Esential
4164 | de unităţi Dacia au fost rechemate în service. |
740 | de unităţi Renault au fost supuse recall-ului. |
4164 | de unităţi Dacia au fost rechemate în service. |
740 | de unităţi Renault au fost supuse recall-ului. |
Rechemarea în service nu este o veste bună pentru nimeni, însă este o practică frecventă în cazul fiecărui constructor. Se pare că nici Grupul Renault nu este ocolit de ghinion, francezii anunţând oficial un recall pentru aproape 5000 de unităţi Renault şi Dacia vândute în România.
De vină este o problemă apărută la semi-conurile de supape ale unor motoare fabricate în Spania. Reprezentanţii biroului de comunicare Dacia au declarat pentru Mediafax că rechemarea în service afectează doar motoarele pe benzină de 1.2 litri şi 75 de cai putere fabricate în Spania.
"Agregatele ar putea prezenta neconformităţi ale semiconurilor de supape. Intervenţia în service durează între 20 de minute, dacă se face doar verificarea chiulasei motor, şi patru ore şi jumătate dacă este nevoie de înlocuirea semi-conurilor de supape."
Potrivit oficialilor Dacia, acţiunea de verificare a început deja, încă de la 1 septembrie, şi va continua până la revizuirea tuturor unităţilor.
Mai exact 4164 de exemplare Dacia şi doar 740 Renault.via | mediafax
Dar sa fim cinstiti. Nu cred ca problemele la luminile pe spate sunt din fabrica. Si pe mine ma seaca atunci cand nu stiu ce semnalizeaza prostu din fata, ca se aprind 2 becuri la jumate de intensitate,
Dar cred ca tractoristii geniali care si-au luat Logan si se pricep la toate le-au desfacut si nu stiu sa le puna la loc.
Ar fi de porc sa fie asa din fabrica...
http://www.informatiiauto.ro/dacia-locul-1-la-fiabilitate-in-franta-sid2142.html
http://www.autolatest.ro/ro/detalii-stire/3376-record-de-fiabilitate-pentru-dacia-in-germania-dacia-logan-este-mai-fiabila-decat-orice-opel-
Uite că la români nu s-a întâmplat (a fost o singură rechemare legată de cric sau aşa ceva).
Şi nu Dacia e de vină ci Renault.
problema cu blocurile spate le-au avut toate loganurile in afara de ultimele modele.
1. Motor 1.6 90 cp -am tinut-o pana la 30000km-nu am avut nicio problema
2.Motor 1.6 90 cp -am tinut o pana la 110000 km-schimbat un capat de bara pe fata si o bucsa
3.Motor 1.5 dci -o am si in prezent ,are 85000 km -am schimbat un capat de bara pe fata,datorita unei gropi pe care am luat-o fara sa vreau si doua becuri :unul pe fata si unul pe spate.Masina merge impecabil in prezent.
Mentionez ca toate reviziile le am facut la timp si la reprezentanta.Asa ca cei care spun ca sunt masini proaste inseamna ca ori nu au avut niciodata ,ori au avut si le fac reviziile aiurea pe la toti carpacii pe doi lei .Asa ca ciocu mic!
@@sandman, Renault are proiecte si concepte ambitioase de mai bine de 15 ani. si cu toate astea au ramas pe hartie. Cand o sa mai creasca si fiabilitatea generala lucrurile se vor mai schimba. Evident, nu ma refer la modele care sunt pe piata de 3-4 ani, pentru ca sunt "tinere". Sa mai treaca vreo 5 ani, sa ajunga DCI-urile mult laudate de unii la peste 200-250 000 de km si atunci vorbim de fiabilitate.
3. Nu mai comparati Dacia cu VW pentru ca nu sunt concurenti. Pentru asta exista Renault. Si ca idee, cuplul motor al lui 1.2 75 CP este acelasi cu 1.2 60 CP de pe un Polo.
4. Cel mai mare avantaj la Dacia e faptul ca ai o masina noua, ieftina si destul de fiabila pentru cat dai pe ea.
5. Asta nu se poate numi recall.
OFF TOPIC: Automarket, cred ca aveti o problema cu codurile de la mesaje.Nu sunt recunoscute tot timpul.
La 22.000, a dat unul in socru-miu in dreapta fata si abia au reparat-o,au vopsit-o aiurea, de parca era cu pensula si intre aripa si capota, se vedea motorul, spoilerul pe fata desi era trecut sa fie cumparat nou, era cel vechi, se vedea unde este carpit, am intors-o inapoi sa o faca asa cum trebuie si s-au enervat cei de la Serviceul autorizat, dar pina la urma, cat de cat au facut-o.
La revizia de 30.000, cand mi-au schimbat baietii de la alt service decat cel autorizat filtrul de ulei, au trebuit sa-l scoata cu dalta si ciocanul si scria pe el ca este fabricat in 2005.
Ori sa ma scuzati, dar la cate masini au la revizie pe zi la serviceul ala autorizat Dacia, nu cred eu ca in 2007, mai aveau pe stoc filtre de ulei din 2005.
Sa nu mai spun ca dupa schimbarea filtrului de motorina, pe care l-am platit si insistat sa fie schimbat din 10 in 10.000 de Km, datorita proastei calitati a combustibilului din tara asta de C---T, nu au aerisit instalatia de alimentare si-mi pornea la a 3-a sau a 4-a cheie si m-am luat de ei s-o rezolve.
DECI ESTE SIMPLU: IN PERIOADA DE GARANTIE A MASINII, REVIZIILE LA SERVICEUL ALA AUTORIZAT, SE REALIZEAZA PE HARTIE, ADICA TU PLATESTI PIESA SCHIMBATA, DAR MERGI TOT CU CEA VECHE.BUUN.
La 40.000, acum 2 ani, mi-au picat injectoarele, masina fiind in garantie, a trebuit sa apelez la Pitesti ca sa mi le schimbe, deoarece ai nostrii au facut gura ca e de la apa din motorina.Am avut prostul obicei sa cer in Benzinarie la casa, bon cu stampila si am pastrat bonurile.Le-am aratat, s-au convins si s-a rezolvat.
La 48.730, am avut probleme cu incarcarea si am mers in service sa inlocuiasca bucsa din cupru de pe rotorul alternatorului si carbunii, mi s-a spus ca am avut noroc ca nu s-a defectat incarcarea care este fabricata de Valeo si costa undeva la 300 de euro.
Cu ocazia aceasta, electricianul a vazut si rezolvat si problema pe care o aveam si cu blocurile optice spate si anume, cand calcam frana, mi se aprindea in bord martorul indicator pentru proiectoare, asa ca, mi-a demontat tripla de pe stinga spate, pe partea soferului si mi-a montat firul care trebuia sa faca legatura la masa.
Mi-a explicat ca la modelele acestea de Loganuri, cei de la Dacia au pierdut din vedere sa cableze macar una din triple la masa si de aceea, multe masini, in timp, au diverse probleme cu luminile pe spate.
La 60.000, am schimbat injectoarele a doua oara, de data aceasta, pe banii mei si m-au costat 35 milioane de lei vechi.
Acum am 75.986 de km si am schimbat: telescoapele pe fata, cu tot ce tine de ele, bratele, cu tot cu bucsi si pivoti si apoi capetele de bara impreuna cu bieletele.
Ca sa nu mai vorbesc de aripa aia de pe drapta fata, vopsita la Serviceul Autorizat Dacia de pe care vopseaua deja s-a matuit si acum am masina in 2 culori rosu passion si rosu mai putin passion.
Va las sa trageti concluziile care le doriti fiecare, insa din punctul meu de vedere, eu cred si spun asa: masinile Dacia, in mare parte sunt concepute si realizate binisor pentru banii pe care le dai pe ele; ca mai nimeri una mai slaba calitativ, se mai intimpla.
Insa,problema mare care apare dupa achizitionarea masinii, este prostia aia de garantie in care te obliga sa faci revizia la Serviceul lor Autorizat, unde angajatii de la acel Service, efectiv isi bat joc de masina ta si fura de pe ea tot ce pot vinde celor ce au nevoie de piese mai ieftine ca e noua si merge si asa, dupa cum am surprins odata, fara sa vreau,o discutie in Serviceul ala Autorizat.care se numeste Lazar Service Com.
Asa ca dragii mei, spre deosebire de cel care a a vut 3 Dacii Logan luate noi, eu inca mai am doar una, dar mi-a fost de ajuns si nu va spun ciocu mic, iar adevaratii carpaci sunt cei de la Dacia sau cei care sunt agreati de Dacia, care la revizii isi bat joc de masini si vand diverse pe sub mana, incepind de la ulei de motor, etc....
Sunt de acord ca o masina noua e noua si nu ai probleme cu ea , dar eu unul, dupa ce termin rata la Logan il marit si sa nu mai vad picior de Dacie in curtea mea.
Sunt profund dezamagit, iar viitoarea masina, chiar daca va fi la mana a doua, sigur nu va mai fi Dacie.
Inrest, multa sanatate si numai bine va doresc.
Tuturor.
Asta a fost atunci !
Acum discutam de "Renault 2016- Drive the change" care ar umple 2 pagini lejer... printre altele Renault-Nissan pune deja bazele dezvoltarii mobilitatii viitoare, ce implica ruperea dependentei de petrol. Renault e intre masinile de volum, asa cum e Mercedes intre masinile premium: AVANGARDIST. Si cineva care gandeste inaintea timpului sau nu va muri de foame niciodata.
Asta spre deosebire de Seat (apropo de fanul nostru "sandman") , sub-marca VW care a fost intotdeauna oaia neagra a familiei, ghimpele din coasta VW, piatra de moara de la gatul grotescului amalgam... intelegeti ideea... un Seat care se poate asocia f bine cu notiunea de faliment... Seat care a avut rechemari pt probleme mult mai grave decat niste simple supape (NU CHIULASA asa cum face confuzia afonul "Koss") , cea mai recenta fiind pt o defectiune electrica din cauza careia exista riscul sa ramai carbonizat in propria masina...
Sau Hyundai (cu dedicatie fanului nostru Koss)
http://www.informatiiauto.ro/hyundai-recheama-426-de-masini-santa-fe-in-romania-pentru-posibile-probleme-legate-de-coroziune-sid6838.html
probleme la airbaguri (cu adevarat grav)
http://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/hyundai-recheama-peste-205-000-de-suv-uri-in-service-10436.html
Cu toate ca hyundai e cel mai zgarcit cand vine vba de rechemari, Santa Fe, Sonata, Elantra etc au fost rechemate relativ recent in service.
Iar acel tip pe Carlos Ghosn care se pricepe foarte bine la afaceri, nu are nici o treaba cu fiabilitatea masinilor. Este o persoana dn condurerea unei companii foarte mari si ca orice tip din conducere este interesant sa vanda cat mai bine si compania sa aduca un profit cat mai mare. Asta inseamna ulerior bani investiti mai departe in viitoarele modele, intrarea pe piata in segmenete noi (cum a fost si cazul Dacia) si nu in ultimul rand consolidarea si imbunatatirea imagini de marca (lucru care la randul sau aduce mai departe alti bani- foarte multi chiar), asa cum e "Contractul Renault 2009", idee preluata de la VW care in 2004 a spus ca va investi in imbunatatirea calitatii... in ce masura a reusit e alta poveste care nu isi are locul aici.
"Si cineva care gandeste inaintea timpului sau nu va muri de foame niciodata."
Cat se poate de adevarat. Dar fi sigur ca Renault nu este singurul constructor care gandeste asa. Planurile mari nu se fac pe termen scurt.
Cu Seat VW si-a dorit sa aiba propria "Alfa Romeo", nu intamplator acum cativa ani au angajat pentru Seat designer care au lucrat pentru italieni. Din nou, in ce masura au reusit e alta poveste, nu are rost sa o dezbatem aici.
Nu vreau sa par rautacios sau sa nasc vreun "razoi" pe-aici, dar haideti sa nu mai comparam fiabilitatea marcilor, aruncand cu noroi in ele. Pentru ca pana la urma toate au probleme mai mici sau mai mari. Insa putini stiu sau putini recunosc sau si mai putini vor sa recunoasca.
Laguna 3 a reuşit şi ea să se ridice la nivelul dorit, cu 2,7 pene la fiecare 1000 de exemplare fiind depăşită doar de Seria 3, cu 1,9, dar LA EGALITATE cu Mercedes C-Class şi Audi A4."
Sursa: promotor
Eu am in prezent 83 000 km si am schimbat un singur capat de bara.Faptul ca tu la 75.000 km ai schimbat tot ce tine de fata spune multe despre stilul tau de condus!Probabil orice masina ai fi avut ,ai fi patit la fel !
''La 60.000, am schimbat injectoarele a doua oara, de data aceasta, pe banii mei si m-au costat 35 milioane de lei vechi.''
In cazul asta ori tu ai avut cel mai mare ghinion posibil, ori ai bagat motorina de pe unde ai apucat ori chiar minti cu nerusinare.Am mai auzit probleme sa pice injectoarele dar de doua ori in 60 000 km ...e prea fortata treaba !
Nu stiu ce rost mai are sa vorbim in conditiile in care tu zici ca Clio din 1990 de cand a aparut pana acum e un exemplu de fiabilitate.
Mai departe, Carlos Ghosn este afacerist de meserie, nu inginer, nu proiectant, nu mecanic. Daca il intrebi de ce nu merge un motor poate ca nu va sti sa-ti raspunda. Dar daca il intrebi cum sa aduci o companie pe profit (gen Nissan) sau cum sa faci dintr-o marca puternica una f puternica (gen Renault) mai mult ca sigur va avea un raspuns pentru tine.
In plus sunt mai multe lucruri de care trebuie sa se tina cont atunci cand se lanseaza un model. Ai observat ca in general orice Renault este mai ieftin decat echivalentul concurentei? Oricare ar fi el. Un caz simplu: compara preturile lui Fluence cu cele ale unui Focus Sedan, Corolla sau mai mult Jetta. Cum se face ca numai Renault poate fi mai ieftin?! Si diferentele uneori sunt si de 3000 de euro (!). Iti spun ca poate nu te prinzi. E vorba de marketing si politica companiei. Undeva trebuie sa faci un compromis, altfel iesi in pierdere. Si ghici unde se face, daca masina e ok la siguranta, confort, finisaje spatiu interior, ergonomie sau dotari. Iar acest compromis nu se vede in 3-4 de la lansarea unei masini (ca tot imi zici de Laguna 3), ci se vede dupa 8-9-10 ani atunci cand depasesti 200-250 000 de km.
Cam rare sunt cazurile in care un Renault depaseste km astia fara probleme. Sii nu iti vorbesc din auzite. Si acum poate ma iei cu motorina proasta din Romania... cum se face ca doar Renault apre probleme cu motorina proasta?!
Continuam:
""
Si ce insinuezi, ca o Laguna e la fel de fiabila precum un Clasa C sau A4? Pai asa si Logan e printre cele mai fiabile ca a iesit pe locul 3 parca in Franta, dar pana la segmentul premium e cale luuunga.
Amice, e vorba de raportul calitate/pret si la asteparile pe care le ai de la o masina in functie de pret.
Ca o concluzie, ca sigur ai inteles ca am ceva cu tine, cu proprietarii de Renault sau cu Renault, ce vreau sa spun e ca prea devreme sa spui de gama actuala ca e una foarte fiabila. Lasa timpul sa decida asta.
Asa s-a spus si cand s-a lansat Megane 2 de exemplu: ce naspa a fost Megane 1, ce bun Magane 2. A trecut timpul, nu a fost tocmai o referinta a fiabilitatii, s-a lansat Megane 3 si o luam de la capat: "ce naspa era Megane 2, ce tare e Megane 3". Hai sa ajungem sa spunem asta peste 5-6 ani.
PS: vad ca iti plac statisticile de fiabilitate (care in general nu sunt o mandrie pentru Renault):
http://www.automarket.ro/stiri/studiul-satisfactiei-clientilor-din-germania-volvo-castiga-acasa-la-nemti-38734.html
Uitat-te la Upper Medium Car si spune-mi la ce concluzie ai ajuns.
http://www.autospot.ro/forum/forum_display.php?fid=8&mid=1309
Are vw o problema diesel?
http://www.t5-board.de/board/t5-news-infos-und-diskussionen/36272-autobild-hat-vw-ein-diesel-problem.html
Probleme pompa injectie Volkswagen -100.000 rechemate in SUA
http://www.worldcarfans.com/111021630740/vw-tdi-fuel-pump-flaw-suspected-by-us-authorities
TDCI Ford probleme injectoare
Tipul asta are o adevarata afacere din asta:
http://www.cavadprodimpex.bizoo.ro/vanzare/278996/Injectoare-Ford-Tranzit-Mondeo-Focus-Fiesta-C-Max-tdci
http://www.autoblog.com/2005/12/16/fords-power-stroke-diesel-causing-major-problems/
http://www.rac.co.uk/forum/showthread.php?1090-Help-with-ford-mondeo-please!!!
Opel cdti
http://clubopel.ro/forum/astra/probleme-de-pornire/pagina-5.html
Si nemtii stiu mult prea bine...
http://www.motor-talk.de/forum/astra-diesel-probleme-beim-starten-t164338.html
http://vwclub.ro/showthread.php/23540-Probleme-cu-turbo
Daca te uiti atent, de obicei fac in jur de 10.000 de Km pe an.
Ce am inteles de la un mecanic, exista varianta ca, dupa accident, cei de la Serviceul autorizat, sa nu fi schimbat toate piesele, care ulterior s-au uzat in timp si au picat (si asa cam greu ne-au schimbat un rulment pe dreapta fata si asta ca incepuse sa bata ).
Cat despre combustibil, am alimentat de la pompa, de la Lukoil, benzinaria recomandata de Serviceul Autorizat Dacia si bonurile stampilate inca le mai cer si le mai pastrez.
Nu sunt prost, in caz de ceva, sunt dovada de unde am alimentat, pe care o pot arata la service.
Injectoarele cu care a venit masina din fabrica, mi s-a spus ca au fost fabricate in Turcia si ca mai sunt modele care au patit-o, nu sunt singurul.
Si daca citeai tu mai atent ce am scris eu, prima data mi-au picat injectoarele la 40.000, masina fiind inca in garantie.
De unde sa stiu eu daca mi-au pus injectoare bune?
Ca la noi, la Lazar Service, nu te lasa inauntru, te trimite sus si urmaresti pe niste camere montate de ei ce fac mecanicii la masina, adica vezi mecanicii si masina pe linga ei si atit.
Din pacate, n-au montat camera pe capul mecanicilor ca sa vezi ce fac in motor de exemplu.
Cat despre motorina la galeata, m-am ferit, deoarece, poate ca si tine, am si eu prieteni si unii dintre ei au Loganuri si au bagat.
Si nu sunt atit de timpit ca sa-mi bat joc de o masina noua si mai ales de masina mea.
Cred ca nici tu nu ai face asa ceva.
Iar pentru ce mi s-a intimplat mie, am scris, ca sa ia aminte si altii si nu permit sa mi se spuna ca mint cu nerusinare.
Si daca nu va place, ar trebui sa nu mai scriu, sa las pe fiecare sa se loveasca de nesimtirea unui Service unde duci o masina buna si iei una mai usoara sau de statiile de combustibil unde ei motorina sau benzina masluite direct.
Eu am patit-o pe pielea mea.
Asta e, unii mai au si ghinion.
"Spre deosebire de alti presedinti de concerne auto, Carlos Ghosn chiar provine din industria auto, nu e un "outsider" cum vrei tu sa lasi de inteles... iar ca presedinte de grup conteaza in primul rand abilitatile manageriale, nu sa stii sa-ti bagi nasul prin surubaraie si sa faci distributia legat la ochi... nu asta inseamna...mai usor cu aberatiil"
Si eu am zis:
"Daca il intrebi de ce nu merge un motor poate ca nu va sti sa-ti raspunda. Dar daca il intrebi cum sa aduci o companie pe profit (gen Nissan) sau cum sa faci dintr-o marca puternica una f puternica (gen Renault) mai mult ca sigur va avea un raspuns pentru tine"
Deci cine abereaza?
Contestatari invidiosi si scandaluri in industria auto au fost si vor mai fi de acum incolo. Ce Dieter Zetsche ar fi trebuit sa-si dea demisia dupa ce s-a aflat de spaga data de Mercedes in Romania si alte tari ca sa-si vanda autobuzele? Sau Alan Mulally ar fi trebuit sa-si dea demisia cand a afirmat ca el conduce in continuare Lexus LS si nu se compara cu niciun Ford, desi era presedintele marcii...? Nu ! in niciun caz !
Carlos Ghosn a obtinut 2 diplome de inginer la Paris. Daca ai fi avut bunul simt sa-i citesti CV-ul sau sa-l asculti vbind ai fi vazut ca-i cu adevarat impresionant omul. Nu-i ajungi tu nici la unghia de la degetul mic
Imi place de el si dei Serio Marchionne pentru modul in care vad lucrurile. Stiu foarte bine sa investeasca, unde sa investeasca si cat sa investeasca. Asta inseamna sa fi un bun presedinte al unei companii.
Si da, ai dreptate, nu cred ca un forumist care isi spune o parere pe internet ii poate ajunge la unghia de la degetul mic.
Am avut Reno Trafic 1,9 TDCI La 90000km a trebuit schimbata suspensia o căruţă de bani la 115000km sau dus injectoarele care la renault trafic din 2005 costă 1700 ron bucata . La 140000km sa dus turbo . De atunci nici să nu mai aud de maşini franţujeşti . Cei tineri să işi cumpere BMW cei la vîrstra II să işi ia Mercedes si care sunt între Audi Chiar dacă este second hand sunt mai bune decât maşinile Fr
Momentan deţin un Mercedes care are 10 ani dar nu laş da pentru un renault nou .