În timp ce Europa a depășit China, devenind cea mai mare piață de vehicule electrice din lume pentru prima dată anul trecut, China a avut în continuare cel mai mare număr de mașini electrice pe drumurile sale, anul trecut, cu un stoc total de 4.5 milioane.
În ciuda faptului că numărul de autoturisme electrice utilizate la nivel global a crescut de la aproape zero la 10.2 milioane între 2010 și 2020, mașinile electrice și hibrizii plug-in au reprezentat doar 4.6% din vânzările globale de autoturisme anul trecut.
Un record de trei milioane de mașini electrice au fost înregistrate la nivel mondial anul trecut, cu 41% mai mult decât în 2019. Această tendință a continuat până în 2021, când înregistrările au crescut de 2.5 ori față de aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea este determinată de vânzările puternice din Europa și China, cu 450.000 și, respectiv, 500.000 de vehicule electrice vândute. În Statele Unite, vânzările s-au dublat față de primul trimestru al anului trecut.
În 2020, clienții au cheltuit 120 de miliarde de dolari pentru achiziționarea de mașini electrice, iar guvernele i-au sprijinit cu subvenții de 14 miliarde de dolari, o creștere de 25% față de 2019. Acest lucru a fost determinat de stimulente puternice în Europa.
Raportul Agenției Internaționale pentru Energie (AIE) arată că numărul de mașini electrice, camionete, camioane și autobuze este așteptat să crească de la 11 milioane anul acesta la 145 milioane până în 2030. Până la sfârșitul deceniului, cifra ar putea atinge 230 de milioane dacă guvernele își accelerează eforturile pentru a atinge obiectivele climatice.
Via economedia.ro
miram-aș oricum ă nu fie băgate și phev-urile în ciorba asta de electroni amețiți.
Va dati seama imediat ce profituri fac producatorii si intelegeti ca aceasta este o paine buna de mancat in continuare ....
In Europa, egalizarea preturilor masini calasice (ICE) vs pure lectrice (BEV) se pare ca va fi atinsa in perioada 2025-2027.
Tot dieselurile sh de la germani sunt mai bune, mai fiabile, mai exceptionale, mai ce vreti voi.
Aia care si-au luat electrice, sigur mai au 7 dieseluri acasa si au luat si ei electrica ca nu aveau ce face cu banii.
Chiar daca numarul masinilor electrice este in crestere de la an la an, romanii tot neinteresati sunt, ca stiu ei ce e mai bine.
Hai sa zicem. 20 de mii. Pai cu banii astia, daca tot vorbim de SH, iti iei o super masina si mai confortabila si mai sigura si mai performanta si tot ce vrei tu.
Zi-mi si mie care ar fi motivul sa dau o caruta de bani pe o electroaca pe care o pot folosi numai in oras. Zi-mi si mie.
Dar e greu sa iti explic eu tie, ca tu nu simti poluarea, nu o vezi, nu o mirosi.
Poluarea afecteaza plamanii, inima si creierul.
Asta se vede clar la voi, mai ales partea cu creierul.
- 25,2 mil. unitati in China;
- 3,5 mil. unitati in India.
Ambele tari au o populatie de circa 1.400 milioane de persoane - diferentele tehnico-economice intre aceste tari se vad cu ochiul liber.
Urmeaza: SUA cu 8,8 mil. unitati si Japonia cu 8 mil. unitati.
Apoi urmeaza Germania cu 3,7 mil. unitati, Coreea de Sud cu 3,5 mil. samd.
Plus ca idee masinile noi euro 6 polueaza extrem de putin spre deloc, nu moare nimeni de la ele.
O idiotenie monumentala. O generalizara cretina. O concluzie tampita. Ca deobicei aceeasi nerozie repetata la nesfarsit poate, poate devine un fapt general acceptat.
Uite ca te inseli.
Uite ca in oras la mine se putea respira. Clar era mult mai multa liniste/lipsa noxelor se facea simtita. Senzorii de masurare inregistrau mai putine noxe. Site-urile se specialitate stau la dispozitie gratis. Nenumarate poze ale oraselor mari in care, in sfarsit, se vedea cerul sau dintr-un capat la altuia a urbei sunt tot atatea dovezi ca poluarea urbana generata de masini este de netagaduit.
Faptul ca tu, @seriff locuiesti intr-o hazna unde lipsa de respect (de orice fel) e PRIMA natura locuitorilor sai nu iti da dreptul sa generalizezi si sa emiti elucrubatiile alea cu valoare de adevar.
Baiete, scoate-ti dovleacul din gaura aia si incearca sa privesti putin in jur. Nu totul se reduce la Bucurestiul tau si nici aglomeratia aia suburbana nu este un barometru (daca asta iti inchipui) pentru restul tarii
te-ai suparat? Cand vei argumenta inteligent vom discuta altfel....
dar probabil ca la tine e apex-ul educatiei ("nu imi pasa de poluare", "nu scade poluarea in orase pentru ca santiere si ard gunoaiele",samd)
A nu se intelege ca sunt de acord cu ultimele rable care scot un fum de nu mai vezi pe unde mergi, o masina intretinuta corect nu scoate fum, cele noi nu scot deloc, de la euro 5 in sus.
fugi cu cercu', iti spun eu cand sa te opresti
În anul 2011:
- media autonomiei era de 110 km.
- autonomia maximă estimată era mai mică de 170 km.
Primul mare salt a avut loc în anul 2016:
- media autonomiei a urcat la 354 km iar
- autonomia maximă a depăşit 500 km.
În anul 2020:
- autonomia medie estimată de EPA (Agenția pentru Protecția Mediului din Statele Unite) pentru toate modelele de vehicule electrice oferite a depășit 402 km (250 de mile).
- acesta este primul an în care un vehicul electric a atins o autonomie maximă estimată de EPA peste 643 km.
Vezi:
https://www.motor.es/noticias/coche-electrico-autonomia-202177956.html
Vezi:
https://www.motor.es/noticias/coche-electrico-autonomia-202177956.html