Nissan este determinată să atace inclusiv segmentul SUV-urilor de mici dimensiuni ale producătorilor premium. Constructorul japonez pregăteşte pentru lansare în 2017 sau 2018 o versiune a modelului Qasqai bazată pe Nissan Qashqai Premium Concept, care a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva din luna martie.
Potrivit primelor informaţii, modelul va intra în competiţie directă cu Audi Q3 sau BMW X1 şi va păstra o bună parte dintre caracteristicile conceptului.
"Conceptul a fost creat pentru a fi pretabil pentru producţie. Acum lucrăm pentru a adapta materialele autentice, precum fibra de carbon, pielea nappa şi vopseaua specială, pentru o producţie viitoare. Analizăm cum să facem trecerea de la fibră de carbon către materiale care au acelaşi aspect, dar care sunt mai uşor de produs în masă", afirmă Darryl Scriven, managerul de design pentru Nissan Premium Concept.Probabil că cel mai dificil aspect va fi implementarea vopselei mate, întrucât aceasta este vulnerabilă la curăţare, astfel ca Nissan s-ar putea îndrepta spre soluţii mai practice, prin oferirea modelului în variante închise la culoare. De asemenea, este posibil ca şi pielea nappa să fie înlocuită în versiunea de producţie. În funcţie de succesul pe care îl va avea noul model, Nissan ar putea lansa mai multe versiuni apropiate de conceptul de premium în viitor.
Via Autocar
Ia uite ce au spus ei si ce ati tradus voi:
"De asemenea, este posibil ca şi pielea nappa să fie înlocuită în versiunea de producţie."
VERSUS
"Inside, the white nappa leather is likely to morph into a slightly less vulnerable colour, but the common premium theme of light seat trim with dark carpets and door lowers is a key part of the production idea."
Da si nu, la Phaeton nu s-au facut economii, asamblare manuala si materiale foarte bune, ca nu avea imagine pentru asa ceva, este altceva, dar interiorul cel putin este ireprosabil .
Urmatoarele randuri nu suna bine deloc : "Analizăm cum să facem trecerea de la fibră de carbon către materiale care au acelaşi aspect, dar care sunt mai uşor de produs în masă" , in traducere analizam o imitatie ieftina care sa fie usor de produs. Oricum, nici Nissan nu are imagine pentru produse premium, tocmai de aia au si infiintat Infiniti, aici sunt de acord cu tine.
Scuza-ma,dar pentru o masina de minim 60.000 euro ce poate urca lejer spre 100.000 cum e phaeton, ar face bine sa aiba materiale de top; dar cum nissan-ul asta 4x4 va fi probabil in jur de 35.000 euro, este o afacere buna pentru un produs de succes, fata de esecul phaeton.
Comparatia e insa dusa la absurd. Mai normal ar fi sa intrebam, ce daca Ford are Lincon, n-ar trebui sa aiba o gama Vignale?
@Ha, traiesti degeaba pe pamant. In primul rand maestria mea de cunoscator auto imi sugereaza ca formularea corecta a diviziei premium Nissan este - Infiniti fara ''Y'' la sfarsit. Se pare ca tu esti pe Marte nu pe Terra. In al doilea rand, cum Folțfaghenă poate cere 6j de mii pe rahatul de Passat, nu-i nimic rau in a cere Nissan pe un Qashqai premium 40k, atata timp cat este etalonul segmentului atat la vanzari cat si la calitate, fiabilitate, hi-Tech. Curand va fi si autonom.
Cu alte cuvinte, vrei sa spui ca Nissan reinventeaza notiunea de premium, la fel si Ford cu Vignale, adica un produs aproape la fel de bun,( nu ma refer la Phaeton aici), dar la jumatate de pret, problema este ca nu exista asa ceva, aceste versiuni sunt modele de volum echipate mai bine decat cele obisnuite, dar asta nu le face premium, in ultima vreme se tot forteaza lucrul asta, toata lumea vrea versiuni premium ale modelelor de volum.
Iar decizia lui Nissan de a apela la Qashqai pentru asa ceva in loc de Infiniti, este pentru ca in Europa Infiniti are imagina slaba. In timp ce Qashqai se vinde foarte bine. Cam asa procedeaza si Fiat cu 500. E vorba de speculatie a pietei cu un produs apreciat de public.
Cultura ta auto este lipsa vrei sa spui. De exemplu Audi Q nu are aceeasi platforma ca si Tiguan( care este de volum) , acum intelegi ?
Versiunea premium a lui Qashqai nu doar este echipata mai bine. La fel ca si Mondeo Vignale, va fii asamblat manual, doar ca in cazul Nissan de catre maestrii artizani . In al doilea rand, e simplu sa arunci o privire la acest interior si sa-ti dai seama ca este la superlativ premium. Capitonarea interiorului, pavilion, centru volan, culorile contrastante, panouri usi, bord sa nu mai vorbim de manerele interiare ale usilor toate imbracate in piele , reflecta calitatea premium a acestui model.
https://i.wheelsage.org/pictures/n/nissan/x-trail_premium_concept/nissan_x-trail_premium_concept_2.jpeg
@Scrooge,
Ai nimerit prost de aceasta data . Partea mecanica ''adecvata'' la Nissan se regaseste in toata gama de modele de la Juke pana la Murano . De astfel un Juke R scoate 600 CP , asadar performante superioare unui BMW M6 .
@@mada ,
Nu stiu cui de adresezi . Nu vad pe nimeni cu asemenea ID mai sus . Probabi praful inhalat pe nas e de vina. VW a spus de foarte multe ori ca Passat este premium, si nu doar VW , intra in showroom-urile lor sa vezi ce-ti vor spune inclusiv managerii de vanzare . Passat B8 nu ofera nici macar manere imbracate in piele la usi, iar ei il califica prcum o masina premium. La o masina premium inseamna ca mai toate materialele din interior sa fie full-leather + o antifonare premium ( ceea ce la aceasta editie Qashqai nu e exclus ) + prelucrare manula a interiorului precum la Infiniti. Despre partea tehnica, nu putem avea pretentii, si asta fiindca nici un medel al unei marci premium 100% nu ofera o tehnica ''adecvata'' ( ca sa-l citez pe scrooge ) . Mercedes A160 ofera motorizare Logan 1.5 Dci . BMW seria 3 BASE ofera o motorizare de 116CP mai slaba decat o Mazda 6 ( model de aceeasi clasa dar non-premium ). Asadar, daca ar fi sa vorbim despre greii segmentului premium, nu ar mai ramane decat Cadillac , Lexus , Infiniti, Acura , cei din urma neavand motorizari mai mici de 150 CP . Lexus are motorizari de la 200 CP in sus la clasa medie , adica motorizari ''adecvate'' unei marci premium .
Iar urmatoarele randuri nu suna bine deloc pt o masina premium de ''suprematie'' cum e w222 : >>>>S-Class respectă regula la piele, tapiţată frumos şi abolut impecabil pe bord şi pe scaune. O respectă şi la lemn, pentru că la bord există doar inserţii de lemn natural de o calitate ireproşabilă. Dar nu o respectă şi la aluminiu, pentru că o bună parte din elementele care par a fi de aluminiu, sunt, de fapt plastic bine prelucrat pentru a avea un aspect de aluminiu. Arată la fel de bine, şi aproape nu ai putea realiza această diferenţă, dacă nu ar exista o proprietate fizică firescă – temperatura aluminiului e întotdeauna mai joasă decât cea a ambiantă, iar la atingerea unui astfel de buton, trebuie să simţi o temperatură mai rece. Dacă nu o simţi, înseamnă că nu ai de-a face cu aluminiul şi nici cu un alt metal. Diferenţa se simte chiar între mai multe elemente ale aceluiaşi interior – butoanele de închidere şi deschidere a gurilor de ventilare sunt calde, deci nemetal, în timp ce difuzoarele Burmester de pe lateral au o acoperite iscusită, rece la atingere. Metal veritabil, deci.
Cat despre ce debitezi vezi ca dai pe langa , mecanica trebuie sa fie adecvata de la sasiu in sus.
Vw a zis ca passat e premium ? Iar visezi nu?
Qash-ul asta in schimb pleaca direct de la premisa asta. Este exact ca la ford ceva piele optionale nu o face premium. Cel mult poti spune ca este o echipare mai premium dar atat.
O masina premium se face de la 0 sau pe un sasiu premium. In analogie Tiguan(volum) nu are acelasi sasiu cu Audi(Q) , acum ai inteles? Cum acest qash nu e infiniti . Numai nici inapti ar pune botul la niste bribizuri ca sa scoata 40-45k euro pe un qash. Un qash conform configuratorului cu motor anemic de 130CP diesel (singurul pe care poti pune 4x4 dar nu automata(lol) ) si in dotarea tekna (cea de sus) costa 32k de aici am putea presupune acest qash super premium ce pret va avea , macar sa mai bage 3 motoare mai capabile.
''Greu la deal cu .......cenzura........cenzura'' - O vorba din popor.
Nissan poate produce si o Micra premium, avand ani experienta cu divizia premium Infiniti. Cum poate oferii un Juke de 600HP , asa poate oferii si o Micra de 30 mii euro premium. Tehnica Nissan este indiscutabil targetata la pret de premium , de aceea rezultatul final este unul targetat la 500 mii euro ( in cazul Juke R ) . Cand folosesti cele mai bune componente tehnice din industrie, automat si costurile de productie cresc. A fii premium, inseamna a oferii un produs cu costuri de productie ridicate. A oferii un produs cu costuri de productie ridicate inseamna a oferii componente de calitate superioara evaluate la pret superior.
Toyota Prado vs Lexus GX ( cu aceleasi structuri tehnice , echipamente ) samd.......
Te plictisesti de fel? Get a life
Asta e dexasat .
Adevarat ca eu cam ''debitez''. Astept inca raspunsul tau ''inteligent'' . Multumesc onest mestere !
PS: inteleg sa ai ceva probleme si te deranjeaza persoana mea, dar cu limba romana ce-ai avut ? ''iNbunatatit'' ???? Se pare ca nu ai cunostiintele unui dictionar explicativ de lb.romana, ma indoiesc sa ai cunostiinte auto. Te mai intreb inca odata : Ce inseamna premium pt tine , doar sigla pe capota ? Deci Cadillac Escalade nu este premium, ca doar imprumuta componente tehnice de la Chevrolet Tahoe . Numai un artist ca tine poate sa ne raspunda destept. Ai onoarea ..
Cadillac Escalade este un SUV Full-size Premium, de asemenea si Lexus LX , GX si alte enumerate de tine. Adica masini premium veritabile ca si Mercedes-Benz.
"Aia de la ford ma rog nu au cu ce" , zici?!
Pustiule, spre NEcunoasterea ta, grupul Ford are o divizie premium ce se numeste Lincon. Faptul ca sunt inexistenti in Europa, asta-i alta poveste. Dar exista ! Sunt la fel de prosti ca tine aia care te voteaza. Iar in ceea ce priveste Qashqai, piele are si o tekna normala. Aici e vorba de piele Alcantara, mult mai scumpa, deasemenea probabil bord cusut cu piele si anumite echipamente, finisari pe care le gasim pe modele premium.
@dan_grc
Nu a spus nimeni ca Nissan e premium, dar "brandul" Qashqai e mai puternic decat Infiniti in Europa. E foarte solicitat si ca orice produs solicitat, piata spune ca oferta trebuie sa fie cat mai variata pentru a satisface toate gusturile.
Daca contesti calitatea de premium, contesti automat si competitivitatea, iar aici gresesti. Sunt sigur ca vor fi destui vestici fara prejudecati "romanesti" care vor renunta la un Audi Q3 şau BMW X1 pentru un Qashqai high-end.
Prostii. In primul rand de folosirea aluminiului in industria auto se stie inca din anii '30. Primii care au folosit-o au fost Audi si apoi Jaguar. Audi a stabilit chiar un record mondial de viteza cu o masina care folosea aluminiu. Se intampla in 1938 daca nu ma insel. Si uite ca au trecut vreo 80 de ani de atunci si inca nu este atata de mult folosit, desi are avantajele lui clare. De ce? Pentru ca in continuare este prea scump de prelucrat. De-asta masinile care folosesc asa ceva sunt putine. Faptul ca sunt folosite pe GT-R si NSX... au cumva pret de Pulsar sau Civic? In plus fibra de carbon este mai ieftina si cel putin la fel de buna. Este motivul pentru care este folosita mai mult la masinile sport si supersport de peste 60-70000 de euro.
Singura masina mai accesibila la care s-a folosit aluminiul a fost Audi A2. Iar Audi a renuntat pentru ca profitul obtinut de pe urma lui A2 era prea mic ca sa justifice folosirea aluminiului. Deci mai usor cu pianul pe scari ca poate i se rup clapele.
Audi nu era nici pe teava de tun in 1899, cand a fost expusa la Berlin masina sport Durkopp care avea body kit din aluminiu. In 1901 primul motor din aluminiu a fost construit de Karl Benz, iar in 1962 pilotul de curse Mickey Thompson a castigat la Indianapolis cu o masina propulsata de un motor din aluminiu. Inaintand spre anii '70 a fost utilizat intensiv in curse gen Formula 1 si altele.
De abia dupa anii '90 au fost comercializate si puse la dispozitia publicului larg masini construite cu sasiu din aluminiu, iar Audi n-a fost in niciun caz primul. Asta conteaza. MASINA DE SERIE. Cu ce ne incalzeste ca unul a castigat nu-situ-ce cursa?
Prima masina cu sasiu din aluminiu produsa in Europa provine de la o marca frantuzeasca care nici nu mai exista: Panhard. Modelul se numea Dyna Panhard. Asta prin anii '50.
In anul 1990, Honda NSX a fost prima MASINA DE SERIE dotata cu un sasiu monococ din aluminiu, de conceptie moderna. Vezi tu Audi ca ar fi fost primii la ceva in toata povestea asta? Audi A8 a venit dupa 1994. Ii ridici in slavi degeaba.
In afara de faptul ca aluminiul este scump de prelucrat n-ai scris un singur lucru adevarat. Numai baliverne.
Omul a zis ca aluminiul se foloseste si pe masinile de volum. De parca NSX si GT-R sunt masini de volum... precum Megane, Focus, Civic etc. Intelegi diferenta? Sorry, dar sunt masini exclusiviste si exotice care se compara cu Porsche si Ferrari. O nimica toata... Sau omul crede ca daca scrie Nissan si pe Micra si pe GT-R, e tot aia ca marca e de volum. :))) Sunt masini care costa lejer peste 60-70000 de euro.
Eu nu m-am referit la motor in sine din aluminiu. Pana la urma nici masinile astea doua nu au motoare din aluminiu, ci caroseria e din aluminiu. E o diferenta pentru ca vorbim de caroserie din aluminiu folosita in productia de serie si acolo da, fie ca iti convine sau nu, promotorii au fost Jaguar si Audi.
iar NSX si GT-R sunt produsele unor MARCI de volum.
Exista MARCI de Buget, Volum, Premium, Exclusiviste!
PS: pe nimeni nu intereseaza istoria inventata de tine.
Tentativa asta din partea celor de la nissan poate fi numita pur si simplu un nivel de echipare peste tekna si cam atat. Daca nici tekna nu este foarte cautata cu siguranta nu o sa fie multi care sa plateasca 45k pe un qashqai.
@@pana , mie mi se pare ca Pana a explicat destul de ok dar tu te fortezi in a avea dreptate fara succes.
Nissan e cautat pentru ca-i recunoscut ca un specialist 4x4, iar Qashqai e un model de succes, cu o groaza de tehnologie in versiunea superioara. Aceasta tehnologie nu poate fi sustinuta daca nu se vinde. Exista, are succes, se vinde!
Si din ce vad eu mai sus sunt argumente logice si de bun simt. Nu-i nimic fortat. Iti spun eu ce-i "fortat": fortat e sa scrii duda asta cu respiratia tinuta, fara semne de punctuatie, afirmand ca ai cunostinta de cate unitati s-au vandut din fiecare versiune, cand tu nici macar preturile de pe site-ul oficial nu le cunosti ! 45k ?!! Il faci mai scump decat era Murano ?!
Dovada ca ca habar n-ai ce vinde Nissan: un Qashqai incepe de 18.000 si se duce pana la 30.000 euro. Chiar mai putin daca se aplica permanentele discount-uri. Esti total pe dinafara. Te-ai bagat ca musca-n lapte! Vino cu ceva concret si pe urma mai vorbim..
Daca e sa speculam asupra pretului viitorului Qashqai high-end, e posibil sa fie in jur de 35.000 euro cash. De ce? Pentru ca actualul Tekna e 30k si are putine optionale (de max.1500€). Si orice optiune are pret mai mic daca vine in standard direct de la producator. Asadar, un Qashqai full cu toate optionalele incluse si discount normal aplicat e in jur de 29k €. La 35k-37k va fi o alternativa buna la Volvo XC60.
Hai bos, ca ma dezamagesti. Esti fan Renault-Nissan si nu stii ca peste 50% din vanzarile de astfel de masini sunt cu tractiune 4x2... Cauta in arhiva site-ului ca este un lucru pe care chiar cei de la Nissan l-au spus.
Si apoi:
"Nu exista masini de volum, exista marci de volum;"
Fals! Renault scrie si pe un Clio si pe un Espace. Si totusi le desparte un pret foarte mare si o tendinta premium ridicata la Espace. Chestia asta la Clio nu prea se simte (ma refer la sentimentul premium).
Cam la fel e si cu Nissan Murano. Si sunt doar doua exemple. Ah, sa mai spunem ca Toyota isi permite sa puna aceiasi sigla si pe mode Lexus? Vezi Toyota LandCruiser si Lexus LX.
"pe nimeni nu intereseaza istoria inventata de tine."
Si pe care nimeni nu intereseaza ce scriu eu? Esti cumva vocea poporului, avocatul celorlalti sau seful clasei? De unde stii tu? Poate ca si ceilalti bat campii la fel de mult ca mine. Toti in afara de tine. Ptiu, unde era inteleptul de pe automarket! :)))
Clio si Espace, bla bla bla...inseamna ca habar n-ai de Clio Initiale.
Nu conteaza. E conceptia ta, asta nu inseamna ca se vor rescrie standardele industriei pentru ca comentat Pana ! Ha-ha-ha.
La fel cum n-o sa stea Qashqai in parerea RRomanilor-Culoarea-Pana-Corbului si o sa muste din vanzarile segmentului premium entry-level. Tu invata sa faci diferenta intre marca si model si pe urma mai vorbim.
Tu nu poti sa întelegi ca sunt constructori de volum care ataca segmentul premium cu masini adaptate in directia asta. Cam asta e treaba si cu Nissanul din stire. Dar stai linistit. Nu am pretentia sa intelegeti "voi". :)))
Raportul e fifty-fifty. Numai tampenii scrii. Mai invata !
M-am saturat sa-ti fac cultura auto!
''Faptul ca sunt folosite pe GT-R si NSX... au cumva pret de Pulsar sau Civic?''
''De parca NSX si GT-R sunt masini de volum... precum Megane, Focus, Civic etc. ''
''Si totusi le desparte un pret foarte mare si o tendinta premium ridicata la Espace. ''
Prietene, tu habar nu ai sa faci diferenta intre marci de volum si marci premium .
Nissan GT-R si Honda NSX sunt modele ale unor marci de volum precum este Megane la Renault , Focus la Ford si Civic la Honda ( asta ca tot ai dat exemplu ). Acum ca Honda ofera modele premium gen NSX, acelasi lucru il va face si Nissan cu acest Qashqai in Europa. Mai sus spui ca Qashqai-ul din imagine nu este premium, apoi vii si spui ca ''sunt constructori de volum care ataca segmentul premium cu masini adaptate in directia asta'' . Te ataci singur amice ! Sau probabil ai studiat dupa ''goagal'' ce inseamna ''premium'' ? Ti-ai dat seama ca ai spus mari bazaconii nu ? Premium inseamna sa oferi caracteristici premium. Materiale mai bune, sonorizare, insonorizare, etc. Faptul ca la un Clio nu se simte ''sentimentul premium'' se intampla deoarece Renault nu l-a gandit pe Clio ca fiind un model premium cum este si cazul lui Espace sau Talisman Initiale Paris. Si Micra si GT-R sunt modele ale unei marci de volum , doar ca GT-R are tehnica premium, iar Micra non-premium. Asta va fii diferenta dintre un Qashqai premium si un Qashqai non-premium. Nu-i de mirare ca ai primit atatea negative.
@@@@panait, Esti pe langa ! Daca Qashqai de 130CP este un motor ''anemic'' , atunci Mercedes GLA de 109CP nu face cinste unei marci premium care trebuie sa ofere o mecanica superioara unui model de la o marca de volum nu ?
PS: succes in continuare făcând pe desteptul. E plina tara de cei ca tine.
Imi convine; eu nu-ti doresc decat sa traiesti cu impresia ca sunt Sergiu.Andrei, madalescu si ce te-o face pe tine sa te simti bine.
Pana una-alta, te-am facut pachet si te-am trimis acasa, doar ca nu ti-ai dat seama. Ciao!
Coportamentul cuiva secat de argumente este acela de a incerca voit sa ii asocieze pe interlocutorii discutiei ca fiind una si aceeasi persoana, dar si lipsa de inteligenta poate genera asemenea iluzii.
Te ataci singur amice. Spuneai mai sus ca producatorii de volum nu-s in stare sa produca masini premium ca Qashqaiul din topic ( cu toate ca unii dintre ei au experienta datorita diviziilor de lux separate ) venind cu argumente stupide gen : ''premium inseamna de la structura in sus'', premium inseamna ''mecanica'' , samd , apoi cand ti-am adus ca exemplu Honda NSX si GT-R gasesti scuza penibila ca ele nu sunt de volum ( serios ? ) iar la sfarsit spui ca ''sunt constructori de volum care ataca segmentul premium cu masini adaptate in directia asta'' . Iar acum vii sa debitezi ''off topic'' ca totdeauna. Tu chiar atat potii pe plan profesional ?