Hyundai are planuri mari privind dezvoltarea activității sale pe piața europeană. Asiaticii pregătesc lansarea a 10 modele “electrificate” în următorii ani, respectiv 4 modele 100% electrice și 6 hibrizi.
Dezvăluirea a fost făcută de directorul de operațiuni de la Hyundai, într-un interviu acordat publicației Automotive News Europe. Iată câteva dintre cele mai importante declarații ale lui Thomas Schmid, Chief Operating Officer al Hyundai:
“În Europa, vom avea 10 modele electrificate, cu 4 vehicule 100% electrice și restul hibrizi pânâ în 2020. Este varianta corectă pentru această perioadă de tranziție”
“Nu cred că mașinile 100% electrice sunt soluția pe termen lung pentru că infrastructura nu va fi suficient de dezvoltată nici peste cinci ani”
“Dacă vrem să ajungem la producția de masă, prețurile componentelor pentru mașinile electrice trebuie să scadă”
“Motoarele diesel vor continua să existe, dar declinul lor va fi simțitor în Europa. Estimez o scădere cu 30% a cotei de piață pentru mașinile diesel în următorii 5 ani”
“Industria auto va vedea mai multe consolidări, precum PSA-Opel sau posibila fuziune Fiat-Chrysler cu un constructor chinez”
Via Autonews
Nu se pot compara nici cu Synergy drive de la Toyota (care sunt mai bune) daramite cu sisteme hibride reale precum Nissan e-power !
Si preturile cam mari... parerea mea...
Ioniq incepe de la 26.000 si ajunge un pic peste 29.000. Preturi de lista. Cu reducerea permaneta tipica Hyudai, preturile sunt intre 24.000 si 27.000. P.S. Momentan mai exista chiar inca o promotie peste care face preturile sa varieze intre 22.600 si 25.574.
Priusul costa intre 28.000 si aproape 32.000. Si nu are nicio reducere.
Deci?
Ca sa nu mai zic ca Ioniq arata a masina si e si practica, in timp ce Priusul e Pokemon.
asa este dle Pele, cam asa ma gandesc si eu, masina electrica se merita foarte mult daca ai deja o casa (vila) cu garaj in care poti sa faci incarcarea (si eventual ceva panouri solare cu incarcare in baterie power-wall).
Eu sper sa vina totusi si Nissan e-power in Europa, pentru ca este in Indonesia si vor sa o introduca in India.
In Europa nu va veni ca Nissan Note e-power pentru ca este versiunea este discontinued in Europa dar va veni foarte probabil pe Nissan New Micra si / sau pe Nissan New Juke
Aceste modele ar trebui sa fie deja produse, cand se termina de construit fabrica LG CHem de baterii din Polonia (sudul Cracoviei) dar nu stiu de ce desi actul initial prevedea ca la finele 2017 deja sa inceapa productia (trimestrul 4) totusi inca nu au terminat fabrica si deci nici productia !
Oricum linia de asamblare va fi cea de langa Paris unde se fabrica Renault Zoe si inca un model Nissan deja.
Adica fabrica este pregatita, lipsesc barteriile si decizia de a trece la actiune.
Totusi decizia de a trece la actiune, cred ca (SPER!) sa fi fost deja luata, pentru ca asa au prezentat linia directoare Nissan la Japan Auto Show acum ceva zile.
Ramane de vazut, eu zic ca in maxim 2018 sau maxim primul trimestru din 2019 (cel mai pesimist) sistemul e-power sa vina si in Europa puternic.
Dealtfel daca vedeti acel schimbator de la Drive-Park-Reverse sau nu stiu cum sa ii spun, care s-a pus acum pe Nissan New Leaf este de fapt... la origine... cel de pe Nissan Note e-power care se produce/a deja de 10 luni in Japonia !!!
Vom vedea :-)
O zi buna dle Pele.
iara vorbesti in punga....ansamblul hibrid de la Hyundai este cel putin la fel de eficient ca a celor de la Toyota.
atipic sau nu, tu ai impresia ca o tehnologie tebuie sa devina litera de lege in industrie?
daca vreti o sa postez doua linkuri youtube unde se arata sistemul celor doua si o sa vedeti ca exista mare diferenta chiar intre Hyundai hibrid non plugin cu Hyundai hibrid plugin !
nu sunt consecventi parerea mea si solutiile lor, adaptate pietei, dar mai slabe clar decat Toyota
Cat despre sistemul HSD de la Toyota, pur si simplu Kia/Hyundai nu au nicio sansa sa-l conureze. Ei utilizeaza o cutie dublu ambreiaj, poate un pic mai directa in conducere, insa prin insasi constructia ei, extrem de complicata si prin urmare cu un potential de defectare mult mai mare. Recunosc ca nu eram la curent deloc ce e aia HSD si cum functioneaza, insa m-am informat (pe youtube, da) cu cateva video-uri bine explicate, din care reiese ca sistemul HSD e de fapt o super inteligenta "transmisie" intre motorul termic (atkinson, apropo) si roti. Un sistem foarte solid, indestructibil practic, mai ales mk3 si mk4, care au renuntat la un lant cam dubios, dupa parerea mea care facea transmisia finala la roti. Nu stiu daca ma crede cineva, dar acum orice de la HSD in directia 100% electric ma impresioneaza si ma intereseaza mult mai mult decat nush ce supercaruri cu mii de CP sau alte copilarii. Eu le gasesc pur si simplu dinozauri carora le-a sunat ceasul si nu vor sa moara.
Posibil ca si pele sa fie tot un alter ego cu care-si raspunde singur, cum a facut mereu.