În caz că Ford F-150 Raptor nu este destul de performant, Ford tocmai a lansat cea mai puternică versiune a unui pick-up din seria Raptor produsă vreodată. Noul model se numește F-150 Raptor R și aduce, printre altele, un motor V8 supraalimentat, care dezvoltă nu mai puțin de 710 cai putere. La fel ca celelalte modele, noul F-150 Raptor R a fost construit special pentru off-road.
DESIGN AGRESIV
Așa cum era de așteptat, noul pick-up de performanță aduce un design agresiv, cu o grilă frontală de dimensiuni mari și cu numele mărcii clar vizibil. Capota a fost sculptată special pentru a acomoda o priză de aer pentru răcirea motorului V8. Priza de aer este chiar mai înaltă decât cea văzută la F-150 Raptor.
Mai mult, barele de protecție sunt din metal, iar vopseaua conține accente portocalii și o grafică specială în zona benei.
GARDĂ LA SOL DE 333 DE MILIMETRI
Față de un F-150 standard, noul Raptor R primește o suspensie nouă, construită special pentru aventurile pe teren accidentat. Astfel, avem o gardă la sol de 333 de milimetri, mulțumită arcurilor de 24 de inch și a anvelopelor de teren, care măsoară 37 de inch.
Amortizoarele sunt controlate electronic și conțin senzori de înălțime pentru a monitoriza condițiile terenului și pentru a face reglajele necesare.Cursa suspensiei este de 330 de milimetri pe puntea față, respectiv de 358 de milimetri pe puntea spate.
La interior, avem scaune sport Recaro îmbrăcate în piele neagră în combinație cu alcantara. În habitaclu este prezentă fibra de carbon la portiere și planșa de bord. Tot aici, avem și un sistem multimedia SYNC 4, cu un ecran de 12 inch. Acesta va primi actualizări over-the-air și este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.
CEL MAI PUTERNIC RAPTOR: MOTOR V8 DE 710 CAI PUTERE
Cea mai importantă piesă a noului F-150 Raptor R este, evident, motorul. Sub capota mare avem un propulsor V8 de 5.2 litri, supraalimentat, care dezvoltă 710 cai putere și 868 de Nm. Acesta este chiar motorul preluat de la Ford Mustang Shelby GT500, însă a fost ușor modificat pentru a dezvolta mai puțină putere. Asta pentru că sistemul de supraalimentare a fost calibrat special pentru a optimiza puterea motorului pe teren accidentat.
Motorul este cuplat la cutia de viteze automată SelectShift, cu 10 trepte, de asemenea, calibrată special pentru acest model.
Convertizorul de cuplu a fost special modificat cu un amortizor pe turbină și cu un ansamblu cu patru pinioane în partea din spate pentru o transmitere mai liniară a puterii. Puntea față este mai bine protejată cu materiale mai dure, iar cardanul a fost mărit.Mai mult, modelul este echipat cu un sistem de răcire a uleiului îmbunătățit, colectori de evacuare din oțel inoxidabil, o baie de ulei mai adâncă și cu un volum al admisiei mărit cu 66%.
SISTEME DE ASISTENȚĂ SPECIALE PENTRU OFF-ROAD
Noul Ford F-150 Raptor R vine cu patru moduri de conducere: Normal, Quiet, Sport și Baja. Mașina vine și cu sisteme de asistență speciale, cum ar fi Trail Turn Assist, pentru reducerea razei de virare și Ford Trail Control, care funcționează ca un cruise control pe teren accidentat. De asemenea, avem și Trail 1 Pedal Drive, prin care mașina frânează automat atunci când șoferul ridică piciorul de pe accelerație.
Ford F-150 Raptor R va fi construit la uzina din Dearborn, Michigan, Statele Unite. Producția va începe la sfârșitul anului.
via Ford
Clima se duce-n.... şi ei tot fac V8 ....
Crazy!
Prefer Chevrolet
daca era dupa tine bagam carbunii direct in laptop in loc de baterie...
electricitatea e cea mai eficienta forma de energie, deci viitorul poate fi doar electric. cu cat mai repede cu atat mai bine. vrei nu vrei te voi vedea si pe tine la mii de volti...