Obama: "Ajutorul dat catre GM si Chrysler a fost o decizie corecta"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Barack Obama sustine ca ajutorul de stat pe care administratia prezidentiala din SUA l-a acordat in primavara anului trecut celor de la GM si Chrysler a fost bun pentru economia americana. In ciuda multor voci care sustin ca cei doi constructori ar fi trebuit lasati sa se descurce fara ajutor guvernamental, presedintele SUA considera ca decizia a fost una corecta si sustinuta de evenimentele ulterioare.
"Stiu ca nu a fost o decizie populara, insa a fost decizia corecta. Geneeral Motors si Chrysler se aflau la marginea prapastiei. Dizolvarea rapida a celor doua companii, urmata de felimentul sigur al multor furnizori, dealeri si a altor mici afaceri, ar fi dus la un colaps al economiei noastre, care deja suferea", sustine Obama, care isi justifica mai departe decizia prin faptul ca familiile americane au fost aparate astfel. Presedintele american spune ca, desi companiile au fost de vina pentru situatia de criza in care s-au aflat, a fost interesul guvernului american sa "mentina veniturile familiilor americane".
Conform Detroit News, solutia imediat pe care Obama a gasit-o pentru a acoperi sumele imprumutate marilor companii in perioada de criza de la mijlocul lui 2009 este colectarea unor taxe de la primele 50 de banci americane,
via | Carscoop
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Unde este promovata competitivitatea ? ..unde cel mai bun ramane in picioare...unde este logica doctrinara de baza a fundatiei economice capitaliste ??
Era sa intre in colaps si o sa intre in colaps o parte din industria auto americana din cauza management-ului prost si a tehnonolgiei invechite.
Capitalismul a fost invins la el acasa.
Interesant.
Totusi, ce ma nedumereste este care e criteriul dupa care se decide ca o industrie cum ar fi cea auto sa fie subventionata si una cum ar fi cea IT, sau a electrocasnicelor, sau a constructiilor, sau a mobilei sau oricare alta este lasada prada "pietei libere"
Ex: Masina - Locuri de munca = fabricarea materiei prime pt piese, transportarea materie prime, procesarea materiei, crearea pieselor, transportarea pieselor, asamblarea masinilor cu piese, transportarea masinilor catre dealeri, vanzarea masinilor de catre dealeri, toate firmele care se ocupa de cele de mai sus platesc taxe si angajati care la randul lor platesc taxe si tot asa
- Consum = accesorii, combustibil, piese etc (iar locuri de munca,firme platitoare de taxe angajati platitori de taxe)
- Serivice-uri = prestari servicii, angajati, platitori de taxe etc.
- Taxe pe masini = taxe legate de toate domeniile
Toate firmele implicate direct sau indirect in industria auto platesc taxe si platesc angajati, angajatii la randul lor platesc taxe si consuma banii...e un lant intreg iar in general industria auto are o mare putere economica. E mult de scris dar ai prins o parte din idee.
Tu ai idee cati oameni sunt dependenti de agricultura in Romania si cati sunt implicati direct?
Sigur ca daca sunt masini statul poate incasa taxe de tot felul, maila les din carburant unde sunt cam la 50%.
Dar nu ar fi mai bine sa se incurajeze ceva care sa produca bani si ceva bunastare si sa asigure ceva sigur romanului, in loc sa mai gasim o cale de a saraci populatia?
Cineva mai trebuie si sa produca, nu doar sa vanda diverse si sa ia comision...
Oricum, ce face omul negru de peste apa e treaba lui; problema e ca noi tiparim voucher-e in loc sa reconstruim tara.