O nouă șansă pentru România? Sindicatul muncitorilor Volkswagen se opune construirii unei uzine în Turcia

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Vineri, 01.11.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sindicatul muncitorilor Volkswagen a anunțat că se va opune planului producătorului german de a construi o uzină în Turcia. Sindicatul are drept de veto asupra deciziilor Volkswagen, astfel că România ar avea din nou șanse să obțină investiția.

Grupul Volkswagen a anunțat recent că amână pe termen nedeterminat planurile cu privire la construcția unei uzine în Turcia, ca urmare a conflictului armat dintre această țară și Siria.

Ulterior, directorul de producție al Volkswagen a anunțat că germanii nu caută în mod activ o alternativă pentru amplasamentul uzinei, ci doar a amânat decizia finală până la calmarea situației politice.

Cu toate acestea, sindicatul muncitorilor Volkswagen a anunțat că se va opune uzinei din Turcia ca urmare a conflictului armat.

"Vreau să spun foarte clar că reprezentanții muncitorilor resping aprobarea proiectului atât timp cât Turcia încearcă să-și îndeplinească obiectivele politice prin război și forță", a declarat Bernd Osterloh, șeful sindicatului Volkswagen, în publicația internă a constructorului german.

Conform regulamentului intern al Volkswagen, sindicatul muncitorilor are jumătate dintre locurile consiliului de supervizare și drept de veto asupra deciziilor majore.

Prin urmare, uzina din Turcia nu va putea fi construită fără acordul sindicatului muncitorilor.

Anunțul reprezintă o veste bună pentru România, una dintre cele patru țări aflate inițial pe listă scurtă a Grupului Volkswagen pentru noua uzină din Estul României.

De altfel, autoritățile din România susțineau că au reluat deja negocierile cu Grupul Volkswagen, în timp ce Bulgaria pregătise deja o nouă ofertă prin dublarea subvențiilor pe care ar urma să le acorde celor de la Volkswagen de la 135 la 260 de milioane de euro.

Grupul Volkswagen intenționează să investească un miliard de euro într-o uzină în Turcia care să producă mai multe modele, printre care Volkswagen Passat, Skoda Karoq, Skoda Superb și Seat Ateca. Uzina ar urma să înceapă producția în 2022, iar producția totală este estimată la circa 300.000 de unități pe an.

În urma evenimentelor din Turcia, Volkswagen analizează posibilitatea că producția lui Passat și o parte a producției lui Karoq să fie mutate în Slovacia, la uzina de la Bratislava.

Via Bloomberg

Comentarii (11)

  • Zero sanse are Romania. Fie sunt alte interese pe care nu le intelegem. Fie aia nu dau spaga si la noi fara spaga nu merge. Fie suntem prosti ca natie si de aceea nu merge.
    15 5
  • Edikkk
    România are şanse foarte mari, foarte mari dar după Turcia.


    Dacă cade varianta cu Turcia, deşi nu cred, dar cine ştie...

    România este în cărţi, la Ploieşti (in extremis Buzău) dacă nu chiar la Constanţa

    Trebuie să fie şi pe axa autostrada Ungaria dar şi spre Marea Neagră
    4 10
  • ar fi buna una din asta in zona braila-galati si sa le duca in Europa pe dunare, dar cine sa poarte discutiile cu VW, guvernul care e pe punct de plecare? Sau astia care nu mai vin?
    7 4
  • Hopa, Herr Osterloh face politică ?! Știam că sindicatele... în fine, nu mai contează, poate-l cheamă de fapt Oster_loch (prietenii știu de ce.) :-)

    În orice caz varianta Arad -- despre care am mai vb. p-aici de mă durea primarul Falcă :-) -- îmi pare în continuare posibilă. Chiar dacă nu și foarte probabilă.
    14 1
  • La nemti nu se cheama shpaga, se cheama comision....in vremuri nu de mult trecute, aceste comisioane au tot existat prin DE, vezi cazul Daimler (via FBI) cu ceva comisioane chair prin RO, vezi cazul celebrul al cancelarului Kohl, bagat la pensie....cred ca ai nostri stiu ca trebuie, dar nu stiu cui sa o dea, de fapt.
    8 2
  • Scrooge
    Chill bro....la cati turci sunt in Germania nici o sansa sa fie in alta parte.
    5 2
  • Edikkk
    Nu există cale ferată între Galaţi Brăila şi spre Constanţa !!!

    Până şi podul în construcţie între Brăila Galaţi şi peste Dunăre, nu are decât parte rutieră, nu are partea feroviară pentru că pe malul tulcean nu există linia feroviară spre Constanţa.


    Apoi lipseşte Autostrada Ploieşti - Buzău - Brăila - Galaţi din orice master plan ca să nu zic şi fizic.
    3 5
  • Edikkk
    Oricum prostia crasă a conducătorilor noştri, politicienii nu au fost în stare să termine un amarât de Sibiu - Braşov ce să mai zicem de altele.

    Cândva a doua aglomeraţie urbană din România, Brăila Galaţi, dacă aveau investiţii în infrastructură deveneau al doilea pol de dezvoltare din România


    DAR idioţenia Bucureştiului de a dacee, de exemplu, master plan cu Ploieşti - Buzău - Focşani - Galaţi !!!??? este fără margini !

    Până şi UE care co finanţează podul, au criticat aspru lipsa căii ferate de pe pod !!!
    PSD puteau face partea feroviară a podului, o legau de Brăila şi apoi construiau partea Tulceană mai târziu.... DARRR.... este incredibil.

    Făcut lucrurile în grabă şi prost.
    5 2
  • Fara alehas
    La cati obsedati vag sunt prin Ro. sigur gaseau vreo 2000 care sa le munceasca pe gratis.
    Alo, se audi ?!
    10 1
  • Cu alehas
    Las' ca muncesc acum pe bani pentru renault...
    5 1
  • Marius
    Nu inteleg de ce ne cramponam de VW ''astia''
    Nu mai sunt si alti producatori?

    PS: Coreea de sud, Japonia, China, India
    4 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru