Dacă Dacia și-a prezentat marile noutăți ale acestei toamne în cadrul Salonului Auto de la Paris, acolo unde gama Logan și Sandero a primit un facelift, în timp ce Duster se mulțumește deocamdată cu o cutie automată cu dublu ambreiaj, Salonul Auto de la Sao Paolo i-a dat ocazia biroului brazilian al mărcii Renault de a scoate de sub cearșaf două variații interesante pe aceeași bază: Sandero și Duster.
Vândute în America de Sud sub siglă Renault, Sandero și Duster s-au prezentat în fața publicului brazilian în două versiuni Show Car construite pentru a sublinia potențialul caracteristic fiecăruia dintre cele două mașini. Dacă despre Sandero RS Grand Prix am vorbit în detaliu în articolul de AICI, ne ocupăm în cele ce urmează de varianta Duster.
Se numește Duster Extreme și este o variantă a SUV-ului care duce mai departe look-ul "dur" al mașinii de teren, transformându-se astfel într-un off-roader veritabil ce dă impresia că poate ataca fără probleme orice fel de teren accidentat. Construit pentru a le atrage atenția pasionaților de off-road asupra capacităților sale, Duster Extreme nu va fi pus la vânzare, dar accesoriile suplimentare, materialele inedite și nuanțele noi utilizate de Renault vor fi cu siguranță cerute în viitor de cei care își doresc un off-roader accesibil.
Cu elemente pe care le regăsim de obicei pe off-roaderele dedicate echipelor de intervenție, Duster Extreme iese în evidență prin garda la sol crescută evident față de un Duster de serie, prin anvelopele dedicate terenului accidentat și jantele cu un singur prezon central, prin cârligul de remorcare montat pe bara față și prin elementele de culoare roșie care contrastează cu nuanța exterioară gri mat. Duster Extreme oferă un set de lumini LED suplimentare montate pe plafon, iar spoilerele și barele față și spate sunt modificate serios pentru a sublinia caracterul radical al prototipului.
Inserțiile roșii se regăsesc și la interior, acolo unde acestea potențează estetic și subliniază o serie de elemente de siguranță dedicate pe care le regăsim de obicei pe mașinile construite pentru off-road extrem.
Sub capotă, Duster Extreme beneficiază de un motor pe benzină de 2.0 litri care poate fi comandat în Brazilia, dar nu este disponibil în Europa.
Evident, Show Car-ul Renault are tracțiune integrală.
Masina asta, la fel ca Renault X-mod, Seat X-perience, E-class All Terrain, are doar niste plastice vopsite care se sparg in prima creanga de copac. Imi plac in special cele vopsite argintiu, dur-aluminiu tata !
Totul in ziua de azi tine de imagine, de cum poti sa pari mai tare decat esti, de cum sa te lauzi mergand in oras cu masini dure si sa te isterizezi cand ti-o atinge o cucoana cu geanta de umar.
"Cum spuneți voi"?
Hai să vedem ce spunem noi.
1. "Numele său oficial este Duster Extreme Concept și nu va fi pusă în vânzare, fiind dezvoltată exclusiv în sens demonstrativ
2. "Sandero și Duster s-au prezentat în fața publicului brazilian în două versiuni Show Car"
3. "Construit pentru a le atrage atenția pasionaților de off-road asupra capacităților sale, Duster Extreme nu va fi pus la vânzare"
4. "Spoilerele și barele față și spate sunt modificate serios pentru a sublinia caracterul radical al prototipului"
5. "Show Car-ul Renault are tracțiune integrală"
Da, este un off-roader veritabil care nu va putea fi cumpărat.
Amin. Îmi datorezi 5 minute :)
Tehnic, biologic, în gene românești.
Practic, fă-ți timp de o vizită la Renault Technologie Roumanie și apoi la Mioveni. Te-ai mira de ce vei găsi pe acolo :)
Vezi cum e lumea? Stie orice din fotoliu. Tu ii indemni, cu buna credinta, sa-si depaseasca parerile preconcepute iar ei iti dau minus-uri si te trimit la plimbare, ca stiu ei mai bine...
Am pielea de 63 de centimetri :)
Deci, nu atat de extrem...
n-au vrut sa cheltuie prea mult, e criza in brazilia :)
Nu inteleg clar ce ai vrut sa.mi transmiti. Ca e un show car? Ok, am priceput asta, dar tu l.ai descris drept off-roader autentic si eu am considerat ca nu.i sustinut acest atribut. Sau un show car poate fi caracterizat oricum?
1 / 2: Da, e show car. Asta inseamna doar estetica? Doar plastice vopsite? Nu cred.
3: Pasionatii de off road clar nu sunt atrase de briz-briz-urile colorate de pe masina asta, ci mai degraba snobii oraselor care vor sa se dea mari si polisheaza masina anual.
4: Cum? Cu vopsea rosie si putin redesenate?
5: Si atat? Asta il face veritabil? Tractiune integrala are si Panda si Golf.
Inca o data zic, masina arata bine, e un concept frumos, un produs al echipei de marketing care foloseste aceleasi inselatorii prezente in orice domeniu: iti arata ceva frumos pe afis dar tu gasesti altceva mult mai banal in sacosa.
Eu ma leg de faptul ca nu e off roader veritabil cum ati zis voi. Incercati sa fiti mai obiectivi pe tru ca masina asta nu e cu nimic superioara modelului clasic, in afara de garda la sol marita.
In alta ordine de idei, consider Duster-ul o masina destul de capabila in off-road mediu si peste. Am vazut live de ce sunt in stare cateva exemplare mai mult sau mai putin modificate in cateva probe de Trial. De acord, nu se ridica la nivelul unui Defender/Wrangler/RangeRover/GrandCherokee/Patrol/Pajero/Vitara Mk1/GrandVitara Mk1, dar poate ajunge din urma un Freelander/Grand-Vitara Mk2/Terios, de SUV-uri (Rav4/CR-V/Hyundai/Kia) nu mai vorbesc.