Audi își extinde gama de modele cu zero emisii o dată cu lansarea noului e-tron GT. Descris ca fiind un "GT al viitorului", acest model este primul vehicul 100% electric al brand-ului care va fi asamblat în Germania. La uzina din Neckarsulm, mai exact.
Nu este o regulă generală ca mașinile electrice trebuie să aibă un design plictisitor.
SILUETĂ DE COUPE CU PATRU UȘI
Noul Audi e-tron GT demonstrează asta cu un exterior sportiv, care se remarcă prin detalii specifice, precum jantele cu diametrul de până la 21 de inch, farurile LED (Matrix LED și Laser sunt optionale), grila Singleframe vopsită în culoarea caroseriei (fiind un model electric, calandrul este închis) și silueta de coupe cu patru uși.
Partea posterioară se remarcă printr-un eleron activ, stopuri unite de o bandă LED (am mai văzut ceva similar și pe Taycan, dar înrudirea e mai evidentă de atât) și un difuzor de aer generos.
Aerodinamica a jucat un rol important în dezvoltarea noului model electric Audi, care are un coeficient Cx 0.24.
În ceea ce privește dimensiunile, lungimea măsoară 4.99 metri, lățimea este de 1.96 metri, în dreptul înălțimii sunt trecuți doar 1.41 metri, iar ampatamentul măsoară 2.90 metri.
Tema sportivă continuă și în habitaclu. Scaunele față, pozitionate foarte jos, sunt despărțite de o consolă centrală lată, iar bancheta spate oferă destul spațiu chiar și pentru pasagerii adulți. De obicei, sedanurile cu alură de coupe nu stau foarte bine la acest capitol.
AUDI VIRTUAL COCKPIT PLUS ESTE STANDARD
Lista cu tehnologii standard include sistemul Audi Virtual Cockpit Plus, cu display de 12.3 inch pentru instrumentarul de bord și un ecran de 10.1 inch pentru sistemul multimedia.
Tot aici trebuie menționate comenzile vocale, hotspot-ul Wi-Fi și navigația cu funcții specifice modelelor electrice (căutarea celor mai apropiate prize, traseu calculat în funcție de punctele de încărcare).Head-up Display-ul și sistemul audio Bang & Olufsen cu 17 incinte sunt incluse pe lista cu dotări opționale. Clientii pot alege și pentru tapițerii din piele, dar și pentru unele confecționate din materiale reciclate. Pentru un plus de sportivitate avem pachetul interior RS.
Spuneam că noul Audi e-tron GT poate fi comandat în două variante: e-tron GT quattro și RS e-tron GT.
PÂNĂ LA 646 DE CAI PUTERE
În cazul primului, sistemul de propulsie dezvoltă în total 476 de cai putere și 630 Nm cuplu. Cu funcția Launch Control activată, cel de la volan are la dispoziție 530 de cai putere pentru o perioadă de 2.5 secunde. În aceste condiții, mașina atinge 100 de km/h în 4.1 secunde, iar viteza maximă este de 245 km/h.
De cealaltă parte, Audi RS e-tron GT dispune de 598 cai putere și 830 Nm cuplu. Puterea crește la 646 CP cu funcția Launch Control activată, caz în care suta de kilometri pe oră este atinsă în doar 3.3 secunde. Viteza de top este de 250 km/h.
Ambele variante sunt echipate cu o tractiune integrală quattro electrică și o transmisie cu două trepte. Șoferul are la dispozitie patru moduri de rulare: Comfort, Efficiency, Dynamic și Individual.
AUTONOMIE DE 488 KILOMETRI
Bateria Litiu-ion cu o capacitate netă de 85 kWh este poziționată între cele două punți. Rezultă astfel un centru de greutate coborât și o distribuire aproape perfectă a masei.
Bineînțeles, și un plus de manevrabilitate.Acumulatorul poate fi încărcat la stații rapide cu până la 270 kW. Dacă utilizatorul are acces la un asemenea punct de încărcare, Audi promite că pentru umplerea bateriei de la 5% la 80% sunt necesare 23 de minute. Producătorul declară o autonomie de 488 kilometri, valoare calculată după normele WLTP. Încărcătorul AC, care poate trage maxim 11 kW, este standard și poate umple bateria peste noapte. Ulterior va fi disponibil și un încărcător care poate trage 22 kW de la o priză AC.
Suspensia adaptivă este opțională pe versiunea e-tron GT quattro, dar clienții care optează pentru un RS e-tron GT o primesc standard. Direcția integrală (virează și roțile spate) și frânele cu discuri carbon-ceramic sunt opționale pentru ambele variante.
Așa cum îi stă bine oricărui model premium de ultimă generație, Audi e-tron GT propune o listă generoasă de sisteme de asistență. Audi Pre Sense Front și Pre Sense Basic sunt standard, iar Night Vission Assist, Surround View Cameras, Adaptive Cruise Control și Park Assist Plus sunt opționale.
COSTĂ CEL PUȚIN 99.800 DE EURO
Debutul pe piață este programat pentru primăvara acestui an. Noul Audi e-tron GT quattro pornește în Germania de la 99.800 de euro, iar versiunea RS e-tron GT pleacă de la 138.200 de euro. Cu o asemenea etichetă de preț, Audi e-tron GT se poziționează în segmentul lui Porsche Taycan.
via Audi
Parcă și-ar da aere de Ferrari, nu zău!
PS: Cu interiorul ala cu 8974219874612 de ecrane de pe A6, A7, A8, Q7, Q8, E-Tron si Urus (sper ca nu mi-a scapat vreun model, dar sunt atat de multe...) ce s-a intamplat? Reduceri de costuri?
Păi se poate?!
In alta ordine de idei mi se pare bestiala masina. Scumpa dar arata exact cum ar trebuii sa arate o masina premium, spre deosebire de A1, Q2, etc
Iar jartelele care dinadins “o scaldă între două ape” atâta aşteaptă! Îi vor întâmpina pe naivii sadea cu braţele deschise la porţile lui “Global Village”, ca şi cum ar îndruma oile “rătăcite”, minunat de departe de raza de acţiune a lupilor “mistici”, “fanatici”, “irecuperabili pentru societate”…
Renunţând la abstractizare, eu ştiu precis pe cine mă pot baza realmente (şi PÂNĂ LA CAPĂT), raportat la comunitatea AM. Nu-i nevoie să-i nominalizez – se vor vădi singuri…Deloc surprinzător, îi numeri pe degetele de la o mână (deşi chiar şi această operaţie facilă ar putea părea…dificilă).
In ceea ce priveste bateria de acumulatoare:
1) Capacitatea bruta este 93 kWh iar cea neta 85 kWh - disponibila utilizatorului);
2) Hmmm....incarcarea la prize electrice de 22 kW - este disponibila mai tarziu....
Aici nu inteleg eu: de ce RENAULT & NISSAN puteau pune la dispozitie utilizatorilor acest tip de incarcare inca din anii 2012-2013 iar AUDI se "chinuie" cu acest lucru, dupa atatia ani?!
Privind capacitatea portbagajelor disponibile utilizatorului:
- cel fata are 81 litri iar
- cel spate 405 litri.
Vezi:
https://insideevs.com/news/486363/audi-e-tron-gt-not-taycan-masses/
In ceea ce priveste autonomia electrica a masinii:
1) AUDI e-tron GT este masina electrica de serie a producatorului cu cea mai mare autonomie electrica.
Nota: AUDI e-tron SPORTBACK 2019 are o autonomie electrica de 347 si 446 km WLTP, in functie de capacitatea bruta a bateriei: 71 sau 95 kWh)
2) Eficienta electrica generala a acestei masini electrice, cu tractiune integrala, este una foarte buna: 85 kWh/488 km = 17,4 kWh/100 km
MULT SUCCES AUDI!!!!!
modelele Tesla parca fac parte dintr-o familie inbred. A pornit model S bine dupa care, la fiecare aparitie unul mai ciudat ca altul.
Si nici nu ma intereseaza cine a copiat de la cine atat timp cat s-a reusit integrarea respectivului design.
daca se conduce ca orice electrica, de zici ca e moarta, insa, sa si-o pastreze.
Cat timp se incarca masina asta, se opreste curentul in Berceni :)) Exagerez, dar intelegeti voi.
https://trenduri.blogspot.com/2021/02/nebunia-merge-mai-departe.html?m=1
Punct.
Sa speram ca ajungem bine sanatosi peste 10 ani :). Dar odata cu electrificarea masiva, o reintoarcere la vechile metehne nu va mai fi posibila.
Linkul dat contine o parere ca oricare alta al unui individ cu pareri cel putin ciudatele. N-am insistat, dar despre Pamantul Plat si Reptilieni ce spune?
Nu trebuie schimbata toata infrastructura pentru un vis.
Dar na, banii trebuie sa se invarta si motive se gasesc mereu.
Faceti parcari pentru masini, puneti incarcatoare, largiti benzi, dar nu am auzit pe cineva sa zica:"Facem un trotuar pentru pietoni sa incurajam mersul pe jos!" De ce sa faci asta? Iese ceva bani de aici?
Acum pe subiect.
Masina arata bine si sa vina cat mai multe modele. Concurenta nu aduce nimic rau.
Nu este prielnic sa te plimbi pe un bulevard care arata ca o autostrada. Viata e placuta in orasele mici cu strazi inguste si masini putine.
Alternativa de care zici inseamna si inlocuire, e certitudine acum ca electricele vor inlocuii masinile "clasice"
Lipsa infrastructurii pentru pietoni e general valabila pentru Romania. Exceptiile, confirma regula.
Solutii exista si pentru Bucuresti, dar e greu ca cineva sa faca un pas in privinta asta. Pentru ca romaniilor le place masina si mersul pe jos arata saracia :))
Gandeste-te la calea victoriei pietonala! Cred ca a doua zi se face a doua revolutie.
Legat de inlocuire, trebuie sa te intrebi daca acum se poate inlocui masina clasica cu cea electrica. In toate situatiile. Daca raspunsul este nu, atunci nu poti sa inlocuiesti.
Nu ma refer la camioane si alte...ca acolo nu au nici o sansa. Dar daca luam si camioanele, faptul ca electricele nu sunt scalabile, trebuie sa dea semne de intrebare.
Nu toti avem nevoie de masini de mers in oras cu ele, pentru ca sunt alternative mai bune in oras.
- 472 km WLTP pentru varianta cea mai puternică, de 440 kW (598 CP) respectiv
- 488 km WLTP pentru varianta de 350 kW (476 CP).
Producția autovehiculului are loc la uzina Neckarsulm de la Audi Böllinger Höfe, alături de Audi R8.
Este, de asemenea, primul Audi electric fabricat pe solul german, cu o producție neutră în carbon datorită utilizării eco-electricității și a biogazului.
În plus, nu a fost realizat niciun prototip fizic în dezvoltarea sa, o noutate la Audi, acesta fiind realizat complet virtual.
vezi:
https://www.autopista.es/novedades-coches/audi-e-tron-gt-electrico-todos-sus-datos-fotos-definitivas-espectacular_227744_102.html