Tramvaiul este un mijloc de transport întâlnit frecvent în cazul marilor orașe și are ca avantaje utilizarea curentului electric în locul carburanților fosili și capacitatea ridicată de transport.
Totuși, costurile de dezvoltare ale unei rețele de tramvaie sunt foarte ridicate, astfel că orașele mici nu-și permit o asemenea investiție. Compania chineză CRRC Zhuzhou Institute a găsit însă o soluție inedită și a dezvoltat un tramvai electric care nu are nevoie de sine, întrucât utilizează pneuri de cauciuc.
Botezat ART (Autonomous Rail Rapid Transit), tramvaiul are o lungime de circa 9 metri, atinge o viteză maximă de 70 km/h și are o autonomie electrică de 40 de kilometri, suficientă pentru câteva trasee urbane.
În versiunea standard are o capacitate de 300 de persoane, însă aceasta poate fi extinsă la circa 500 de persoane. Producătorul susține că ART este echipat cu senzori care îi permit să-și stabilească propriul traseu pentru a ajunge la destinație, însă nu este clar cât de autonom este vehiculul în realitate.
Pentru început, noul tramvai ar putea fi introdus pe un traseu cu lungimea de 6.5 kilometri în orașul chinez Zhuzhou, iar linia ar trebui inaugurată anul viitor.
Via Newatlas
puse pe centrul strazii, doua benzi, dus intors, protejate cu borduri extrem de inalte, statii de refugiu calatori cu treceri pietoni (similar tramvaielor)
plus ca au alimentarea cu electricitate
parerea mea ca dupa metrou, sunt solutia ideala pentru orase
tramvaiele avand o greutate mult mai mare si un cost de infrastructura mult mai ridicat
autobuzul asta electric cu ghidaj non-mecanic isi cara singur batericile. Iar tramvaiele sunt grele din considerente tehnice. Avantajul tramvaiului este eficienta sa electrica.
Ia uite-l : https://www.youtube.com/watch?v=synAlfbnVBk