Europa beneficiază deja de o rețea extinsă de puncte de încărcare pentru mașini electrice, însă producătorii auto și diverse companii specializate încep să-și pună la punct propriile rețele.
Ultimul anunț în acest sens a venit din partea furnizorului german de electricitate E.On, care a intrat într-un parteneriat strategic cu operatorul Clever, care deține deja 1.200 de stații de încărcare în Danemarca.
Obiectivul parteneriatului este dezvoltarea unei rețele de stații europene cu capacități cuprinse între 150 și 350 kW, care vor permite încărcarea unei mașini electrice cu autonomie de 400 de kilometri în 20-30 de minute. Totuși, cele două părți nu au menționat numărul de stații electrice pe care intenționează să le construiască, singura informație fiind că prima stație va fi inaugurată în acest an.
"Sperăm ca ambiția noastră comună să conducă la realizarea primei infrastructuri de încărcare ultra-rapidă din Europa. O rețea de o astfel de magnitudine nu necesită doar fonduri și expertiză, ci va reprezenta și un element cheie pentru creșterea cererii de mașini electrice", afirmă Frank Meyer, vicepreședintele diviziei de business a E.On.Spre finalul anului trecut, BMW, Mercedes, Ford şi Volkswagen au anunțat formarea unei alianțe pentru a construi în 2017 o reţea de 400 de staţii de încărcare "ultra-rapidă" de 350 kW pentru maşini electrice pe autostrăzile din Europa.
Cele două rețele vor fi mai puternice decât celebrul Supercharger de 145 kW oferit de Tesla Motors, dar şi decât reţeaua cu capacitatea de 150 kW inaugurată recent în Elveţia. În România, cea mai puternică staţie de încărcare este de tip fastcharge DC şi are 50 kW, însă cele mai multe staţii sunt de tip AC de 22 kW.
Via Automotive News, E.On
Comentarii (2)