Obiectivul a fost fixat de însuşi Masamichi Kogai, preşedintele Mazda, şi este cel mai mare din istoria modelului compact.
Pretenţiile nu sunt însă exagerate. Mazda3 este cel mai vândut model al constructorului şi este responsabil pentru 30% dintre cele 1.25 milioane de vehicule vândute în 2012 la nivel global. Cele 500.000 de exemplare sunt necesare pentru a atinge ţinta de 1.7 milioane de unităţi anuale, fixată în strategia pe termen mediu.Mazda3 are ca principal obiectiv păstrarea trendului pozitiv din Statele Unite, acolo unde au mers 40% din totalul unităţilor vândute în 2012. În SUA, Mazda oferă modelul compact doar cu motorizări pe benzină, în vreme ce în Europa sunt disponibile şi versiuni diesel.
Pe Bătrânul Continent, Mazda speră să vândă aproximativ 60.000 de exemplare ale hatchback-ului şi sedanului.
via automotivenews (înreg.)
Despre noua serie ma abtin sa ma pronunt, nestiind cum percuteaza. Insa sper sa se fi remediat intretimp hiba spatiului.
Una peste alta, Mazda poarta la noi o aura de exclusivism, dar numai pentru cine accepta acest statut magulitor :) Probabil pe aceleasi coordonate se inscrie si tehnologia japoneza despre care se vorbeste tot mai mult: SkyActiv.
Cat despre subiect, e posibil sa fie un target realist, Mazda e foarte apreciata peste ocean (SUA, Canda), cat si Australia si Rusia. Si catre acele piete se adreseaza Mazda.La noi se vor vinde destul de slabut, romanul inca traieste cu mirajul ca doar masinile nemtesti sunt bune. Si mai sunt si cei care vor alege ascutitorile turbo, pacaliti fiind de consumurile optimiste date de producatori si de aparenta economie la impozit si RCA.
Oricum noua Mazda 3 este foarte faina si chiar le doresc bafta japonezilor.
Oricum, acest 1.6 Diesel de PSA pare...excelent. As indrazni sa-l calific cel mai dezirabil Diesel din istorie :) Dar, in final, tot as fi respins Mazda3. Platforma impartita cu Focus si S40 mi-ar fi stat in gat.