Grupul Volkswagen a încercat să îndrepte toate efectele scandalului Dieselgate asupra brandului său de referinţă, însă o serie de informaţii indică faptul că cei de la Audi erau de asemenea la curent cu tacticile de manipulare a software-ului pentru păcălirea testelor de emisii.
Pe parcursul săptămânii trecute, presa germană a relatat că Stefan Knirsch, şeful departamentului de cercetare şi dezvoltare, ştia despre utilizarea software-ului şi că a minţit sub jurământ.
Volkswagen nu a comentat aceste informaţii, însă luni seară a anunţat prin intermediul unui comunicat de presă că Knirsch a părăsit Audi cu efect imediat, fără să ofere alte detalii. Interesant este că germanul preluase postul de la Ulrich Hackenberg, care fusese suspandat din funcţie pentru implicarea în scandalul Dieselgate, şi anunţase că astfel de incidente nu vor mai avea loc.
Plecarea acestuia sugerează practic că Audi a avut o implicare mai mare în scandalul Dieselgate decât se anticipa iniţial. De altfel, germanii nu au ajuns nici până în prezent la un acord cu autorităţile americane cu privire la rezolvarea problemelor pentru motorul diesel de 3.0 litri, care a fost dezvoltat de Audi.Knirsch devine al patrulea şef al departamentului de cercetare şi dezvoltare pe care îl pierde Audi în ultimii 4 ani, însă producătorul nu a nominalizat încă un înlocuitor.
Via Automotive News
Comentarii (1)