generație BMW Seria 5 propune o gamă largă de sisteme de asistență. Printre cele mai notabile regăsim Driving Assistant Professional (opțional), care îi permite șoferului, pe anumite autostrăzi din Germania, SUA și Canada, să ia mâinile de pe volan la viteze de până la 130 km/h.
Să nu uităm de Active Lane Change Assistant care, atunci când este activat, permite schimbarea benzii atunci când cel de la volan își îndreaptă privirea către oglinda exterioară corespunzătoare. Cu alte cuvinte, te uiți la oglinda din dreapta, iar mașina trece pe banda din dreapta.
NOI VERSIUNI PLUG-IN HYBRID
Așa cum spuneam, noua generație BMW Seria 5 va fi disponibilă din 2024 și alături de două versiuni plug-in hybrid.
Prima dintre ele este denumită 530e și vine echipată cu un motor pe benzină, de 2.0 litri, și un motor electric. Împreună, dezvoltă 299 de cai putere și 450 Nm, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 6.4 secunde și o viteză maximă de 230 km/h.
Autonomia în modul pur electric este cuprinsă între 87 și 102 kilometri.
Cea de-a doua versiune plug-in hybrid este 550e xDrive, echipată cu motor de 3.0 litri, pe benzină, și unitate electrică. În cazul ei, ansamblul dezvoltă în total 489 de cai putere și 700 Nm, astfel că repriză 0-100 km/h durează 4.3 secunde, iar viteza maximă ajunge la 250 km/h.
În modul pur electric, poate parcurge între 79 și 90 de kilometri.
via BMW
Ca o parere personala acest 5-ar la exterior e cel mai urat dintre toate generatile...
Hoffemister Kink a disparut total( numarul 5 pe montatul C e chinezarie absurd de stupida)
Proportile masini sunt total schimbate....din lateral si din spate forma caroseriei imita mai degraba un Fastback nicidecum un sedan clasic.
Stopurile nu mi se par demne de un seria 5
Interiorul ins imi place e frumos organizat.
Mai este o parte bună, 2.0d încă n-a murit :) .
adevarul e ca nici mie nu-mi place.
Mai termina cu teoria strugurilor acrii, ca nu se aplica aici.
#progres #inovatie #haijet
Dezamagitor.