OFICIAL: 1.4 MultiAir de 170 de cai pentru Alfa Romeo MiTo

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 08.09.2009
Noua tehnologie MultiAir a permis dezvoltarea unui motor de 1.4 litri si 170 de cai care echipeaza din aceasta toamna gama modelului de segment mic Alfa Romeo MiTo.

Esential

170 de cai putere dezvolta cea mai putere versiune din gama Alfa Romeo MiTo.
124 de cai/litru este raportul care face din motorul Alfa Romeo cel mai bun la acest capitol in segmentul subcompact.

Alfa Romeo a anuntat oficial lansarea unor noi versiuni de motorizare pentru cel mai mic model din gama, subcompacta sportiva MiTo. Vorbim de trei versiuni de putere ale aceluiasi motor de 1.4 litri: 105, 135 si 170 de cai putere. Toate se ridica la nivelul de emisii Euro5 si dispun de o optimizare a consumului prin implementarea inca din dotarea de serie a unui sistem Start&Stop dezvoltat de Grupul Fiat.

Daca motorul de 105 cai este aspirat normal si este destinat mai ales traficului urban, asigurand o prestatie eficienta pe strazile oraselor aglomerate, unitatea turbo de 135 de cai putere reuseste sa impace in mod fericit performantele si consumul. Conform comunicatului oficial al producatorului italian, Alfa Mito 135 MultiAir reuseste sa consume in regim mediu mixt doar 5.6 litri/100 km, in timp ce emisiile coboara la 129 de grame CO2/km.

Principala noutate este insa reprezentata de motorul turbo de 1.4 litri si 170 de cai care devine, incepand cu Salonul de la Frankfurt, cea mai puternica versiune existenta in gama MiTo.

Este vorba de o unitate cu un excelent raport putere/litraj (124 cai/litru), cea mai buna valoare intalnita vreodata pe un model Alfa Romeo de serie. Noul motor este oferit de Alfa Romeo intr-o singura versiune de echipare, Quadrifoglio Verde (Trifoi cu patru foi), al carei nume aminteste de simbolul sportivitatii prezent pe modelele de performanta ale celor de la Alfa Romeo. Trifoiul verde este considerat o parte a istoriei Alfa din momentul in care pilotul italian Ugo Sivocci a pilotat un model pe care era imprimat acest simbol la cursa Targa Florio din 1923.

Noul motor este cuplat cu o noua cutie de viteze cu sase trepte, principala modificare tehnica fiind insa aparitia unui sistem de suspensii active dezvoltate impreuna ca Magnetti Marelli. Evident, comportamentul rutier al versiunii de motorizare de top MiTo poate fi setat prin acelasi sistem DNA (Dynamic/Normal/All Weather).

MiTo MultiAir 170 reuseste performante care ridica modelul italian in topul segmentului subcompact, cu 7.1 secunde pentru 0-100 km/h, in timp ce consumul mediu in regim extraurban scade in conditii optime pana la 4.8 litri/100 km.

VIDEO: Alfa Romeo explica tehnologia MultiAir

via | Alfa Romeo

 

Comentarii (26)

  • Andrei.P
    7.1 la 0-100? super tare frate, tin minte cand ma contraziceam cu JIJI(cred) si ii explicam ca mai are de asteptat pana vede multiairul, sa vedem polo GTI cu 1.4 180 cai ce 0-100 are.
    6 1
  • alex&george&roland_st
    @Andrei.P
    Cred ca cele 7.1 secunde se tranforma pana la urma in 8. Intotdeauna constructorul da niste numere diferite fata de cele reale.
    5 3
  • Andrei.P
    Testul este facut cu 1 om de marime medie (75 kg) +30 kg in spate care ar semnifica un copil + rezervorul la jumate(asa masoara cam toti producatorii). Daca tu esti singur in masina si mai ai 10 litri de benzina cred ca scoti mai putin ca producatorul. Datele declarate de catre producator se compara intre ele, daca nu ai incredere in datele unui producator nu ai incredere in nici unu.
    7 0
  • multi-air
    Poate faceti un articol despre tehnologia multi-air - sa stim si noi daca merita...
    3 0
  • dc g5 de 170 are suta in 7.9 cu o greutate de "Unladen weight 1271"
    iar noul polo 1.4 aspirat cantareste 1070 kg fa tu calculul si vezi dc vor conta sau nu cele 200 kg si inca 10 CP in +!
    INCA ODATA AI DAT DOVADA DE "NEATENTIE" CA SA NU O NUMESC ALTFEL...ASA E CAND TE BUCURI CA ..... "TIGANUL LAMALUL APEI"
    IN SFARSIT CU MOTORUL ASTA A REUSIT MITO SA ISI PUNA IN VALOARE GREUTATEA DE 126 KG IN -- SI SA AIBE O PERFORMANTA MAI BUNA DECAT G5 1.4 DE PRIN 2007
    1 3
  • mircea
    @ovi
    Am rezolvat problema :)

    Numai bine.
    1 1
  • cristi
    motorizare
    Este vorba de o unitate cu un excelent raport putere/litraj (124 cai/litru), un record absolut in segmentul mic.
    "Profesionalismul" redactorilor automarket este proverbial. Exista si motoare de 1.4 turbo cu un raport putere/litraj mai bun decat al motorului de pe mi to. Exemplu: 1.4 TSI de pe Ibiza Cupra / Polo GTI, care dezvolta 180 cp. Si bineinteles, si Ibiza si Polo fac parte din segmentul mic, de fapt clasa mica, mai corect spus.
    Ar fi bine daca afirmatiile redactorilor ar fi documentate, nu e primul articol in care citesc afirmatii eronate.
    1 2
  • mircea
    @cristi
    Absolut corecta si binevenita corectura ta. Am fost indus in eroare de comunicatul de presa al italienilor:

    "The winning features of this car include its outstanding weight/power ratio (6.7 kg/hp), guaranteeing record-braking agility, plus an exceptional specific power of 124 hp/litre, a real first for this category."

    Probabil ca prin "categorie" se refereau la ceva stiut doar de ei.

    Multumiri inca o data.

    Mircea.
    3 1
  • @Andrei P
    ibiza cupra 1.4 tsi 180 hp 1172 kg 0 -100 7.2
    mito 1.4 170 hp 1145kg 0-100 7.1

    diferenta infima dar cupra are 27 kg in plus dar si 10 hp
    tinand cont de faptul ca polo are 1070 kg si va avea diferential este evident ca mito va fi ceva mai lent !(asta daca nu cumva incurca vreo strategie vw)
    3 2
  • jiji din pipera
    E bine ca au scos si ei 170 dar nu e un pic cam tarziu vw are de cativa ani putea asta la litraj de 1400.Acum astept sa aruncati ca de fapt caii de la alfa sunt mai cai decat aia de la vw sunt rasa
    4 0
  • cristi
    motorizare
    Andrei, diferentialul ala care il are Polo Gti e egal cu 0, fiind unul electronic si nu unul mecanic. Din cate stiu, este prezent si pe Ibiza Cupra. Nu cred ca sunt diferente de greutate intre Polo Gti si Ibiza Cupra, avand in vedere ca impart aceeasi platforma tehnica, acelasi motor si aceeasi cutie de viteze, in cazul in care Polo GTI vine echipat cu DSG.
    1 2
  • @crsti
    De ce este egal cu 0?????????????????
    2 0
  • schumi
    Performante...
    Performantele de pe hartie nu prea se potrivesc cu cele din viata reala. Posesorii de Alfa stiu la ce ma refer :D. Da' voi calculati in continuare...
    3 2
  • cand vw facea 1.4 de 170 (adica de prin 2006) astia isi stergeau mucii si nu stiau ce e aia turbo pe motor de 1.4
    2 3
  • victor
    alfa rules
    Pentru posesorii sau fanii de NEMTESTI. Credeti ca exista numai masini germane ? Va cam inselati. Mai fac si altii MASINI ( de exemplu italienii sau japonezii ). Si apropo am una italiana ( noua ) si sunt foarte multumit de ea. Numai bine si ramaneti cu GERMANELE voastre SH de la bunicute ( care bineinteles au plans dupa ele cand le-au vandut din garaj ).
    4 3
  • @mircea
    mai mirciulica astia in comunicatul lor zic asa "sporty hatchback capable of speeding from 0 to 100 km/h in just over 7 seconds." de unde ai dedus tu ca sunt 7.1 ???????
    1 0
  • Horatiu
    motoare
    Daca e sa comparati cu Cupra, atunci vedeti si Punto Abarth 1.4 de 180 hp si 500 Abarth Assetto Corse 1.4 de 200 hp.
    3 1
  • @horatiu
    bai "hore" tata nu vorbim de masini tunate
    0 1
  • oricum dezamagitor acel 7.5 la punto abarth de 180 hp ;) take care ..am comparat ....
    2 0
  • Se pare ca nemtii( pt ca se dicuta numai de vw..seat) mereu au tins dupa rafinament...si sau luat de italieni, ca nu sunt fiabili, ca materiale proaste.....aiurea....RAFINAMENTUL nu se cumpara.., nu se fura....nu il ai si gata. Sa nu uite ca si-au luat chiar designerul alfa romeo (italian de origine) si i-au dat 3 (trei) marci(seat .vw, audi) nu una, sa le redeseneze, in speranta ca vor deveni ceea ce nu sunt.....nu merge(asta echivaleaza cu o recunoastere ca sunt imbatraniti) Exact ca tiganii care poarta tricouri stralucitoare, se cred imbracati de la Armani...dar ei le cumpara din europa. Sa fim seriosi .....italieni sunt italieni, nemtii nemti.... Salutari..
    P.S. nu mai purtati ochelari de cal....
    5 2
  • ce-i drept ca "italincele" au fost recunoscute mereu ca masini fiabile dar neapreciate la adevarata lor valoare! nu s-au luat nemtii de italieni ... cumparatorii de toate natiile l-au creat probleme....
    3 1
  • cristi
    gogule, un diferential electronic nu va face niciodata ce face unul mecanic. Incearca sa te documentezi si o sa vezi diferenta.
    0 2
  • Felicitari Alfa
    Voi chiar nu intelegeti ca pentru performanta pe un circuit nu conteaza doar puterea bruta ci si felul in care este alcatuita masina?
    Degeaba ai o hergleie de cai daca sasiul si suspensiile nu te ajuta, daca ai o directie imprecisa si stabilitate ca un vapor pe valuri.
    Alfa face masini de competitie de prea mult timp ca sa i se puna la indoiala calitatea lucrarilor. Motoarele italienesti sunt reusite, placute, economice daca vrei si puternice si neeconomice daca vrei performanta.
    Si mai e ceva, mai conteaza si durata de viata a unui motor, pt ca daca il storci de multi cai si e exploatat aproape de maxim mereu, va da semne de oboseala imediat.
    La Alfa motoareel tin destul de mult in mod de exploatare intens, vezi masinile carabinierilor din Italia si urmareste cum merg cu ele fara mila iar ele tin fara ezitare.
    2 0
  • @crick and alfa fans
    nu va mai obositi baieti.poa sa faca grupul fiat si motor de 50 cu 738 de cai, atata timp cat nu face parte din vw e fix pix, un esec tehnologic.noi care am condus made in intaly stim exact ce pot masinutele astea.sa ii lasam pe restu cu motoarele lor de tractoras care scot fum cat o locomotiva si le cad turbinele ca meteoritii sa fie fericiti cu masinutele lor care evident sunt cele mai bune, frumoase, fiabile si elegante.decat un passat tdi de care are toata lumea, mai bine un alfa 75.
    4 2
  • asmaticu
    hi
    mereu ma distreaza comentariile de la articolele despre Alfe... ce de comici pe aci...
    0 0
  • Ce MiTo, ce Polo, ce Ibiza?! Poti sa ai si 500 CP si diferential smecher, daca n-ai propulsie pe puntea spate mai bine mergi cu spatele ca sa ai sprint bun :):):)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru