Ocolul Pământului în 188 de zile cu maşina electrică a luat sfărşit
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Acum şase luni, pe 15 august, trei modele electrice au plecat din Geneva cu scopul de a face ocolul Pământului în 80 de zile şi de a demonstra lumii întregi că se poate călători cu zero emisii de CO2. Maşina cu trei roţi a australienilor botezată TREV, un scuter şi motocicleta de provenienţă germano-elveţiană Monotracer au fost eroii acestei aventuri care a luat sfârşit după 188 de zile, temerarii întorcându-se la finele acestei săptămâni în Geneva.
În călătoria lor, cele trei echipe au traversat 17 ţări, au poposit în mai bine de 150 de oraşe de pe întreg mapamondul şi au parcurs 28.000 de kilometri pentru a promova şofatul cu zero emisii. Toată această nebunie a fost lansată la iniţiativa profesorului Louis Palmer, elveţianul fiind cunoscut pentru faptul că a făcut înconjurul lumii în 18 luni într-un taxi alimentat de baterii solare. "Am vrut să le arătăm oamenilor din întreaga lume că susţinem această schimbare. Vrem toate aceste maşini electrice", a declarat profesorul elveţian.
Via | ZeroRace
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Noul DS N°8: etalonul mărcii franceze este un SUV coupe electric cu autonomie de 750 km
- Noua Toyota Urban Cruiser: SUV compact electric cu până la 184 CP
- Noile modele Hyundai vor putea fi cumpărate prin platforma online Amazon
- BMW XM, tunat de Manhart: 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu
eu din alte surse am inteles ca fiecare vehicul are o autonomie de 250km
Comertul cu petrol ii in valoare de ceva zeci de miliarde bune. Sun sistem de transport preponderent electric ar duce la o scadere de probabil 50-60% a consumului de benzina (petrol). ASta inseamna o gaura de ceva zeci de miliarde producatoriilor de petrol. Cum nu sunt multi cei ce produc petrol...au averi uriase...prin urmare...isi permit blocarea sa blocheze sursele alternative de energie.
Istoria omenirii ii plina de exemple unde politicul/interesele economice au blocat progresul:
Vehiculul cu aburi a fost inventat in atichitate de greci, dar nu au inceput sa-l foloseasca pentru ca nu se mai justificau sclavii
Masina Electrica exista cu mult inaintea motorului cu ardere interna. Cum sistemul de stocare al energiei era primitiv si foarte putin performant...au inceput sa se dezvolte o alta industrie, cea petroliera. In momenntul in care a inceput sa se dezvolte sistemele de stocare a energei electrice, deja era prea tarziu, industria petroliera era prea puternica.
Si mai ii un aspect extrem de important, oamenii prin definitie sunt foarte egoisti si partinitori. Prin urmare exista o foarte mare reticienta (ba chiar in multe cazuri agresivi) fata de tehnologiile radicale sau pe care nu le cunosc. Si aici nu-ti dau decat exemplul meu:
Sustin fanatic motorul electric...dar ca si placere de condus...imi place mult mai mult cel cu ardere interna. Si asta nu pentru ca cel electric nu produce placere...dar cu cel cu ardere interna am fost crescut, am visat la el (ce copil nu a visat sa aibe o masina...), am fost educat in spiritul lui (sunt un pasionat de Formula 1...)
PS sunt deacord cu masinile electrice dar modul tau de abordare a problemei "electrice" este eronat. Incepand de la conspiratia petrolistilor impotriva alternativelor de locomotie (de parca ei ar fi construit masini si nu marile companii auto) pana la teoria aia a NEdisparitiei sclavagismului.
Dar...problema ii alta...ceea ce am afirmat eu...ii sustinut de dovezi. Incearca un google....si o sa vezi inventii uimitoare...ce n-au putut iesi la suprafata din cauza politicului/comercialului.
@Bethurbazal nu chiar...ci marketing-ul si interesele dicteaza.
Incearca sa-t iraspunzi la urmatoarele intrebari:
a) Eficienta motorului electric ii de 80%, productia curentului ii ieftina. Motorul electric exista de multa vreme...cu toate astea...ii foarte scump...si nu s-a investit in cercetarea lui.
b) de ce in RO nu sunt subventionari pentru: agricultura, energie alternativa (adica un grad mai mare de independenta fata de enel).
c) de ce preturile la benzina sunt asa de mari...
d) de ce in romania nu se gasesc cartofi romanesti, rosii romanesti, carne romaneasca (ma rog...aici vorbim de magazinele mari)
Din nefericire asta-i adevarul, suntem guvernati strict de interese materiale (capitalism si comunism) si dorinta de putere (comunism si in mai mica masura capitalism).
e) De ce a fost razboiul din irak? Cauta si o sa vezi cum o serie de companii influentau "strategiile" militare USA
f) vezi criza financiara recenta...
P.S. gelu poti sa-mi dai manute rosii, albastre, negre cate vrei...eu tot trebuie sa-mi platesc rata la banca.
Te rog mult, lasa la o parte TEORIA IDIOATA a CONSPIRATIEI petrolistilor, a geniului romanesc ce a inventat metamorfozarea rahatului in bici, gogomaniile motorului cu aburi(eli) si alte indobitociri gen zerotv
Poate nu e complet adevarat dar merita sa vezi filmul. Uitati-va la documentare, cautati internetul, totul este pe internet mai mult sau mai putin gratuit...(atentie la cei care scot informatiile, unele sunt cumparate)
Istoria masinii electrice: http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_electric_vehicle uitati-va cu precadere la anii de productie...
P.S. Colegul de birou lucreaza pe proiecte cu masini electrice, am fost impreuna la conferinte cu cei care chiar pun osu la treaba, lucrurile nu sunt deloc cum par, va sugerez sa va documentati singuri inainte de a face afirmatii. Nu vreau sa imi dau cu parerea ca sa ma dau rotund cititi informatia cat mai obiectiv de la radacina.