Esential
170 | de cai putere dezvolta cea mai putere versiune din gama Alfa Romeo MiTo. |
124 | de cai/litru este raportul care face din motorul Alfa Romeo cel mai bun la acest capitol in segmentul subcompact. |
170 | de cai putere dezvolta cea mai putere versiune din gama Alfa Romeo MiTo. |
124 | de cai/litru este raportul care face din motorul Alfa Romeo cel mai bun la acest capitol in segmentul subcompact. |
Alfa Romeo a anuntat oficial lansarea unor noi versiuni de motorizare pentru cel mai mic model din gama, subcompacta sportiva MiTo. Vorbim de trei versiuni de putere ale aceluiasi motor de 1.4 litri: 105, 135 si 170 de cai putere. Toate se ridica la nivelul de emisii Euro5 si dispun de o optimizare a consumului prin implementarea inca din dotarea de serie a unui sistem Start&Stop dezvoltat de Grupul Fiat.
Daca motorul de 105 cai este aspirat normal si este destinat mai ales traficului urban, asigurand o prestatie eficienta pe strazile oraselor aglomerate, unitatea turbo de 135 de cai putere reuseste sa impace in mod fericit performantele si consumul. Conform comunicatului oficial al producatorului italian, Alfa Mito 135 MultiAir reuseste sa consume in regim mediu mixt doar 5.6 litri/100 km, in timp ce emisiile coboara la 129 de grame CO2/km.
Principala noutate este insa reprezentata de motorul turbo de 1.4 litri si 170 de cai care devine, incepand cu Salonul de la Frankfurt, cea mai puternica versiune existenta in gama MiTo. Este vorba de o unitate cu un excelent raport putere/litraj (124 cai/litru), cea mai buna valoare intalnita vreodata pe un model Alfa Romeo de serie. Noul motor este oferit de Alfa Romeo intr-o singura versiune de echipare, Quadrifoglio Verde (Trifoi cu patru foi), al carei nume aminteste de simbolul sportivitatii prezent pe modelele de performanta ale celor de la Alfa Romeo. Trifoiul verde este considerat o parte a istoriei Alfa din momentul in care pilotul italian Ugo Sivocci a pilotat un model pe care era imprimat acest simbol la cursa Targa Florio din 1923.
Noul motor este cuplat cu o noua cutie de viteze cu sase trepte, principala modificare tehnica fiind insa aparitia unui sistem de suspensii active dezvoltate impreuna ca Magnetti Marelli. Evident, comportamentul rutier al versiunii de motorizare de top MiTo poate fi setat prin acelasi sistem DNA (Dynamic/Normal/All Weather).
MiTo MultiAir 170 reuseste performante care ridica modelul italian in topul segmentului subcompact, cu 7.1 secunde pentru 0-100 km/h, in timp ce consumul mediu in regim extraurban scade in conditii optime pana la 4.8 litri/100 km.
VIDEO: Alfa Romeo explica tehnologia MultiAir
via | Alfa Romeo
iar noul polo 1.4 aspirat cantareste 1070 kg fa tu calculul si vezi dc vor conta sau nu cele 200 kg si inca 10 CP in +!
INCA ODATA AI DAT DOVADA DE "NEATENTIE" CA SA NU O NUMESC ALTFEL...ASA E CAND TE BUCURI CA ..... "TIGANUL LAMALUL APEI"
IN SFARSIT CU MOTORUL ASTA A REUSIT MITO SA ISI PUNA IN VALOARE GREUTATEA DE 126 KG IN -- SI SA AIBE O PERFORMANTA MAI BUNA DECAT G5 1.4 DE PRIN 2007
Numai bine.
"Profesionalismul" redactorilor automarket este proverbial. Exista si motoare de 1.4 turbo cu un raport putere/litraj mai bun decat al motorului de pe mi to. Exemplu: 1.4 TSI de pe Ibiza Cupra / Polo GTI, care dezvolta 180 cp. Si bineinteles, si Ibiza si Polo fac parte din segmentul mic, de fapt clasa mica, mai corect spus.
Ar fi bine daca afirmatiile redactorilor ar fi documentate, nu e primul articol in care citesc afirmatii eronate.
"The winning features of this car include its outstanding weight/power ratio (6.7 kg/hp), guaranteeing record-braking agility, plus an exceptional specific power of 124 hp/litre, a real first for this category."
Probabil ca prin "categorie" se refereau la ceva stiut doar de ei.
Multumiri inca o data.
Mircea.
mito 1.4 170 hp 1145kg 0-100 7.1
diferenta infima dar cupra are 27 kg in plus dar si 10 hp
tinand cont de faptul ca polo are 1070 kg si va avea diferential este evident ca mito va fi ceva mai lent !(asta daca nu cumva incurca vreo strategie vw)
P.S. nu mai purtati ochelari de cal....
Degeaba ai o hergleie de cai daca sasiul si suspensiile nu te ajuta, daca ai o directie imprecisa si stabilitate ca un vapor pe valuri.
Alfa face masini de competitie de prea mult timp ca sa i se puna la indoiala calitatea lucrarilor. Motoarele italienesti sunt reusite, placute, economice daca vrei si puternice si neeconomice daca vrei performanta.
Si mai e ceva, mai conteaza si durata de viata a unui motor, pt ca daca il storci de multi cai si e exploatat aproape de maxim mereu, va da semne de oboseala imediat.
La Alfa motoareel tin destul de mult in mod de exploatare intens, vezi masinile carabinierilor din Italia si urmareste cum merg cu ele fara mila iar ele tin fara ezitare.