OFICIAL: 30% din cauciucurile actuale vor fi ilegale în 2012
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Michelin a organizat zilele aceastea la Berlin o serie de ateliere pentru a vorbi despre longevitatea, rezistenţa la rulare şi capacitatea de frânare a cauciucurilor actuale. Cu această ocazie, constructorul francez de anvelope a publicat şi primele informaţii despre modul în care vor fi etichetate anvelopele în viitorul foarte apropiat.
Uniunea Europeană va introduce începând cu 2012 un nou set de reglementări privind modul de etichetare a cauciucurilor vândute pe Bătrânul Continent. Modul de evaluare va fi similar cu cel pe care şi americani şi asiaticii vor fi obligaţi să-l folosească din acelaşi an.
Aşadar, peste doi ani, atunci când vom merge să ne alegem cauciucurile va trebui să ţinem cont de trei criterii noi, unitare, indiferent de marca pe care o alegem. Fiecare producător de anvelope, fie că vorbim de Michelin, de Bridgestone sau de Continental, va fi nevoit să ataşeze pneului o etichetă pe care sunt trecute: rezistenţa la rulare, capacitatea de frânare pe carosabil ud şi zgomotul produs la rulare, exprimat în decibeli.
Rezistenţa la rulare, cu un impact deosebit asupra consumului de carburant, va putea fi măsurată pe o scară de la A la G, aşa cum vedem în prezent la bunurile electrocasnice. Acelaşi lucru se va întâmpla şi cu nivelul de frânare pe carosabil ud.
Măsura aprobată de Uniunea Europeană va fi aplicată începând cu luna noiembrie a anului 2012, şi are ca scopuri principale creşterea siguranţei rutiere, reducerea consumului de carburant şi a zgomotului din trafic.
Parlamentul European a aprobat noua reglementare pe 25 noiembrie 2009, de atunci şi până în prezent producătorii de automobile luând în discuţie mai multe modaltăţi tehnice universale de măsurare a parametrilor de rezistenţă la rulare şi frânare pe carosabil umed. Standardizarea unei metode de evaluare va mai dura însă câteva luni.
Criteriile de evaluare ale unui pneu vor deveni din 2012 din ce în ce mai stricte, lucru care va face ca, în 2016, aproximativ 70% dintre cauciucurile pe care le vedem astăzi pe piaţă să fie ilegale.
Până atunci însă, 30% dintre anvelopele actuale vor fi retrase de pe piaţă sau înlocuite odată cu intrarea în vigoare a etichetării din 2012.Michelin a declarat că actualele pneuri, vorbim de cele mai performante, abia se pot încadra în categoria B de rezistenţă la rulare şi frânare pe ud. Un cauciuc capabil să îndeplinească standardele de frânare şi rezistenţă la rulare de tip A nu există decât în stadiu de concept.
via | Michelin
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Honda este interesată să reia negocierile cu Nissan, însă impune o condiție pentru ca acest lucru să se întâmple. Makoto Uchida, CEO-ul Nissan, trebuie să plece din funcție. (18.02)
-
Ferrari își răsplătește toți angajații cu un bonus de peste 14.000 euro datorită performanțelor financiare din anul precedent. Marca italiană este compusă în prezent din circa 5000 de angajați. (17.02)
-
Potrivit unor noi informații apărute în presa germană, Volkswagen și Audi își vor amâna planurile de electrificare din cauza tranziției lente către mașini electrice. Cele două mărci își vor reînnoi investițiile în modele noi cu motoare termice. (17.02)
-
Noua Dacia Duster Redust Sport: versiune tunată cu preț de peste 50.000 euro
-
Noul Volvo XC60 facelift: sistem multimedia mai rapid și materiale noi la interior
-
Primele imagini cu noul Mitsubishi Grandis, fratele geamăn al lui Renault Symbioz
-
BYD va produce mașini electrice în Europa din octombrie
-
Aceasta este noua Kia EV4: debutează în 27 februarie, în variantă hatchback și sedan
1.cat de mult influenteaza anvelopele consumul;
2.la zgomotul facut de tiruri, camioane, motoare si masini,mai conteaza sa reducem zgomotul facut de anvelope? oricum daca vrei sa scartiie cauciucurile in intersectie aceste vor scartii, indiferent de tehnologie si de clasa din care fac parte
3. la ce categorii se vor aplica aceste norme? banuiesc ca la tractoare nu, desi au si alea anvelope(sau se numesc altfel)??