E ca atunci când mergi la mare și drumul curge de-a lungul țărmului. Din când în când, mai furi câte o ocheadă mării fix când se întrerupe șirul de case. La Nurburgring e la fel. Din când în când, bucăți ale circuitului se apropie de șoseaua națională. Și atunci urechile tale culeg cu poftă un urlet al evacuării. Pentru că mașinile de GT4 nu se sfiesc să se încordeze și auditiv.
Coborâm din shuttle chiar în fața tribunei centrale, deși eu aș fi fost în stare să cobor și din mers acum vreo 15 minute, când am văzut primii oameni cocoțați pe gardul circuitului. E răcoare, dar nu de asta mi s-a zburlit părul pe mâini. E sunetul ăla care trece razant prin urechile tale, e agitația de la boxe, e furnicarul de oameni care mănâncă pe apucate în spatele unui morman de anvelope ținute la cald în huse speciale.
N-am mai trăit așa de intens de pe vremea când la București se organiza o etapă de FIA GT. Dar e o blasfemie să mă gândesc la motorsportul timid din România, fix când intru în templul motorsportului. Mi-aș face o cruce. Zău! Ca atunci când treci pe lângă o biserică.
Brățările ne sunt agățate de încheietură și deja simt că acesta va fi cel mai frumos Untold. Ne conectăm neuronii la agitația de pe circuit din loja Black Falcon, gazdele noastre. Este una dintre cele mai iubite echipe din Germania, când vine vorba de cursele de anduranță. Asta pentru că a adunat multă experiență în doar un deceniu de activitate.
CÂND A LUAT NAȘTERE BLACK FALCON
Echipa Black Falcon a fost înființată în anul 2006 de către Alexander Böhm, Marc Schramm și Marvin Wagner. În anul înființării, echipa a luat parte la Cursa de 24 de ore de la Dubai și a participat cu trei mașini în campionatul de anduranță desfășurat la Nurburgring. La numai un an de la înființare, echipa s-a mutat din atelierul de numai 100 de metri pătrați, într-o hală de 500 de metri pătrați amplasată lângă Nurburgring.
Rezultatele nu au întârziat să apară, pentru că echipa Black Falcon a reușit să câștige campionatul de anduranță de la Nurburgring în 2008, 2009 și 2011. Prima performanță internațională a fost consemnată în 2012, când echipa Black Falcon a câștigat cursa de 24 de ore de la Dubai. A fost prima echipă care a adus un astfel de succes modelul Mercedes SLS AMG GT3 într-o cursă de 24 de ore.
Au urmat performanțe similare în anii 2013 și 2015. Însă, de departe cea mai importantă realizare din palmaresul echipei a fost câștigarea Cursei de 24 de ore de la Nurburgring, a doua cea mai importantă cursă de anduranță de pe continent, după Le Mans 24 de ore. Anul următor, în 2014, au reușit să ocupe locul doi la aceeași cursă. Mașina câștigătoare în 2013 poate fi admirată la muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart.
În 2016, odată cu celebrarea a 10 ani de existență, echipa Black Falcon a lansat și o serie limitată de 10 ceasuri dedicate. Ele s-au numit Black Falcon Rolex Daytona și au ajuns la colecționari sau apropiați ai echipei.
EMOȚIA DE LA BOXE
Acum că ați aflat la cine am venit în vizită, să ne întoarcem la emoția trăită acolo. N-am făcut prea multe rădăcini în loja amplasată deasupra circuitului.
Am îmbrăcat gecile Textar, sponsorul principal al echipei, și am coborât repede în paddock, acolo unde toți oamenii funcționează după o sincronizare germană. Haosul controlat ne-a asimilat imediat. Simțeam că facem parte din lumea aceea neobosită care se pregătește de cea mai lungă cursă a sezonului de anduranță.Mașinile echipei încep să se întoarcă de pe circuit. La boxe apare un Porsche Cayman GT4, îmbrăcat în culorile Textar. Mecanicii se grăbesc să înlocuiască anvelopele. Pilotul sare afară, catapultat de o forță invizibilă, iar locul lui este luat de un altul, care aștepta cuminte pe margine. Toți trebuie să se încălzească în această sesiune de antrenamente.
Câteva minute mai târziu, Cayman GT4 o rupe din nou la fugă pe circuit. În spatele lui, jantele forjate ale unui Porsche 911 GT3 Cup frânează brusc. E ceva mai mult de muncă. Mecanicii se pregătesc să schimbe frânele. Și nu o plăcuță, două, ci discurile cu totul. E nevoie și de forță, pentru că mașina germană are discuri ventilate uriașe, capabile să oprească mașina după orice demență petrecută la 9000 de rotații. Bineînțeles, tot ansmablul de frânare este Pagid, brandul pe care Textar îl dedică motorsportului.
CUM S-A NĂSCUT MARIAJUL DINTRE TEXTAR ȘI BLACK FALCON
Ca și în cazul producătorilor de automobile, și furnizorii din industria auto au nevoie de implicare în competiții pentru a transfera o parte din cunoștințele acumulate pe circuit și produselor create pentru mașini de stradă. Iar Textar a înțeles asta încă din 2011, atunci când a început să susțină echipa Black Falcon. Pe atunci, echipa se numea Black Falcon TMD Friction Team (numele companiei care deține Textar), însă, din 2019, ea și-a schimbat numele în Black Falcon Team Textar.
De-a lungul multelor sezoane petrecute împreună, Textar a garantat echipei Black Falcon componente de frânare de top, adică discuri și plăcuțe create la uzinele sale din Europa. După cum probabil știți, Textar produce peste 20 de milioane de plăcuțe de frână și în România, la uzina sa din Caransebeș. După ce este încălțat cu frâne noi, Porsche 911 GT3 Cup fuge și el pe circuit.
Doar pentru a lăsa loc unui Mercedes AMG GT4, și el vopsit în culorile Textar, care trage în fața boxei „șchiopătând”. Se întâmplă ceva sub puntea spate. Un mecanic aleargă după un stingător. Din fericire, e doar o scurgere de ulei, care trage supercarul pe dreapta. În scurt timp, mașina renunță la sesiunea de antrenamente, preferând să își concentreze energia pe calificări și cursă.
CAMPIONATUL DE ANDURANȚĂ DE LA NURBURGRING
Este a șaptea cursă a Campionatului de Anduranță de la Nurburgring (NLS). Circuitul german, supranumit de legendarul pilot Jackie Stewart „Iadul Verde” aprinde orgolii și întinde la maxim limitele mașinilor, precum și pe cele ale piloților.
Cursa de anduranță de 6 ore (cea mai lungă din sezon, celelalte au doar 4 ore) a purtat numele ROEWE 6 Stunden ADAC Ruhr-Pokal-Rennen și a adunat la start aproximativ 170 de mașini, grupate în clase diferite.
Am intrat pe circuit înainte de start. Mașinile s-au aliniat una câte una, iar piloții au făcut baie de mulțime.
Mii de oameni pe limba de asfalt pe care au călcat nume impresionante, precum Niki Lauda, Michael Schumacher sau Stirling Moss. Atunci când s-a dat startul în turul de încălzire eram dincolo de bariera de protecție. Mi-au tremurat timpanele când au pornit motoarele și mașinile au început să se pună în mișcare. Am fugit apoi pe acoperișul de deasupra paddock-ului pentru a vedea startul lansat de la înălțime.
Imediat ce au ajuns în linie dreaptă, mașinile din primul pluton au urlat posedate parcă de duhurile piloților amintiți mai devreme. Echipa Black Falcon Team Textar a aliniat la start patru mașini: exoticul Mercedes-AMG GT4, două exemplare Porsche 911 GT3 Cup MR (apariții „banale” pentru fanii curselor de anduranță) și surprinzătorul Porsche Cayman GT4 Clubsport. Dintre acestea, doar Porsche Cayman GT4 Clubsport și Mercedes-AMG GT4 au purtat clasicele culori galben-negru ale echipei Textar.
Echipa formată din Carsten Palluth, Tobias Wahl și Iceman a luat startul în exemplarul Porsche Cayman GT4 Clubsport la clasa SP 10, dedicată mașinilor GT4 omologate pentru FIA și SRO. Din păcate, mașina a fost avariată serios chiar din primele tururi și nu a putut termina cursa. Cealaltă mașină care a purtat culorile Textar a alergat în clasa SP8T, dedicată mașinilor de circuit cu motoare turbo și o capacitate cuprinsă între 2600 și 4000 de centimetri cubi.
După 6 ore intense petrecute pe virajele de la Nurburgring, Mercedes-AMG GT4 a reușit să câștige clasa și să se plaseze pe poziția 18 la general. Performanță excelentă și pentru echipajul Paul Harkema și Niels Langeveld, care au alergat într-un Porsche 991 GT3 Cup MR, vopsit în culoarea roșie, bineînțeles marcat și el de logo-ul Textar și de frânele special create pentru a rezista solicitării de pe Iadul Verde. La finalul celor 6 ore de concurs, mașina echipei Black Falcon Team Textar s-a clasat pe locul 10 la general.
Sezonul 2021 al campionatului de anduranță desfășurat pe Nurburgring (Nürburgring Langstrecken Serie - NLS) mai are programată o singură cursă pentru anul acesta. Una în 9 octombrie.
UN VIRAJ DEDICAT LUI SABINE SCHMITZ
De-a lungul celor șase ore, pe marginea circuitului au curs râuri de oameni pasionați. Îi recunoști după abilitatea în care se plasează în cele mai spectaculoase curbe. Sau, mai simplu, după hainele pe care le poartă, toate în culorile echipei pe care o iubesc. Amplasarea circuitului, chiar în apropierea cetății de unde își trage numele, este fantastică.
Altitudinea diferită pe care o traversează îți permite să vezi mai multe viraje. Unde mai pui că nu e genul de cursă monotonă ca în America, la Daytona. Fiecare zonă are povestea ei, accidentele ei și, bineînțeles, numele ei.
Întâmplarea face că, fix în ziua cursei, circuitul a marcat încă un moment istoric. Unul din viraje a primit oficial numele regretatei Sabine Schmitz, supranumită „Regina Ring-ului”. S-a alăturat astfel unor alte viraje celebre. Despre astfel de povești este Nurburgring-ul. Despre oameni, despre trase ideale și despre o pasiune care unește oameni ce nu s-au văzut niciodată.
Se ştie că, fauna este foarte sensibilă la zgomote puternice, ne naturale şi se ajunge ca animalele să părăsească chiar habitaclu natural, şamd.
Dar aşa fac oamenii, o ascund RUŞINEA în pădure, că dacă era într-un oraş german, sau lângă imediat, OAMENII ar fi fost imediat deranjaţi !!
Dar să fi fost maşini full electrice, ZERO poluare cu noxe, ZERO poluare fonică (sau extrem de mult redusă)....
Dar prostia depăşeşte multe limite, unii stau şi salivează exact la ce ne omoară pe noi şi natura.
Ce stupid.
Bleah
PAROL!