Jochen Neerpasch, creatorul diviziei BMW Motorsport și al legendarului BMW M1 și una dintre figurile marcante ale motorsportului european în anii '70-'80, a fost prezent în premieră în România pentru a asista la dezvelirea unei lucrări plastice dedicate vieții și carierei sale. Realizată de pictorul Adrian Mitu, instalația de artă formată din 15 panouri se numește Blue Hero și conține reproduceri pictate ale unor fotografii reprezentative din cariera lui Jochen Neerpasch într-un colaj de 1.8 metri înălțime și 4.5 metri lungime.
Dezvelirea picturii dedicate carierei lui Neerpasch a avut loc la Băneasa Shopping City în București, iar proiectul a putut fi admirat de iubitorii mărcii BMW și a istoriei motorsportului timp de trei zile alături de proiecția filmului Adrenalin, documentar dedicat istoriei BMW în competițiile de turisme și în producția căruia Jochen Neerpasch a jucat de asemenea un rol determinant.
"Am fost pentru prima oară în România şi a fost o experienţă impresionantă. Am fost surprins de primirea călduroasă, de interesul arătat şi de entuziasmul audienţei pentru motorsport. Trebuie să îl menţionez pe Adrian, modul în care a studiat cariera mea ca pilot şi manager în mare detaliu şi reprezentarea foarte originală. Este un mare artist. Îi mulţumesc pentru onoarea de a deveni un «Blue Hero»", a declarat Jochen Neerpasch.
După lansarea oficială care a avut loc în România, imaginile vieții lui Jochen Neerpasch vor ajunge în Statele Unite, acolo unde este programată o prezentare dedicată, scopul fiind acela ca lucrarea să fie apoi expusă în cadrul unor evenimente specifice BMW din întreaga lume.
Adrian Mitu nu se află la primul proiect BMW. Acum doi ani, pictorul a replicat în proiectul Blue Coffee 101 imagini reprezentative din istoria BMW cu ocazia centenarului mărcii bavareze. Povestea proiectului și a lui Adrian Mitu sunt expuse într-un articol dedicat pe secțiunea specială Oameni și Mașini de pe Automarket.
Pe aceeași secțiune, care oferă articole de calitate excepțională în condiții grafice unice pentru online-ul românesc, puteți găsi și povestea vieții și carierei lui Jochen Neerpasch.
Și *asamblarea* instantaneelor / mașinilor istorice BMW e f. reușită, de la tenta sepia a celor mai vechi la full-color-ul celor mai ...youngtimere.
Ar fi fost interesant să aflăm și cît timp i-a luat s-o termine, deși e un detaliu secundar. Destul de mult, înclin să cred.
Sincere felicitări în orice caz artistului, mai ales în epoca asta a pseudo-artei digitalizate - dar și AM le merită pentru relatare.
Evident că-i lăudabilă și inițiativa voastră, a PR-ului BMW, de a folosi inteligent creativitatea lui Adrian - nu doar în scop *brand-promo*, absolut de înțeles, ci și instructiv în definitiv pentru pasionații mai fragezi ai mărcii.
P.S. Mai trist e... românismul în sens peiorativ al unor pălmași cu mînuțe veșnic roșii :-) de pe AM, incapabili să-și justifice măcar prin argumente vagi dezaprobarea unor comentarii pozitive - rare ce-i drept p-aici, dar în cazul ăsta absolut meritate.
Cand ai oameni pregatiti , rezultatele se vad!
S-auzim numai de bine!
Mai clar, e posibil ca vizitatorii site-ului să citească DOAR comentariile *șterse*. :-)