Gama de modele oferită de Land Rover și Range Rover a trecut în ultimii ani printr-un refresh stilistic major care a făcut ca mașinile mărcilor britanice să facă un pas în fașță din punct de vedere vizual și tehnologic și să primească un caracter dinamic contrastant cu imaginea "pătrățoasă" pe care o aveau aceste mașini în epoca anterioară. Ei bine, ultimul bastion al erei vechi Land Rover, SUV-ul Discovery, a trecut și el în această toamnă, la Salonul Auto de la Paris, la noul limbaj de design. Discovery, rival direct al unor modele precum BMW X5, Audi Q7, Mercedes GLE sau Volvo XC90, rămăsese în urma acestora la nivel estetic și tehnic, însă în noua generație își propune să recupereze rapid clienți.
Noul Land Rover Discovery: date esențiale
● Este a cincea generație a SUV-ul full-size construit de Land Rover. Britanicii au vândut 1.2 milioane de exemplare în ultimii 27 de ani.
● Rivali direcți: BMW X5, Audi Q7, Mercedes-Benz GLE, Volvo XC90, Lexus RX
● Design exterior inspirat din conceptul Discovery Vision, prezentat în 2014 la Salonul Auto de la New York, cu linii văzute în prima fază pe Discovery Sport, fratele ceva mai mic al noului model.
● Dimensiuni: Lungime 4970 de milimetri (+141 față de generația precedentă), Lățime 2220 de milimetri, Înălțime de 1846 milimetri. Ampatament 2923 de milimetri. Mașina este mai lungă, dar mai îngustă și mai puțin înaltă decât vechiul Discovery.
● Masă proprie: 2115 kilograme.
● Farurile LED oferă cinci moduri de luminare, în funcție de situație, iar patru dintre acestea vizează setări diferite pentru faza scurtă. Acestea sunt Country, Town, Motorway, Alternative Country (vizibilitate redusă) și High Beam.
● Clienții vor avea de ales între 17 nuanțe exterioare de caroserie. Una se numește "Gri Carpatic". În plus, acoperișul poate fi comandat în nuanțe contrastante Santorini Black sau Corris Grey.
● Există 12 modele de jante de diferite dimensiuni. Cele de 22 de inch reprezintă cea mai scumpă variantă și sunt prezente în premieră pe modelul britanic.
● Coeficient aerodinamic Cx: 0.33
● Garda la sol: 28.3 centimetri. Adâncimea maximă a vadului de apă: 90 de centimetri (+20 față de generația precedentă). Land Rover Discovery poate remorca până la 3500 de kilograme.
● Pentru a ușura accesul în mașină, aceasta coboară cu 1.5 centimetri atunci când motorul este oprit sau când pasagerii își desfac centura de siguranță. Când una dintre uși se deschide, mașina coboară cu încă 2.5 centimetri, astfel că înălțimea se reduce până la maxim 40 de milimetri.
● Interior cu șapte locuri dispuse pe trei rânduri. Land Rover susține că "nu vorbim de o arhitectură 5+2, cu două scaune pentru copii, ci de șapte locuri pe care pot lua loc adulții".
● Toate cele șapte locuri pot fi încălzite, iar scaunele de pe primele două rânduri pot fi comandate și cu opțiunea de răcire.
● Scaunele de pe ultimele două rânduri pot fi rabatate individual cu ajutorul unor butoane aflate la nivelul portbagajului, prin comenzi accesate pe display-ul central touch sau chiar de pe o aplicație de smartphone dedicată. Land Rover numește acest pachet Intelligent Seat Fold Technology.
● Spațiu pentru bagaje: 258 de litri în configurație cu șapte locuri. 1137 de litri cu cinci locuri. 2406 litri cu două locuri.
● Display-ul central are o diagonală de 10 inch și format wide.
● Cheia care încuie și descuie mașina poate fi înlocuită la nevoie de Activity Key, o brățară pe care șoferul o poate purta la jogging, de exemplu. Aceasta nu are baterie și descuie ușa atunci când este ținută în fața literei D din sigla Discovery de pe hayon. Conform Land Rover, aceasta rezistă la presiunea apei până la 30 de metri adâncime și la temperaturi între -50 și 125 de grade Celsius.
● Suspensie independentă cu braț oscilant transversal dublu pe față (double wishbone) și multilink pe spate.
● Motoare diesel: SD4 (4 cilindri, 240 CP, 500 Nm, 8.0 secunde pentru 0-100 km/h) și TD6 (V6, 258 CP, 600 Nm, 7.7 secunde pentru 0-100 km/h).
● Motor benzină: Si6 (V6, 340 CP, 450 Nm, 6.9 secunde pentru 0-100 km/h).
● Produs în Anglia. Vânzările încep în primăvara anului 2017.
Un răspuns bun la întrebarea ta ar fi "Cred că cel mai bine ar fi să-i întrebăm pe ei". Dar RRS are cu cine să se bată: X5M, SQ7, GLE AMG și XC90 Polestar când o fi.
Întrebarea e, de fapt, cu cine se bate Range Rover. Și răspunsul e același: Cred că cel mai bine ar fi să-i întrebăm pe ei, pentru că au început să le încalece :)
Vezi X5 care e suv de clasa medie si Q7 care face parte din clasa mare suv. BMW ori va creste dimensiunile viitorului X5 (Q7 e momentan cu 166 mm mai lung, cu 274 mm!!! mai lat si are un portbagaj cu 240 l mai mare), ori lanseaza X7-le mult zvonit.