Mare parte din succesul actual Skoda se datorează modelului Octavia. Sedanul a fost îndrăgit încă de la debutul său oficial, în data de 3 septembrie 1996, reușind să urce rapid în preferințele europenilor. Astăzi, la 20 de ani de la introducerea pe piață, Octavia este cel mai vândut produs al cehilor, fiind produs în mai multe uzine din diferite colțuri ale lumii: Cehia (Mlada Boleslav), Rusia, Kazahstan, India și China.
Evoluția sa a fost atât de bună încât astăzi, la două decenii de la debut, Skoda se poate mândri cu faptul că Octavia s-a vândut de-a lungul celor trei generații în peste cinci milioane de exemplare.
Intrat în planurile de dezvoltare Skoda încă din 1992, adică la un an după ce Volkswagen a achiziționat grupul ceh, Octavia s-a lansat în 1996 alături de trei motoare, dintre care două dieseluri împrumutate de la părintele Volkswagen. Doi ani mai târziu își făcea apariția și varianta break, adică Octavia Combi. În noiembrie 2010 statistica era una îmbucurătoare: 970.000 de sedanuri și 470.000 de break-uri fuseseră produse.
A urmat apoi un facelift, la fel de popular. Între 2004 și 2013, a doua generație a reușit să totalizeze 1.6 milioane de unități vândute, dintre care 900.000 au fost break-uri. Asta înseamnă că sedanul nu a mai fost atât de popular ca în cadrul primei generații, în detrimentul break-ului.Generația actuală, introdusă în urmă cu trei ani, se mișcă de asemenea bine din punct de vedee comercial, ea fiind și cea care a atins recordul de cinci milioane. Pentru a menține interesul publicului, Skoda pregătește un facelift cu ocazia jumătății de cariere.
Doar nu te asteptai ca un jurnalist sa se documenteze pentru a scrie articolul? Si asta nu numai la automarket, ci si la autobild
http://www.auto-bild.ro/headline/skoda-octavia-20-de-ani-de-la-debutul-productiei-104441.html
Ce intelegem citind cele 2 stiri, cu continut similar? Greseala este a celor de la Skoda, deoarece ai au furnizat "stirea" catre redactii iar "jurnalistii" au inghit-o nemestecata, doar cu mici bliz-blizuri de umplutura.
Daca verificau istoria propriei marci vedeau ca a mai existat o Octavia (vreme de fo' 12 ani chiar) si puteau sa spuna simplu: 20 de ani de la relansarea modelului Octavia.
Mai exista si o alta problema, si aici nu stiu daca este vorba de greseala Skoda sau a jurnalistilor.
Din cifrele prezentate eu am mari dubii ca s-au facut 5 milioane de Octavia. Mai degraba cred ca este vorba de 5 milioane de autorisme Skoda. Sa explic:
Articolul ne spune ca in Noiembrie 2010 produsesera 1,44 milioane Octavia. In 14 ani. Asta inseamna in medie putin peste 100,000 an. Tot articolul ne spune ca in cei 10 ani ai seriei 2 (2004-2013) s-au facut 1 million de masini, deci tot 100,000/an.
Concluzie, pana in 2013 s-au fabricat 100,000 Octavia pe an, asta insemnand undeva pe la 1,8 milioane. Hai sa zicem 2 milioane de Octavia pana la sfarsitul anului 2013. Cum au facut frate inca 3 milioane de masini in 2014 si 2015 si jumate din 2016?
Nici daca iei in considerare China si India nu pot face aproape 1,5 milioane de Octavia pe an.
Dwja grupul asta e paria industriei. O firma de finantisti si avocati
Ara, Skoda are succes din doua motive: flotele in vest si vanzarile mari in est in cazul persoanelor fizice.
La Dacia e invers: flote in Romania (din productia Dacia mai putin de 20% se vinde in Romania si grosul e cumparat de firme) si persoane fizice in vest (acolo unde se exporta mai mult de 80% din productie si unde un strain mediu isi permite 2 pe an comparand preturile la venit).
Lasati-o mai usor cei de sus
caciular de romania...te inchini zilnic la cerculetzul ala cu v-uri inauntru?
Oameni buni, amandoi gresiti din punctul meu de vedere.... Adevarul este ca Skoda si Dacia nu ar fi supravietuit fara un investitor din lumea marea a industriei auto, oricat de mult ne-am fi dorit noi asta. Haideti sa incer sa explic un pic.
Aceste branduri au supravietuit din doua motive. In primul rand datorita faptul ca inainte de 1989 pietele interen si CAER-ul ofereau o piata suficienta pentru ca un producator dintr-o tara estica sa aiba profit. Cu alte cuvinte, si pentru cehi si pentru romani era destul de greu sa achizitioneze alte masini decat cele produse de pietele nationale. Alternativa o constituiau si pentru unii, dar si pentru altii masinile produse in Europa de Est (CAER). Prin urmare aveau piata interna asigurata si mai aveau ASIGURAT, pentru ca asa functiona CAER-ul vanzarea unui numar de automobile la export. Romanii cumparau Skoda si Tatra, cehii cumparau Dacia si Aro, Ungurii cumparau si Skoda si Dacia si, evident, toata lumea cumpara Lada si Moskwici. In al doilea rand, pretul competitiv al acestor vehicule facea ca ele sa se vanda binisor si la export.
Insa, dupa '89, odata cu aparitia pietelor libere, lucrurile nu au mai stat chiar asa... In primul rand, datorita restrictiilor impuse, oamenii si-au dorit cu nesat masini occidentale. noi sau sh. In al doilea rand nemaiexistand CAER, exporturile au cazut. Tarile din est au devenit piete de desfacere. Singura solutie pentru ca producatorii interni sa supravietuiasca a fost privatizarea. Nu stam sa discutam aici conditiile diferite in care ea s-a produs la Dacia fata de Skoda. Ce s-ar fi intamplat daca statele din est s-ar fi incapatanat sa-si tina fabricile producatoare de masini in patrimoniul national? Raspounsul e simplu? Credeti ca Renault nu ar fi putut produce Logan si VW nu ar fi putut produc Felicia in alte tari si sa le vanda sub propriile sigle sau sub alte branduri low-cost inventate astfel incat sa scoata de pe pietele estice masinile nationale? Cel mai concludent exemplu in acest sens il reprezinta, Tatra si Aro? A fost un jaf la ARO, desigur! Dar isi imagineaza cineva la ce pret ar fi ajuns un ARO in conditii de PIATA UE (airbag-uri, abs, esp, senzori, etc) Ar mai fi ramas el masina ieftina de pana atunci? Ar mai fi putut face fata, spre exemplu un ARO 10, concurentei unui Vitara? Ma indoiesc sincer... Tot privatizarea ar fi fost solutia si la ARO. Insa una responsabila. Adevarul pe care nimeni nu-l spune este ca odata intrate in UE, statele din est au trebuit sa joace dupa niste reguli pe care nu le fac ele. Unele dintre ele au fost mai ferme in negocieri (Cehia, Polonia, Ungaria), altele au luat ce li s-a dat, cum li s-a dat, iar, din pacate, Romania se numar printre ele!
Eu nu as fi la fel de dur ca tine... Pe de-o parte multe articole sunt scrise dupa comunicatele date de producatori, iar, pe de alta, cei care scriu articole sunt oameni si sunt si ei supusi greselilor. Ma pasioneaza istoria autoturismului si de aceea am remarcat eroarea...