O nouă descoperire dureroasă pentru Grupul Volkswagen: 100 de milioane de mașini pot fi sparte foarte ușor de hoți

de Bogdan Mirică
Vineri, 12.08.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un grup de cercetători au descoperit că 100 de milioane de mașini ale Grupului Volkswagen, produse din 1995 și până în prezent, au chei care pot fi ușor copiate de hoți.

După ce au ieșit destul de șifonați din scandalul Dieselgate, iar socotelile cu clienții păcăliți nici măcar nu s-au încheiat, cei de la Volkswagen se pregătesc de o nouă lovitură.

Universitatea din Birmingham a anunțat că a descoperit o scăpare gravă de securitate la majoritatea cheilor folosite de mașinile Grupului Volkswagen. Această scăpare face ca mașinile să fie extrem de vulnerabile spargerilor. Cu un simplu dispozitiv construit acasă, care ar costa doar 40 de dolari, hackerii ar putea crea o copie a cheii și ar putea avea acces în mașină.

Potrivit primelor estimări, aproximativ 100 de milioane de mașini sunt afectate de această problemă, primele exemplare datând încă din 1995.

Esential 100 de milioane de mașini ar urma să fie afectate de această vulnerabilitate.
1995 este anul din care ar data cele mai vechi mașini cu probleme de securitate.
Cercetătorii au reușit să acceseze o cheie criptografică folosită de zeci de milioane de mașini ale grupului VAG.
Una din cele doar patru chei criptografice. Și au reușit să facă asta cu ajutorul unui aparat construit artizanal, fără prea mari eforturi. Accesul în vehicul se poate obține doar dacă dispozitivul este la o distanță de 90 de metri de mașina.

Așa cum spuneam și mai sus, mașinile afectate datează încă din anul 1995 și ajung până în zilele noastre, cel mai recent exemplu fiind modelul Audi Q3. Din fericire, cercetătorii afirmă că modelele dezvoltate pe noua platformă MQB sunt ferite de această vulnerabilitate, ceea ce înseamnă că modele noi ca Volkswagen Tiguan, Passat, Golf, Skoda Octavia și Superb, Seat Ateca și Leon, Audi 3, Q2 și TT sunt în siguranță.

Cercetătorii Universității din Birmingham au declarat că nici alți constructori nu excelează la capitolul măsuri de securitate. Milioane de mașini de la Nissan, Mitsubishi, Chevrolet și Ford pot fi de asemenea vulnerabile. Hackerii pot învăța foarte ușor codurile emise de telecomandă atunci când proprietarul închide sau deschide mașina.

Cu aceste coduri, hoții pot accesa mașina.

via motor1

Comentarii (14)

  • orice cheie poate fi clonata cu echipamente mai mult sau mai putin complexe, cine are umpik de tangenta cu domeniul tehnic intelege perfect problema, pentru restu e can can,
    29 4
  • Bravo VW ! Ideea asta ma duce cu gandul la inca o tentativa low-cost de-a voastra dupa ce am aflat ca oferiti suspensie tot low-cost pe puntea spate, acum se pare ca nu mai e nici o diferenta intre Dacia si voi. Singura diferenta ramane sigla si ''carcasa'' ceva mai aerodinamica si preturile nesimtit de mari. In rest pana acum ati oferit clientilor cele mai proaste atuuri ale marfii voastre : emisii crescute sub limita admisa si consum ridicat de ulei, fiabilitate dezastruoasa, ansamblu tehnic inferior si nu in ultimul rand acum vulnerabilitati la spargeri. Nu voi cumpara in veci de la ei .
    24 29
  • @novoX
    din moment ce ai condus numa' marci "fiabile" nici nu are rost sa te complici, clar, tine-o tot asa....
    19 6
  • Old news. Nu e o veste buna, dar poate "stiristii de facebook" care tot bantuie media electronica fac mai mult decat copy-paste si verifica atat sursele cat si detaliile mai vechi.
    Si, spre dezamagirea curentului anti-vag, anti-nu-mi-permit-deci-e-praf, anti-orice-nu-mi-da-si-mie-un-ban-pe-degeaba, sunt multe alte marci de masini cu aceeasi vulnerabilitate:
    http://blog.caranddriver.com/hackers-crack-key-fob-encryption-used-by-more-than-25-automakers/
    13 4
  • Daca vreti ceva cu adevarat interesant, exista un bug al cheilor radio de la vag, mai mult sau mai putin cunoscut: gaseste 2 cu chei radio, unul tine apasat unul din butoanele telecomenzii sale, celalalt sa incerce sa deschida/inchida masina. Surpriza, al doilea nu va putea trimite nici o comanda masinii sale. De ce? Telecomenzile emit pe aceeasi frecventa si isi bruiaza semnalul. Ca doua statii emisie receptie care incearca sa emita simultan catre o a treia.
    6 1
  • am vazut vw caddy care putea fi deschis cu cheia de la un golf :))
    9 7
  • La VW platesti numai sigla. Restul se dovedeste a fi doar un carton care se topeste la prima ploaie.
    10 15
  • @novoX
    te flateaza faptu ca poate, interesanta abordare bre,
    pentru cultura ta jenerala nu detin o masina din grupul VAG si nici nu intentionez, apropo tot pentru cultaura ta generala VW nu e marca premium e marca de volum
    13 1
  • A naibii cercetatorii astia, in loc sa descopere ceva care sa ajute mediul inconjurator, oamenii...ei stau si analizeaza orice kkt din partile unui vw.
    12 4
  • Marian
    Eu acum stau și mă întreb: cât de prost să fii să furi VW? La cât de proaste sunt e cea mai mare prostie să o furi. Ai șanse să faci 2 km și să îți pice distribuția, să ia foc sau să ți-o fure altul mai prost, motiv pentru care nu trebuie să fii supărat, ci să îi mulțumești că te-a scăpat de un jaf :))
    Și acum legat de știre, la cât de proaste sunt mașinile din concernul VW, nimic nu mă miră. Sunt atâtea opțiuni mai bune, pentru cei mai luminați.
    8 10
  • @Marian
    Oarecum aproape de adevar. VW nu mai e ce a fost ! Majoritatea sunt niste rebuturi scumpe !
    9 8
  • clickbait,
    la sfarsit aflam ca "si alte marci sunt vulnerabile", dar in tot restul articolului si in titlu, aparent doar vw e problematic.
    7 2
  • Domniilor nu trebuie să vă înfierbântați foarte tare că așa zisa problemă nu este in realitate ceva nemaiîntâlnit. Este știut faptul că orice cheie poate fi clonata și orice sistem de protecție poate fi dezactivat cu diferite instrumente si procedee.Faptul că cel de la VW este mai expus nu înseamnă neapărat că este cel mai slab, pentru că protecția auto se poate realiza si pri sisteme suplimentare, multe disponibile la preturi rezonabile, iar asigurarea de securitate se poate realiza inclusiv prin dispozitive de supraveghere si identificare care sunt gratuite în cazul în care deții asistență de securitate potrivită și chiar necesară de la o anumită valoare a bunului .
    Altfel este expunerea generală care din păcate este valabila la 99% din producătorii auto.
    5 2
  • Emisii crescut sub limita admisa......Asta inseamna sa fii mafiot. Interesant cate Grand Cherokee au fost furate intr-un an.Peste 100.
    Novox.....Stiti ce este novox? Sunt pastile pentru durerile de oase de la caini. Sunt contraindicate pentru oameni.Acum se explica totul !
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru