O Toyota Corolla alimentată cu hidrogen a concurat într-o cursă de anduranță 24 de ore

de Alexandru Monenciu
Joi, 03.06.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O Toyota Corolla, modificată pentru a funcționa cu hidrogen în loc de benzină, a concurat într-o cursă de anduranță de 24 de ore. Mașina a fost pilotată inclusiv de președintele companiei, Akio Toyoda.

Japonezii de la Toyota și sistemele de propulsie alimentate cu hidrogen par să facă echipă bună. După ce au stabilit un nou record mondial de autonomie cu modelul Mirai (1.003 kilometri cu un singur plin), niponii au mai făcut o încercare, de această dată într-o cursă de anduranță de 24 de ore.

Mașina a fost o Corolla modificată astfel încât să poată funcționa cu hidrogen în loc de benzină. Sub capota s-a regăsit, așadar, motorul de 1.6 litri turbo, care echipează și versiunea GR Yaris. Hidrogenul a fost stocat în patru rezervoare din carbon.

Mai mult, în spatele volanului s-a urcat pentru câteva tururi chiar și președintele Toyota, Akio Toyoda. În total, mașina a parcurs 358 de tururi și o distanță totală de 1.634 de kilometri.

Nu totul a mers, însă, ca pe roate. În total, Toyota Corolla a petrecut 8 ore la boxe din diverse cauze și circa 4 ore pentru realimentare. Potrivit unei publicații japoneze, mașina s-a oprit de 35 de ori pentru realimentare, ceva mai mult comparativ cu cele 20 de opiri ale mașinilor alimentate cu benzină.

La finalul cursei, Akio Toyoda a reiterat faptul că hidrogenul este o alternativă bună la mașinile electrice.

via Toyota

Comentarii (4)

  • Edikkk
    Mă bufneşte râsul plânsul

    Cât timp azi 95% din producţia de hidrogen provine din gaz metan şi abur (hidrocarburi şi apă adusă la temperaturi de 300 - 600 °C!!! prin fierberea apei cu alţi combustibili fosili - de obicei tot gaz metan)
    hidrogenul NU NUMAI CĂ NU ESTE VERDE
    dar este mult mai poluant să rulezi maşina pe hidrogen decât direct o maşină termică pe gaz metan CNG !!!!

    deci "marea invenţie" a Toyota că schimbă folosirea de "suc de dinozaur" cu "băşini de dinozaur" !
    dar doar că este intermediar prin hidrogen se dau mari verzi, ăştia mincinoşii de la Toyota.
    5 16
  • Edi, faptul ca acum este produs asa nu inseamna ca asa va si ramane. In vreme ce tehnologiile de captare si stocare a energiei electrice vor evolua (posibil si datorita aplicatiilor in industria auto) la fel vor fi convertite si mijloacele de productie a hidrogenului.
    Electroliza apei folosind energie regenerabila (sau energie captata in exces) este unul din moduri, la fel sunt si procesele bilogice ce implica fotosinteza, fermentatie este altul.

    Citeste aici: https://www.energy.gov/eere/fuelcells/hydrogen-production-processes

    Interesant este ca un motor existent a fost convertit si nu o pila de combustie, ceea ce ma duce cu gandul ca exista o posibilitate ca practic orice motor cu ardere interna sa poata fi convertit.
    19 2
  • Edikkk
    dle UnAlex visele sunt vise, fără legi LA NIVEL MONDIAL care să interzică hidrogenul negru, acesta datorită PREŢULUI (evident mult mai ieftin decât hidrogenul verde din electroliză) va fi produs TOT CA AZI 95% din gaz metan şi abur.

    Panourile solare se impun puternic pentru că au preţul foarte mic, dar este un produs, în timp ce hidrogenul verde poate fi ieftin doar la surplus mare de energie, gen panouri solare în Arabia Saudită şi Australia.

    Şi nu vor face faţă pentru nici 20% din parcul auto, peste 100 de ani.

    E complicat.

    Ce este trist că japonezii ştiu asta, dar se dau mari verzi când sunt cea mai înapoiată ţară din G7 în ceea ce priveşte adoptarea economiei verzi !!!

    Mult în urma SUA chiar, a Italiei nu mai zic, Germania fiind fruntea.

    Nu au parcuri eoliene deşi au vânt, nici off shore nici on shore, nu au panouri solare nici ca parcuri nici pe case, nu sunt încurajate de guvern prin programe, nic
    Înafara de centralele nucleare vechi, nimic.
    4 14
  • Seriff
    Masinile electrice nu tot in fabrici se fabrica? Bateriile ce se intampla cu ele cand ies din uz, adica dupa vreo maxim 6 ani? Alea nu polueaza?
    10 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru