Cu ocazia Salonului Auto de la Munchen, BMW pășește într-o nouă eră de design, anticipată de conceptul Neue Klasse. Potrivit bavarezilor, o mare parte dintre elementele de design ale prototipului proaspăt lansat.
GRILA ESTE GRAVATĂ DIRECT PE CAROSERIE
Partea frontală este dominată de elementul vedetă al conceptului, adică noua grilă dublă, care nu mai este acum verticală. Ea a primit o înclinare mai mare și se extinde până la extremitățile caroseriei, mai exact până la luminile diurne LED. Și acestea au o formă neobișnuită, complet diferită de ceea ce am văzut până acum în gama BMW. Dacă e privită din profil, partea din față seamănă cu un bot de rechin, o influență estetică pe care am mai văzut-o și în trecut.
Designul părții frontale este completat de un spoiler de culoare neagră. Profilul adoptă jante de 21 de inch, cu un design inspirat de cel al modelelor BMW clasice, din motorsport. În partea din spate există stopuri care se alungesc pe aripile laterale și au o semnătură luminoasă similară cu cea LED-urilor față.
Sigla BMW nu mai este aplicată nicăieri pe caroserie.
Ea este gravată direct. De altfel, multe din componentele conceptului sunt printate 3D.MOTOR ELECTRIC PRODUS ÎN UNGARIA
Potrivit BMW, designul nu este doar neobișnuit, ci are și un rol aerodinamic important. Reduce consumul de energie cu 25% și o autonomie cu 30% mai mare. Densitatea bateriei e mai mare și ea cu 20%, iar autonomia crește cu 30%, vorbindu-se chiar de 1000 de kilometri pur electrici. Propulsia va fi asigurată de a șasea generație a sistemului eDrive, produs la vecinii maghiari, în Debrecen.
UN HEAD-UP DISPLAY PROIECTAT PE TOT PARBRIZUL
Interiorul este cât se poate de simplu, renunțând la piele și elemente cromate pentru a reduce amprenta sa de carbon. Însă, extrem de tehnologizat. Există un ecran generos în centrul planșei de bord și încă mai avem volan. Noutatea absolută o reprezintă însă tehnologia Panoramic Vision, care nu este altceva decât un Head-Up Display revoluționar, care proiectează informații pe tot parbrizul, în linia vizuală a șoferului. Acesta poate fi comandat prin intermediul sistemului multimedia sau, și mai important, prin gesturi.
Vechiul sistem Head-Up Display va fi și el disponibil în continuare pentru cei care nu au curajul să treacă definitiv la Panoramic Vision.
PRODUCȚIE DE SERIE ÎN 2025
Noul BMW Neue Klasse va fi materializat într-un model de serie mai curând decât credem: mai exact, în 2025. Versiunea electrică va fi disponibilă un an mai târziu. Ca și motorul, mașina va fi construită în Ungaria, la Debrecen.
e printre putinele masini care arata bine pe alb
Designer:.... Ăăă... Sunt pe toată lățimea mașinii...
Marketing: prea mici pe verticală!
Interesant, cea mai “evitată” mașină a fost XM-ul… prietenii știu de ce ;)))
stai sa iasa m2 electric, nici nu te mai tii de volan!
Conceptu asta nu are personalitate deloc!!!
PS o remarca excelenta venind de la tine… ai folosit inteligenta artificială??, hai recunoaște că doar suntem între prieteni ;) cu noi poți să plângi…
Am postat greșit
Cum am spus XM mi se pare o “adunătura”, elemente de design contradictori, exagerări. Pare un transformers nefinalizat… si i-au mai tras si dunga aurie…. oribilă!!! Plus un preț astronomic… Mi-a zis unul din cei care încearcă s-o vândă, ca el si-ar lua Porsche… si eu :)))
Am avut ocazia sa particip la o sesiune amplă (3 zile) in curtea lor si îmi pare ca nu știu încotro s-o apuce.
Nu cred ca-a singuri in aceasta situația, iar factura o plătim noi, clienții :(((, deșiii-i unii n-au bani de mașini, nu conduc masini “adevărate”, n-au abilitați si termeni de comparație, n-au acces la nimic interesant, doar comentează din ceea ce cred ei așa de pe YouTube.
PS hai omul cu vântul… bagă mare, nu te lăsa!!!
Cam de unde ai dedus tu ca sunt supărat? Din contra… îți dau apă la moara in așa fel mai scapă alții de tine, iar tu pui boticul imediat, si peștii mei de acvariu pot mai mult.
Tu nu ai cum să mă superi… ești nevinovat :))
- Din fata zici ca este o reinterpretare pt Dacia 1300
- Din spate zici ca e ceva american de acum vreo +30 de ani, Saturn ceva. Niste stopuri luuuungi, de prost gust, fara vreun design coerent. Si decupate la mijloc fix pt a lasa loc pt prezentare brand (nume/sigla).
- DIn laterala seamana cu un concept nissan de acum vreo 10 ani, IDX. Adica reinterpretarea unei caroserii din anii 70 intr-un stil ascutit. Si acel Nissan arata mult mai bine.
A plecat aurolacul precedent sef la biroul de design BMW, (ala cu seria 7 cocosata din anii 2000) si a venit croatul asta cu design alienat complet (2019 M Next).
Acest brand a ajuns de toata jena. Tot felul de gogomanii si cacofonii, "bun gust" la nivel de vidanjor.