Constructorii auto trebuie să scadă emisiile medii de dioxid de carbon la nivel flotei de modele până la pragul de 95 de grame pe kilometru până în 2021, conform normelor stabilite anterior de Uniunea Europeană.
Datele statistice compilate de compania de analiză Jato Dynamics a scos însă în evidență că, la sfârșitul anului 2018, doar doi dintre cei 50 de constructori analizați respectau normele europene.
Deloc surprinzător, cel mai bine la acest capitol stă Tesla, care are o flotă formată exclusiv din modele electrice, în timp ce al doilea producător este Smart, ca urmare a faptului că brandul deținut de Daimler are în flotă doar modele de oraș, iar o parte dintre vânzări sunt asigurate de versiuni electrice.
Niciun alt constructor auto nu respectă însă normele care vor fi valabile din 2021. Toyota este cel mai aproape de limita stabilită cu 99.9 grame pe kilometru, în timp ce producătorii francezi Peugeot, Citroen și Renault s-au încadrat de asemenea la categoria sub 110 grame pe kilometru.
Între timp, Dacia face parte din grupul numeroas de constructori care emit în medie între 110 și 130 de grame pe kilometru.
Constructorul român a avut anul trecut o medie de 120.8 grame pe kilometru, în creștere cu 3.9 grame pe kilometru comparativ cu anul 2017.Cele mai mari probleme le înregistrează producătorii de modele sport de nișă, precum Ferrari, McLaren, Aston Martin sau Bentley, care înregistrează emisii de peste 160 de grame pe kilometru.
De asemenea, cei mai mulți constructori au avut în 2018 emisii medii mai mari decât în 2017, iar acest lucru este ușor de explicat prin faptul că vânzările de mașini diesel au scăzut semnificativ în favoarea mașinilor cu motoare pe benzină, care emit mai mult dioxid de carbon.
În plus, o altă explicație este legată de creșterea vânzărilor de SUV-uri, care emit mai mult dioxid de carbon comparativ cu celelalte segmente de mașini.
Jato estimează că, dacă nu vor reuși să îmbunătățească emisiile, constructorii auto vor plăti amenzi totale de circa 34 de miliarde de euro în 2021. Tocmai de aceea, unii constructori încep să apeleze la metode alternative pentru a evita amenzile.
De exemplu, presa internațională a relatat că Fiat Chrysler va plăti celor de la Tesla sute de milioane de euro pentru ca vehiculele electrice ale americanilor să fie incluse în flota sa. Astfel, media emisiilor pentru vehiculele FCA va scădea la un nivel tolerat de Uniunea Europeană.De asemenea, Parlamentul European a adoptat recent o lege care prevede reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 37.5% până în 2030, comparativ cu limitele stabilite pentru 2021.
Via Jato
Uniunea Europeana ar trebui sa se hotarasca ce vrea: emisii mici de CO2 (pentru sanatatea planetei) sau emisii mici de PM (pentru sanatatea oamenilor)... ambele nu se poate.
Sau, extinderea infrastructurii de incarcare pentru electrice, dar asta este pe bani multi...
Motoarele mari nu mai au ce cauta in ziua de azi pe o masina normala gen: seria 5, A6, E-Klasse....
60%-70% din clientii de Seria 5, A6 aleg versiunile diesel de 2L.....care oricum la o asa masina e un motor patetic.....
Versiunea mea?.....la o asa masina un motor de 2L intr-o configuratie L6 sau V6 ar fi perfecta......un asemenea motor il duci usor la 300-320hp ceea ce ar fi suficient pt viata de zi cu zi chiar si la o masina de 1700-1800kg.....in plus de asta te poti bucura de un motor mai 'smeker'...nu de un 4 in linie patetic....
Vrei V8...nici o problema un V8 de 3L cilindree ar fi de ajuns cu 400hp...
Mulți vin cu replicile alea expirate, "dar domle, nu este obligatoriu sa detii o masina.. ai mijloace de transport", dictați cumva voi viețile și alegerile fiecărui om în parte ?
Cine se simte că dispune zeci de mii de euro pentru electrice, să-și cumpere electrice, omul de rând tot second v-a cumpăra, iar la noi în țară, prea multă agitație pentru nimic, electricele la noi nu vor avea succes, doar la o anumită clasă socială, la noi singura variantă ar fi hibridul clasic, mașina electrica va intra foarte greu pe piața noastră.
Și în legătură cu UE este simplu, UE-ul nu știe ce vrea, dar vrea, asta este problema, nu găsește metode să mai scoată niște bani de la producători și de la mase. Micșorarea cilindriilor ar fi o soluție, acum serios, de ce mi-ar trebuii să zic pe un sedan normal, un motor de 2.5, 3.0... un 2.0 este de ajuns producția ar fi mai ușoară, costuri mai reduse, față de motoarele V6, V8.. etc
In rastimp, Smart nu se va mai produce decat cu baterii. Masina care e acum cam tot ce ar avea mevoie Europa, o masina mica de oras, cu motor de 0.9 si emisiile cele mai mici, nu se va mai produce, in schimb se va produce aceeasi varianta in China, pe baterii, si va costa dublu.
Pe bune? Suntem normali? Mai avem ceva in tartacutza?
În ceea ce priveşte noxele NIMENI , DAR NIMENI nu opreşte producătorii să producă maşini hibride cu CNG !!
Astfel de maşini ar avea noxele în oraş şi autostradă sub pragul impus cu uşurinţă !
Nu mai spun de PHEV cu CNG sau BEV.
Dar nu o fac pentru că trebuie să investească şi să îşi reducă apoi marjele de profit. Şi să ajute la infrastructură.
Iar la infrastructură, stau şi mă întreb cum GREII AUTO VAG, MERCEDES, GM se plâng că vor ajutor de la guverne dar Tesla şi a făcut reţeaua SINGURĂ în privat !!!
Inacceptabil, dacă mă întrebaţi pe mine, marii auto super bogaţi se plâng întruna şi incapabili să ofere clienţilor ceea ce se poate oferi. Cu efort dar se poate.
Vezi conceptul Skoda Vision Z cu PHEV cu CNG !!
care în producţie îl au benzină / motorină fără NICIO ELECTRIFICARE!
Inacceptabil. Ruşinos.
Ah, si cum a fost mentionat si mai sus, clientii vor SUV-uri, care chiar daca sunt mari si mici, un suv mic de clasa B va consuma cu minim un litru mai mult decat hatch-ul din aceeasi clasa.
Si atunci degeaba dam vina si pe producatori, in conditiile in care dezvoltarea clientii sunt de vina in mare parte. Astia de la UE au impresia ca noi tehnologii de propulsie se dezvolta ca ciupercile dupa ploaie? Uitati-va numa la unii cat de greu le-a fost numa sa treaca de la un ciclu de testare la altul.
Si poate o sa spuneti ca-i din cauza ca nu vor, dar ignorati cat de dura e clientela si presa cu produsele care nu ies din fabrica in stare 100% perfecta...
lasand gluma deoparte, se pare ca epoca motoarelor misto a apus, de-acum incolo vrei sport, iti ei electrica, bzzzzzzzzzzzz
Alta varianta va fi: clientul sa plateasca malus 95€ la fiecare gram de CO2 in plus (+10g=950€) la cumparare, (la premium +15000€)
Cele mai vândute modele rămân încă clasa compactă B, pe lângă Golf ceva mai mare sunt Renault Clio, Peugeot 208 şi apoi mini SU V sau alte maşini uşoare...
Suzuki produc cele mai uşoare maşini din clasa lor, Dacia deasemenea sunt uşoare, vitara si Captur sau Sandero sunt uşoare...
Problema este strict lăcomia producătorilor care ar face orice dar să nu inoveze... Vezi Mercedes care a vândut jumate de Smart la Chinezi care le vor produce doar în China dar vândute în Europa vor aduce media pe flotă la nivelele dorite fără taxe sau amenzi.
Ruşinos.
1. Capitalism sau Socialism este tot cam acelasi lucru. Interesul banului si implicit al puterii primeaza
2. Am lucrat 8 luni in USA (aveam masina, cazare si asigurare medicala). Crede-ma ca viata de acolo este mai mizerabila decat poti tu sa-ti imaginezi! Sa traiesti numai ca sa ai posibilitate sa conduci un camion pe post de masina mica, cu motor de 3-5l cu numai 90mile/h este Visul unei nopti de vara! Pierdute degeaba!