La sfârșitul anului 2013, omul de afaceri Ion Țiriac a inaugurat în apropierea Aeroportului Henri Coandă din București o galerie auto cu mașini din colecția personală. Pe parcursul timpului, Țiriac Collection s-a îmbogățit cu noi și noi "exponate", iar acum a venit rândul unuia dintre modelele emblematice ale celor de la Ferrari.
Începând de astăzi, vizitatorii Țiriac Collection vor putea admira și un Ferrari F40 din 1989, care a fost creat cu scopul de a marca 4 decenii de existență a constructorului italian. Ferrari F40 este ultimul model aprobat în mod direct de fondatorul Enzo Ferrari și beneficiază de un motor V8 cu capacitatea de 3 litri care furnizează 478 de cai putere și un cuplu maxim de 426 Nm.
Produs în 1311 de unități, modelul accelerează de la 0 la 100 km/h în 3.8 secunde și atinge o viteză maximă de 324 km/h. Modelul expus are vopseaua originală și doar 9.000 de kilometri în bord, fiind dotat cu scaune sport cu centuri de siguranță cu prindere în 6 puncte, geamuri laterale cu deschidere manuală și suspensie ajustabilă.
Țiriac Collection va găzdui sâmbătă, 18 februarie, prezentări în detaliu ale modelului la orele 12:30, 15:30 și 17:30, iar biletul de intrare costă 15 lei.
Țiriac Collection are sediul în Otopeni, Calea Bucureștilor nr.
289, și include peste 150 de modele de la cei mai mari producători auto. Printre alte modele Ferrari disponibile în cadrul galeriei se numără Ferrari Dino 308 GT4 (1977), Ferrari Testarosa (1987), Ferrari 550 Maranello (1998), Ferrari California (2009), Ferrari 599GTO (2011), Ferrari F12 berlinetta (2013), Ferrari LaFerrari (2014) sau Ferrari 458 Speciale Aperta (2015).Via Țiriac Collection
Oricum avem un muzeu deosebit in Romania, multumim Tiriac.
Asa, si? Ce legatura are ce spui tu cu faptul ca Tiriac face parte dintre oamenii bogati care ofera si altora posibilitatea de a admira colectiile lor? Ofera statul roman "democrat" un muzeu auto comparabil cu cel al lui Tiriac, in care sa poti vedea atatea bijuterii una langa alta!
Si ce e asa de rau in relatia cu Maurer? Vorbim de una dintre cele mai lumintate miniti ai Romaniei de dinainte de '89. Arata-mi si mie un baraj Bicaz, un Transfagarasanu sau orice lucrare serioasa de infrastructura comparabila cu acestea fabricata dupa ce Maurer si ceea ce el reprezenta nu a mai fost la putere! Ne lasi, bre cu clisee de astea "democratice" de doi lei, menite sa induca ideea ca tot ce s-a intamplat in Romania inainte de '89 a fost rau si dupa '89 a inceput sa curga lapte si miere! Astea tin la creierele spalate care au citit ultima carte cand au dat bacu'
Si eu am vizitat muzeul din Maranello dar si cel din Monaco. Peste primul Tiriac din Otopeni e cu 2 clase peste al doilea cu minim una.
Multumesc Tiriac ! Recomand vizitarea tuturor pasionatilor de automobile care n-au fost inca acolo. Cu acesta stire eu ma pregatesc de a treia vizita.
Citez ,, Peste primul Tiriac din Otopeni e cu 2 clase peste al doilea cu minim una. '' CUM ? :))))
Ti-am dat verde. In sfarsit ai spus si tu un adevar si un lucru interesant ! De acord ! Bvo !
Bagati, stimate domn spritul la rece! E cazul sa sarbatorit faptul ca ati reusit sa fiti pe placul cuibului de cuci ! -:::)))-:::))))))-:::))))))))) Stiu ca nu sunteti fanul masinilor produse de VAG in Cehia, dar sper sa nu va displaca referirea mea la scoala ceha de regie -::))))
totusi...vinul il prefer curat, dar in serile calde de vara, o nepretentioasa "streshinica" ori "capsunica" servita sub vie dintr-o carafa de sticla aburita nu m-ar deranja :))
si, am mai spus, nu o marca anume ma deranjeaza ci indivizii cu putere de decizie din spatele ei
mai stiai ca partidul unic s-a ridicat cu aportul major al celor care, mai tarziu, au infiintat statul ala din estul Marii Mediterane?
stiai ca, pur si simplu, istoria e o moneda cu doua fatete?
stiai ca Vestul isi accepta istoria cu bune si cu foarte multele rele si merge inainte, nu?
dupa atata timp ne aratam unul pe altul cu degetul si nu suntem in stare sa gandim la rece, obiectiv si impartial.
calaii sunt fostele victime...vestul accepta trecutul cu f multe rele..nu stii despre ce vorbesti.
ramaneti voi in mocirla in care va scaldati.
si ucmparati volga, lada , etc, lasati produsele vestului decadent.
comunismul e in voi, felicitari!
interesant.... limbajul de lemn pe care l-ai folosit in doar 2 dintre commenturi infierand cu atat patos trecutul mizerabil nu este cu nimic mai diferit decat cel latrat de lingaii sistemului comunist.
eu zic sa-ti iei o medicatie specifica si poate reusesti un comentariu despre masini
are doar Start and Stop