Marti, 14.02.2012
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Opel Corsa este model popular. Foarte de succes pe piaţa românească, este unul dintre cei mai importanţi jucători în segmentul B european alături de Ford Fiesta, Volkswagen Polo sau Renault Clio. Corsa este un model iubit în România, fiind extrem de răspândit pe străzi. Dar, cu toate acestea, Corsa nu mai atrage atenţia aşa cum o făcea acum câţiva ani, dup lansare. De aceea, Opel a operat un facelift. Destul de discret. Mai interesant este că Opel a creat o gamă de modele eco prietenoase ce poartă sigla Ecoflex. Despre asta vom vorbi azi, deoarece avem în faţă un Opel Corsa Ecoflex 1.3 CDTi.
Opel Corsa (2010-2014)
1.3 CDTi 95CP Cosmo ecoFLEX S/S
- Pret de pornire 13.645 €
- Pret model testat 16.170 €
- Taxa auto 114 €
Motor / Transmisie
Sigla Ecoflex de pe spatele modelului ne atrage atenţia că avem de a face cu un model prietenos cu mediul. Pentru modelul Corsa, Opel a ales motorul 1.3 CDTi ca cel mai potrivit pentru a purta sigla Ecoflex. Acest motor este disponibil pe Corsa în două versiuni de putere: 75 şi 95 CP. Noi am avut la dispoziţie versiunea mai puternică a acestui propulsor. Aceasta, reprezntată de un motor de 1.248 cmc, dezvoltă 95 CP la 4.000 rpm şi 210 Nm între 1.750 şi 2.500 rpm. Este asociat cu o cutie de viteze manuală cu doar cinci trepte a cărei etajare a treptelor trei şi patru este cam ciudată. Motorul este destul de zgmotos, mai ales atunci când temperaturile exterioare scad sub -10 grade Celsius. Lucru destul de întâlnit în luna februarie a acestui an.
Consum
Punctul forte al acestui model este consumul de carburant. Motorul turbodiesel de dimensiuni mici asociat cu sistemul Start-Stop plus alte îmbunătăţiri scad consumul de carburant şi emisiile de dioxid de carbon. Din păcate, noi am testat acest model în perioada în care iarna bucureşteană s-a manifestat din plin. Gerul foarte puternic a influenţat consumul de carburant, iar sistemul Start-Stop nu a a intrat în funcţiune decât când temperatura ambientală a crescut. Chiar şi aşa, am înregistrat un consum urban de 5.8-6.1 litri /100 km. Cifrele oficiale spun 4.3 l/100 km, consum urban şi 3.6 l/100 km consum mediu. Dacă temperatura ambientală ar fi fost pozitivă şi am fi avut şi pneurile cu rezistenţă redusă la înaintare (maşina era dotată cu anvelope de iarnă), sunt sigur că am fi obţinut un consum urban undeva în jur de 5 l/100 km. De remarcat că acest propulsor de 95 CP emite doar 109 g/km CO2.
Performanţe
Dacă acest motor excelează la capitolul consum de carburant şi emisii de dioxid de carbon, performanţele nu sunt uimitoare. În cazul Opelului Corsa 1.3 CDTI Ecoflex de 95 CP viteza maximă este de 177 km/h iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h se face în 12.3 secunde. Pentru un propulsor diesel de 1.3 litri, nu ne putem aştepta şi la performanţe uimitoare. Comparând aceste cifre cu modelele concurenţei, vedem că modele ca Citroen C3 1.6 HDI 95CP, Lancia Ypsilon 1.3 Multijet 95 CP sau VW Polo 1.6 TDI 90 CP se laudă cu viteze de top de peste 180 km/h şi acceleraţii de la 0-100 km/h în jur de 11.5 secunde. Cea mai "rapidă" maşină din acestă clasă este Toyota Yaris 1.4 D-4D 90 CP cu 10.8 secunde pentru sprintul de la 0 la 100 km/h.
Interior
Interiorul lui Corsa este un loc al contrastelor. Pentru clasa mică nu este nici cel mai spaţios interior pe care l-am întâlnit, dar este ceva mai bine structurat ergonomic decât alte modele. Însă Opel nu vrea să renunţe la câteva detalii pe care personal le consider depăşite. În primul rând, display-ul de pe consola centrală este identic ca grafică cu cel de acum două generaţii. Nu înţeleg de ce Opel nu renunţă la manetele cu impuls pentru semnalizare şi ştergătoare. Sunt enervante şi necesită timp să te obişnuieşti cu ele.
De partea bună a poveştii vin în schimb plasticele moi şi de o calitate suficient de bună. Nivelul de echipare al modelului testat de noi era Enjoy, iar o parte dintre dotările de la interior au fost opţiuni. De exemplu, volanul cu trei spiţe legat în piele costă 95 euro, pachetul pentru fumători 15 euro, comenzile pentru sistemul audio pe volan 45 euro.
Preţ de achiziţie
Pentru că este un model economic care ţine cu casa şi este foarte prietenos cu mediul înconjurător, Corsa Ecoflex 1.3 CDTi Enjoy 95 CP are un preţ de pornire ceva mai mare decât versiunile "normale": 14.265 euro. În plus, modelul de test mai avea o serie de opţionale care au dus preţul la 16.170 euro.
Cea mai mare concurenţă vine din partea constructorului autohton Dacia. Modelul Sandero cu motor 1.5 dCi de 90 CP costă 11.600 euro, dar nu oferă, ce-i drept, sisteme ca Start-Stop sau pneuri cu rezistenţă redusă la înaintare. Performanţele sunt, de asemenea, ceva mai slabe. În rest, Ford Fiesta, Kia Rio, Renault Clio şi Skoda Fabia se învârt în jurul preţului ui Corsa Ecoflex. Există şi modele mai scumpe: VW Polo, Toyota Yaris sau Citroen C3.
Siguranţă
Opel Corsa a fost testat constant de-a lungul anilor de către EuroNCAP. Ultima dată, Corsa a fost supus unui crash test în sesiunea din 2006. A obţinut atunci un scor de cinci stele. Pentru versiunea de echipare Enjoy, ESP-ul este opţional şi costă 160 euro.
Ţinută de drum
Corsa nu a excelat niciodată la acest capitol. Este însă un model corect, suficient de confortabil pentru uz urban, dar şi destul de distractiv atunci când este scos la drum lung. Nu are ţinuta de drum a unui Ford Fiesta, nici calitatea suspensiei de la VW Polo. Este cumva un compromis între cele două. Dar clientul care va alege versiunea Ecoflex va fi mai puţin interesat de ţinuta de drum. Acesta va fi atras de consumul de carburant extrem de scăzut şi de faptul că achiziţionează un automobil "verde" care poluează mai puţin decât o maşină normală.
Vizibilitate
Corsa nu pune probleme de vizibilitate pentru cel de la volan. Geamurile, parbrizul şi luneta sunt suficient de mari pentru a nu avea probleme la mevrele de parcare. Oglinzile retrovizoare sunt suficient de mari şi sunt bine plasate pentru a avea o perspectivă bună asupra traficului din jur.
Tehnologie
Motorul de 1.3 CDTi este principala piesă tehnologică cu care se mândreşte acest model de Corsa. Este extrem de economic şi suficient de puternic pentru un motor atât de mic. Pentru a deveni un Ecoflex, acest motor este ajutat de sistem Start-Stop care poate fi dezactivat prin intermediul butonului eco de pe consola centrală. Opel spune că pentru a obţine consumul redus şi emisii de dioxid de carbon mici a mai redus viteza de relanti a motorului, a adăugat pneuri cu rezistenţă redusă la înaintare (absente pe maşina noastră de test din cauza iernii), iar raportul final din cutia de viteze a fost lungit. De asemenea, caroseria a fost coborâtă cu 20 mm pentru a îmbunătăţi performanţele aerodinamice. În rest, modelul testat dispunea de tehnologia modestă pe care o găseşti pe versiunea de echipare Enjoy, al doilea nivel de echipare din gama Corsa.
Design
Acest Corsa este cel îmbunătăţit estetic de curând. Diferenţele de design sunt discrete şi sunt vizibile mai ales în zona blocurilor optice frontale. Acestea sunt mai mari, mai profilate şi includ lumini de zi. De asemenea, a fost redesenată şi zona proiectoarelor de ceaţă. Partea din spate este însă identică. Silueta generală a rămas identică, astfel că noul Corsa nu va putea fi confundat cu alt model concurent.
Ne-a placut
- Motor foarte economic
- Cuplu motor
- Sistem start-stop
Nu ne-a placut
- Motor zgomotos
- Cutie de viteze etajată ciudat
Date tehnice - Opel Corsa (2010-2014) 1.3 CDTi 95CP Cosmo ecoFLEX S/S | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Opel
-
Constructorul german de automobile anunță că ediția specială Corsa YES poate fi comandată și în România. Prețurile încept de la 20.250 de euro, iar clienții pot opta și pentru o versiune electrică. (Miercuri, 12 Februarie)
-
Cu ocazia IAA Transportation, șeful Opel a prezentat în premieră noul Movano Hydrogen. Acesta funcționează pe pile de combustie cu hidrogen și oferă o autonomie de peste 500 de kilometri, potrivit datelor oficiale. (Luni, 16 Septembrie 2024)
-
Constructorul german de automobile marchează 25 de ani de la debutul primei generații Zafira. Acest model a câștigat de mai multe ori prestigiosul premiu "Volanul de Aur". (Vineri, 28 Iunie 2024)
-
Constructorul german de automobile anunță o nouă versiune mild-hybrid la 48V pentru Mokka. În acest caz, transmit nemții, consumul de combustibil scade cu până la 20%. (Joi, 13 Iunie 2024)
-
Centrul de Design Opel marchează șase decenii de la înființare. A fost primul astfel de centru deschis de un producător european de automobile. (Luni, 10 Iunie 2024)
Pretul este destul de piperat. Chiar nu merita acesti bani.
Seat Ibiza sau VW Polo arata mult mai bine (in caliteate de fan al acestor marci).
Ideea este ca trebuie sa fii nebun sau ticnit sa dai 16000 de euro pe o masina ca asta.Fie ea si noua.16 000 de euro.
Acum depinde cine o cumpara.....
Daca vorbim strict de masina in sine...adica transport.....
la 7000 iti iei golf 5 tot diesel, mai bagi 1000 in el ca sa il pui la punct!
si iti raman bani de inca un golf 5 :)))
Că există și variante mai ieftine, clar. Că merită sau nu una anume, asta-i la alegerea fiecăruia. De-aia prețurile la orice mașină încep jos și se termină sus. Trebuie ținut cont de lucrurile astea înainte de a afirma că asta-i "mașină scumpă".
Cum zicea colegu de mai sus ....faliment placut ))))
Parerea mea este ca masinile mici sunt prea scumpe pentru ce ofera