OFICIAL: 30% din cauciucurile actuale vor fi ilegale în 2012
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Michelin a organizat zilele aceastea la Berlin o serie de ateliere pentru a vorbi despre longevitatea, rezistenţa la rulare şi capacitatea de frânare a cauciucurilor actuale. Cu această ocazie, constructorul francez de anvelope a publicat şi primele informaţii despre modul în care vor fi etichetate anvelopele în viitorul foarte apropiat.
Uniunea Europeană va introduce începând cu 2012 un nou set de reglementări privind modul de etichetare a cauciucurilor vândute pe Bătrânul Continent. Modul de evaluare va fi similar cu cel pe care şi americani şi asiaticii vor fi obligaţi să-l folosească din acelaşi an.
Aşadar, peste doi ani, atunci când vom merge să ne alegem cauciucurile va trebui să ţinem cont de trei criterii noi, unitare, indiferent de marca pe care o alegem. Fiecare producător de anvelope, fie că vorbim de Michelin, de Bridgestone sau de Continental, va fi nevoit să ataşeze pneului o etichetă pe care sunt trecute: rezistenţa la rulare, capacitatea de frânare pe carosabil ud şi zgomotul produs la rulare, exprimat în decibeli.
Rezistenţa la rulare, cu un impact deosebit asupra consumului de carburant, va putea fi măsurată pe o scară de la A la G, aşa cum vedem în prezent la bunurile electrocasnice. Acelaşi lucru se va întâmpla şi cu nivelul de frânare pe carosabil ud.
Măsura aprobată de Uniunea Europeană va fi aplicată începând cu luna noiembrie a anului 2012, şi are ca scopuri principale creşterea siguranţei rutiere, reducerea consumului de carburant şi a zgomotului din trafic.
Parlamentul European a aprobat noua reglementare pe 25 noiembrie 2009, de atunci şi până în prezent producătorii de automobile luând în discuţie mai multe modaltăţi tehnice universale de măsurare a parametrilor de rezistenţă la rulare şi frânare pe carosabil umed. Standardizarea unei metode de evaluare va mai dura însă câteva luni.
Criteriile de evaluare ale unui pneu vor deveni din 2012 din ce în ce mai stricte, lucru care va face ca, în 2016, aproximativ 70% dintre cauciucurile pe care le vedem astăzi pe piaţă să fie ilegale.
Până atunci însă, 30% dintre anvelopele actuale vor fi retrase de pe piaţă sau înlocuite odată cu intrarea în vigoare a etichetării din 2012.Michelin a declarat că actualele pneuri, vorbim de cele mai performante, abia se pot încadra în categoria B de rezistenţă la rulare şi frânare pe ud. Un cauciuc capabil să îndeplinească standardele de frânare şi rezistenţă la rulare de tip A nu există decât în stadiu de concept.
via | Michelin
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Aston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. (20.11)
-
Hyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. (19.11)
-
Uniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. (18.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
1.cat de mult influenteaza anvelopele consumul;
2.la zgomotul facut de tiruri, camioane, motoare si masini,mai conteaza sa reducem zgomotul facut de anvelope? oricum daca vrei sa scartiie cauciucurile in intersectie aceste vor scartii, indiferent de tehnologie si de clasa din care fac parte
3. la ce categorii se vor aplica aceste norme? banuiesc ca la tractoare nu, desi au si alea anvelope(sau se numesc altfel)??