După ce l-au dezvăluit într-un clip video, în urmă cu o săptămână, spaniolii de la Cupra (divizia de performanță aflată sub umbrela SEAT) au lansat acum noul model electric Born. Acesta este dezvoltat pe aceeași arhitectură MEB a gigantului Volkswagen, ca ID.3, ID.4 și Skoda Enyaq iV.
Din punct de vedere estetic, Cupra Born seamănă izbitor cu conceptul el-Born prezentat de spanioli în urmă cu doi ani la Geneva. Sunt și câteva componente de caroserie preluate de la Volkswagen ID.3, cele mai vizibile fiind portierele.
ELEMENTE DE DESIGN SPECIFICE CUPRA
Desigur, Cupra și-a pus amprenta prin elementele exterioare de culoarea cuprului și prin adoptarea unor linii angulare, care îi dau un aer ceva mai agresiv. Nu lipsesc prizele de aer mari, stopurile unite de o bandă LED și difuzorul de aer pronunțat.
Dimensiunile jantelor variază între 18 și 20 de inch, iar acestea pot fi echipate și cu diverse elemente aerodinamice.
Interiorul noului Cupra Born propune un instrumentar de bord digital, cu grafică proprie, sistem multimedia cu display de 12 inch în standard, Head-up Display cu realitate augmentată (pe nivelurile de echipare superioare), volan cu butoane specifice Cupra și scaune sport îmbrăcate în materiale obținute din reciclarea plasticului din Marea Mediterană.
DOUĂ VERSIUNI DE PUTERE
La fel ca Volkswagen ID.3, Cupra Born va fi disponibil cu un singur motor electric și roți motrice spate. CP și 310 Nm sau 204 CP și 310 Nm. Pachetul E-Boost Performance crește, pentru câteva secunde, puterea acesteia din urmă până la 231 CP.
Clienții au la dispoziție două versiuni de putere: 150În aceste condiții, suta de kilometri pe oră este atinsă în 6.6 secunde. Versiunea cu 150 CP atinge 100 de km/h în 8.9 secunde.
PÂNĂ LA 540 DE KILOMETRI CU O SINGURĂ ÎNCĂRCARE
Noul Cupra Born este oferit cu trei variante de baterii: 45 kWh, 58 kWh și 77 kWh. În funcție de alegerea făcută, autonomia variază între 340 și 540 de kilometri.
Bateria cu cea mai mare capacitate, potrivit constructorului, va putea fi încărcată la prize rapide cu puteri de până la 125 kW. În acest caz trebuie să aștepți circa 7 minute pentru o autonomie de 100 de kilometri, iar repriza 5% - 80% durează 35 de minute.
Producția primului model electric Cupra va demara în luna septembrie la uzina Volkswagen din Zwickau. Noul Born va fi lansat pe piață până la finalul anului.
via Cupra
Cred ca arata un pic mai interesanta decat sora ei - VW ID.3!
Preturile?!
Preturile vor fi premium, precum marca
mai ales dacă hau-haudi mai amână mult lansarea lu RS3 cu 410-420 cabaline.
pe tarlaua electrocaznică se pot căzni oricât cehii ăștia ibero-germanici că tot sucul de brontozauri rămâne baza, o să vedeți.
mai vorbim peste 10 ani - dac-oi mai avea cu cine, clar.
Seat oare scot si ei ceva sau singura optiune va fi acest ElBjorn?
interesant ca cuplul ramane acelasi.
de ce jante asa mari?
cate kg are? de ce doar 125kw?
deci cupra inseamna cupru?
Dar chiar şi 300 km este îndeajuns pentru oricare din Bucureşti - Craiova, Piteşti, Ploieşti, Brasov, Buzău, Brăila, Tulcea, Constanţa
Daca mai da si frigul sau caldura faci pe ea de baterie si abia ajungi la Lehliu sa o incarci din nou.
...Fiindcă în 2020 Skoda a realizat cu hayoanele și umbreluțele ei 756 milioane € profit vs. VW doar 454, iar SEAT - o pierdere de 339 milioane €.
Tot e bine însă că Born nu-i SUV și n-are +2 tone ca ID.4/Enykaq, mai lente (zero-suta în vreo 9 secunde vs. 6,6-7), dar și mai gurmande... în suc de termocentrale pe cărbune ”curat”. :-P
Ca să n-o mai lungesc, o Tesla Model 3 break (sau măcar cu hayon) le-ar faulta rău pe toate.
Varianta Putere Preț
Baza 150 CP 31.600 euro
Avansat 150 CP 32.500 euro
Pro 150 CP 33.070 euro
Top 150 CP 35.345 euro
Baza 204 CP 36.720 euro
Avansat 204 CP 37.620 euro
Pro 204 CP 38.190 euro
Top 204 CP 40.465 euro
Vezi:
diariomotor.com