Lucrările la magistrala 5 a reţelei de metrou din Bucureşti au început în vara anului 2011, iar termenul iniţial de finalizare era 2014.
Pe parcursul timpului, autorităţile au anunţat amânări succesive, iar ultimul termen avansat oficial era martie 2017. Nici acesta nu va fi însă respectat, întrucât există o nouă serie de întârzieri, însă de data aceasta motivul principal este unul hilar: nu există proceduri pentru refacerea spatiilor verzi de la suprafaţă.
"Sunt probleme la reconstituirea suprafeţelor după închiderea şantierelor. Nu sunt prevăzute proceduri de refacere a iluminatului public, de refacere a spaţiilor verzi. Metrorex îşi scrie acum procedurile pentru a remedia aceste deficienţe istorice şi pentru a da noul termen de punere în funcţiune", explică Dan Costescu, ministrul Transporturilor.
Prin urmare, pentru moment nici măcar nu există un nou termen de finalizare, însă este cert că inaugurarea nu va avea loc mai devreme de finalul anului 2017. Amânarea deschiderii era însă previzibilă după surparea de teren care a avut loc în zona Eroilor, chiar la ultima staţie a noii magistrale.În prezent, constructorii trebuie să mai sape 220 de metri pe sub râul Dâmboviţa pentru a conecta magistrala la actuala staţie de metrou, iar tunelul ar trebui să fie gata în luna august.
Via Digi24 | Sursa foto
Comentarii (3)