Uzina Toyota din Sakarya, Turcia, își cimentează și mai tare poziția în planurile de viitor ale constructorului nipon de automobile. Japonezii vor investi aici, în total, circa 2.3 miliarde de euro.
Din această sumă, 317 milioane de euro vor merge către inaugurarea unei linii de producție a bateriilor pentru modelele plug-in hybrid. Linia va fi operațională din luna decembrie 2023, susțin reprezentanții companiei, iar capacitatea de producție va fi de 75.000 de unități anual.
Cu această ocazie, Toyota anunță și că a doua generație a modelului C-HR va fi asamblată la uzina din Turcia. SUV-ul va fi disponibil atât în versiune hibrid cât și plug-in hybrid.
Astfel, fabrica din Sakarya va deveni prima uzină Toyota din Europa unde vor fi asamblate vehicule plug-in hybrid, dar și prima care va integra o linie de producție a bateriilor.
Totodată, viitoarea Toyota C-HR va fi primul model de pasageri, plug-in hybrid, produs în Turcia.
via Toyota
Din capul locului, nu sunt deloc un fan al SUV-urilor. Mi se par nepractice mai ales in orase sau pe autostrazi: grele, mari, portbagaj mai mic decat la modele combi, consum mare. Dar mai este o gama de masini, aceste SUV-uri compacte pe care nu le pot intelege in niciun fel. Am avut nefericita ocazie sa primesc de la firmele de inchiriere astfel de modele si m-au scarbit de-a dreptul si mi-am tot pus intrebarea: de ce ar da oamenii o caruta de bani pe asa ceva? Sunt mici, portbagaj minuscul comparativ cu dimensiunile exterioare ale masinii (cu doua carry-on baggage s-a umplut portbagajul), neplacute la condus - nu sunt agile si foarte subiectiv acum: sunt incredibil de urate pt gusturile mele.
Deci, poate cineva care si-a cumparat un astfel de SUV compact / cross-over sa ne spuna de ce au facut o astfel de achizitie? Si mai ales: ati fost multumiti de alegerea facuta?
Clar sunt masini pentru distanțe scurte, viteze de sub 120 km/h.
Când omul ajunge la o vârstă sau femeia poarta fustă mai intervine partea cu intratul si ieșitul din masina, drumuri cu dificultăți unde o caroserie înălțată are avantaje clare. Am un combi un XC60 si un Seria 2 coupe , deci cam vorbesc in cunoștința de cauză… îmi plac toate in felul lor.
Domnilor de la Automarket, ce e dincolo de Bosfor e Asia, nu Europa.
actuala generatie CHR e asamblata tot in Turcia.
Deci nu e nicio noutate. Se actualizeaza doar modelul.
Sunt carcotas azi, stiu :)
Eu sunt un fan combi, si acum detin un C T-Model, iar in viitorul apropiat ma uit cu jind la un E...tot T-Model.
@Dutz - are sens ce spui legat de clientii unor astfel de modele. In schimb tot nu inteleg familii tinere care cumpara astfel de cross-overe (ca singura masina) cand sunt pe piata modele...normale sa le spunem, mai compatibile cu viata de familie. Pentru mine tot da cu virgula :) Eu nu pot trece peste cat de mic este portbagajul unor astfel de modele...si le fac total nepractice. Dar pana la urma este o vorba (scuzati limbajul): nu te c*ci in gustul omului :))
ca unul caruia i se flutura, gasesc preferintele functie nevoi (nu punem la socoteala si alte chestii subiective aia e nemti, aia e mai siguri, aia e japonezi, aia e mai sportivi, etc). Daca tu ai nevoie de spatiu ajungem la ultima ta vorba...ai loc kklau, nu?