Grupul Volkswagen a anunțat recent că amână pe termen nedeterminat planurile cu privire la construcția unei uzine în Turcia, ca urmare a conflictului armat dintre această țară și Siria.
Ulterior, directorul de producție al Volkswagen a anunțat că germanii nu caută în mod activ o alternativă pentru amplasamentul uzinei, ci doar a amânat decizia finală până la calmarea situației politice.
Cu toate acestea, sindicatul muncitorilor Volkswagen a anunțat că se va opune uzinei din Turcia ca urmare a conflictului armat.
"Vreau să spun foarte clar că reprezentanții muncitorilor resping aprobarea proiectului atât timp cât Turcia încearcă să-și îndeplinească obiectivele politice prin război și forță", a declarat Bernd Osterloh, șeful sindicatului Volkswagen, în publicația internă a constructorului german.
Conform regulamentului intern al Volkswagen, sindicatul muncitorilor are jumătate dintre locurile consiliului de supervizare și drept de veto asupra deciziilor majore.
Prin urmare, uzina din Turcia nu va putea fi construită fără acordul sindicatului muncitorilor.Anunțul reprezintă o veste bună pentru România, una dintre cele patru țări aflate inițial pe listă scurtă a Grupului Volkswagen pentru noua uzină din Estul României.
De altfel, autoritățile din România susțineau că au reluat deja negocierile cu Grupul Volkswagen, în timp ce Bulgaria pregătise deja o nouă ofertă prin dublarea subvențiilor pe care ar urma să le acorde celor de la Volkswagen de la 135 la 260 de milioane de euro.
Grupul Volkswagen intenționează să investească un miliard de euro într-o uzină în Turcia care să producă mai multe modele, printre care Volkswagen Passat, Skoda Karoq, Skoda Superb și Seat Ateca. Uzina ar urma să înceapă producția în 2022, iar producția totală este estimată la circa 300.000 de unități pe an.
În urma evenimentelor din Turcia, Volkswagen analizează posibilitatea că producția lui Passat și o parte a producției lui Karoq să fie mutate în Slovacia, la uzina de la Bratislava.
Via Bloomberg
Dacă cade varianta cu Turcia, deşi nu cred, dar cine ştie...
România este în cărţi, la Ploieşti (in extremis Buzău) dacă nu chiar la Constanţa
Trebuie să fie şi pe axa autostrada Ungaria dar şi spre Marea Neagră
În orice caz varianta Arad -- despre care am mai vb. p-aici de mă durea primarul Falcă :-) -- îmi pare în continuare posibilă. Chiar dacă nu și foarte probabilă.
Până şi podul în construcţie între Brăila Galaţi şi peste Dunăre, nu are decât parte rutieră, nu are partea feroviară pentru că pe malul tulcean nu există linia feroviară spre Constanţa.
Apoi lipseşte Autostrada Ploieşti - Buzău - Brăila - Galaţi din orice master plan ca să nu zic şi fizic.
Cândva a doua aglomeraţie urbană din România, Brăila Galaţi, dacă aveau investiţii în infrastructură deveneau al doilea pol de dezvoltare din România
DAR idioţenia Bucureştiului de a dacee, de exemplu, master plan cu Ploieşti - Buzău - Focşani - Galaţi !!!??? este fără margini !
Până şi UE care co finanţează podul, au criticat aspru lipsa căii ferate de pe pod !!!
PSD puteau face partea feroviară a podului, o legau de Brăila şi apoi construiau partea Tulceană mai târziu.... DARRR.... este incredibil.
Făcut lucrurile în grabă şi prost.
Alo, se audi ?!
Nu mai sunt si alti producatori?
PS: Coreea de sud, Japonia, China, India