O nouă bornă pentru mașinile electrice: piața globală a ajuns la 10 milioane de unități

de Paul Cosma
Marti, 11.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Vânzările de mașini electrice au depășit nivelul de 10 milioane de exemplare la nivel global, în ciuda unei contracții de 16% a industriei auto în 2020, potrivit unui raport al Agenției Internaționale a Energiei.

În timp ce Europa a depășit China, devenind cea mai mare piață de vehicule electrice din lume pentru prima dată anul trecut, China a avut în continuare cel mai mare număr de mașini electrice pe drumurile sale, anul trecut, cu un stoc total de 4.5 milioane.

În ciuda faptului că numărul de autoturisme electrice utilizate la nivel global a crescut de la aproape zero la 10.2 milioane între 2010 și 2020, mașinile electrice și hibrizii plug-in au reprezentat doar 4.6% din vânzările globale de autoturisme anul trecut.

Un record de trei milioane de mașini electrice au fost înregistrate la nivel mondial anul trecut, cu 41% mai mult decât în ​​2019. Această tendință a continuat până în 2021, când înregistrările au crescut de 2.5 ori față de aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea este determinată de vânzările puternice din Europa și China, cu 450.000 și, respectiv, 500.000 de vehicule electrice vândute. În Statele Unite, vânzările s-au dublat față de primul trimestru al anului trecut.

În 2020, clienții au cheltuit 120 de miliarde de dolari pentru achiziționarea de mașini electrice, iar guvernele i-au sprijinit cu subvenții de 14 miliarde de dolari, o creștere de 25% față de 2019.

Acest lucru a fost determinat de stimulente puternice în Europa.

Raportul Agenției Internaționale pentru Energie (AIE) arată că numărul de mașini electrice, camionete, camioane și autobuze este așteptat să crească de la 11 milioane anul acesta la 145 milioane până în 2030. Până la sfârșitul deceniului, cifra ar putea atinge 230 de milioane dacă guvernele își accelerează eforturile pentru a atinge obiectivele climatice.

Via economedia.ro

Comentarii (22)

  • Mircea
    Un articol complet confuz! Daca esti vorbitorbde limba romana, intelegi ca in 2020 s-au vandut 10 mil de masini electrice. Apoi,citind continutul articolului,se instaleaza confuzia. Conform www.statista.com, in lume sunt in “circulatie” 8.5 milioane de automobile ,care nu inseamna ca s-au produs in 2020 ci ca au fost produse in total,incepand cu 2011.
    12 8
  • Seriff
    Cui pasa? Total neinteresant, majoritatea s-au vandut doar fiindca proprietarii mai au si masini termice acasa si au achizitionat electrice fiindca stau la casa si le folosesc strict pentru oras.
    10 17
  • Este vorba de numarul total de electrice existente, de unde zece milioane vândute în 2020, nu faceți din astea, ca intră Edikk in " frezoane ".
    15 10
  • netam-nissan
    norma că-i vorbirea de PARCUL mondial de mașini cu ștecher, dar ie grele pt AM cuvintele.
    miram-aș oricum ă nu fie băgate și phev-urile în ciorba asta de electroni amețiți.
    12 7
  • ACE - Craiova
    Daca impartim valoarea masinilor electrice 120 mld la 3 mil. unitati vandute in 2020 rezulta un cost mediu de cca. 40.000 USD / masina electrica vanduta!

    Va dati seama imediat ce profituri fac producatorii si intelegeti ca aceasta este o paine buna de mancat in continuare ....

    In Europa, egalizarea preturilor masini calasice (ICE) vs pure lectrice (BEV) se pare ca va fi atinsa in perioada 2025-2027.
    17 10
  • Articol neinteresant pentru romani.
    Tot dieselurile sh de la germani sunt mai bune, mai fiabile, mai exceptionale, mai ce vreti voi.
    Aia care si-au luat electrice, sigur mai au 7 dieseluri acasa si au luat si ei electrica ca nu aveau ce face cu banii.
    Chiar daca numarul masinilor electrice este in crestere de la an la an, romanii tot neinteresati sunt, ca stiu ei ce e mai bine.
    16 16
  • Da bai. Uita-te in poza de mai sus. Sincer. Ai da banii pe asa ceva? Sincer acuma. 30.000 de euro?!?! Pe bune! Adica 20.000 ca 10 ii dau ceilalti prosti care muncesc si isi platesc taxele.
    Hai sa zicem. 20 de mii. Pai cu banii astia, daca tot vorbim de SH, iti iei o super masina si mai confortabila si mai sigura si mai performanta si tot ce vrei tu.
    Zi-mi si mie care ar fi motivul sa dau o caruta de bani pe o electroaca pe care o pot folosi numai in oras. Zi-mi si mie.
    10 12
  • Seriff
    Corect, cum sa dai 20.000 euro pe un Zoe? care practic e un twingo vandut la supra pret
    9 12
  • Pai raspunsul e simplu: pentru a elimina poluarea din orase.
    Dar e greu sa iti explic eu tie, ca tu nu simti poluarea, nu o vezi, nu o mirosi.
    Poluarea afecteaza plamanii, inima si creierul.
    Asta se vede clar la voi, mai ales partea cu creierul.
    7 7
  • Anul trecut s-au produs in total, pe plan mondial, circa 77,6 milioane autovehicule din care:
    - 25,2 mil. unitati in China;
    - 3,5 mil. unitati in India.
    Ambele tari au o populatie de circa 1.400 milioane de persoane - diferentele tehnico-economice intre aceste tari se vad cu ochiul liber.

    Urmeaza: SUA cu 8,8 mil. unitati si Japonia cu 8 mil. unitati.
    Apoi urmeaza Germania cu 3,7 mil. unitati, Coreea de Sud cu 3,5 mil. samd.
    12 2
  • Seriff
    Creierul nostru nu are nimic, din contra, nu e spalat de propaganda eco, iar poluarea din orase nu va disparea nici daca dispar masinile termice de tot, ca dovada s-a vazut clar in starea de urgenta de anul trecut cand nu erau deloc masini pe strada si se depaseau zilnic limitele de poluare care evident nu erau de la masini ci de la fabrici, uzine, arderi de deseuri si santiere de constructii facute pe spatii verzi.
    Plus ca idee masinile noi euro 6 polueaza extrem de putin spre deloc, nu moare nimeni de la ele.
    9 8
  • "iar poluarea din orase nu va disparea"

    O idiotenie monumentala. O generalizara cretina. O concluzie tampita. Ca deobicei aceeasi nerozie repetata la nesfarsit poate, poate devine un fapt general acceptat.

    Uite ca te inseli.

    Uite ca in oras la mine se putea respira. Clar era mult mai multa liniste/lipsa noxelor se facea simtita. Senzorii de masurare inregistrau mai putine noxe. Site-urile se specialitate stau la dispozitie gratis. Nenumarate poze ale oraselor mari in care, in sfarsit, se vedea cerul sau dintr-un capat la altuia a urbei sunt tot atatea dovezi ca poluarea urbana generata de masini este de netagaduit.

    Faptul ca tu, @seriff locuiesti intr-o hazna unde lipsa de respect (de orice fel) e PRIMA natura locuitorilor sai nu iti da dreptul sa generalizezi si sa emiti elucrubatiile alea cu valoare de adevar.

    Baiete, scoate-ti dovleacul din gaura aia si incearca sa privesti putin in jur. Nu totul se reduce la Bucurestiul tau si nici aglomeratia aia suburbana nu este un barometru (daca asta iti inchipui) pentru restul tarii
    11 8
  • Seriff
    Eu nici macar nu stau in Bucuresti, dar mersi:)) Ca si concluzie, ce sa zic, luati-va electrice, dormiti cu ele prin parcari, multa bafta.
    9 8
  • Seriff
    Si ce imi place cel mai mult este ca cei pro ECO spun ca cei cu masini electrice sunt mai educati si ca cei cu termice sunt needucati, dar ei sunt primii care te jignesc cand nu esti de acord cu ei:))
    8 4
  • @Fanel
    unde stai? La Vaslui? sau la Darabani?
    10 1
  • @Seriff

    te-ai suparat? Cand vei argumenta inteligent vom discuta altfel....

    dar probabil ca la tine e apex-ul educatiei ("nu imi pasa de poluare", "nu scade poluarea in orase pentru ca santiere si ard gunoaiele",samd)
    5 8
  • @Flanele
    Iar s-a incins tarata in tine? Auzi la tine,cand oi argumenta inteligent,taman tu care esti incapabil sa faci asta.
    7 6
  • Seriff
    @Fanel. Pai am argumentat destul de inteligent, poluarea principala din orase nu este de la masini, nu zic ca nu polueaza deloc, dar marja este extrem de mica, total nesemnificativa, poluarea principala vine din cu totul alte surse, nu de la masini.
    A nu se intelege ca sunt de acord cu ultimele rable care scot un fum de nu mai vezi pe unde mergi, o masina intretinuta corect nu scoate fum, cele noi nu scot deloc, de la euro 5 in sus.
    10 6
  • @14:32

    fugi cu cercu', iti spun eu cand sa te opresti
    6 6
  • ACE - Craiova
    „Din 2011, îmbunătățirile semnificative ale tehnologiilor bateriilor și eficiența generală a vehiculelor electrice au condus la un număr tot mai mare de modele de vehicule electrice și la o autonomie mai mare”, spune studiul.
    În anul 2011:
    - media autonomiei era de 110 km.
    - autonomia maximă estimată era mai mică de 170 km.

    Primul mare salt a avut loc în anul 2016:
    - media autonomiei a urcat la 354 km iar
    - autonomia maximă a depăşit 500 km.

    În anul 2020:
    - autonomia medie estimată de EPA (Agenția pentru Protecția Mediului din Statele Unite) pentru toate modelele de vehicule electrice oferite a depășit 402 km (250 de mile).
    - acesta este primul an în care un vehicul electric a atins o autonomie maximă estimată de EPA peste 643 km.


    Vezi:
    https://www.motor.es/noticias/coche-electrico-autonomia-202177956.html
    6 4
  • ACE - Craiova
    Este vorba de un studiu realizat de Departamentul pentru eficiență energetică și energii regenerabile din Statele Unite, autonomia vehiculelor electrice a crescut semnificativ.

    Vezi:
    https://www.motor.es/noticias/coche-electrico-autonomia-202177956.html
    5 4
  • Seriff
    @ACE CRAIOVA, lasa-ne frate cu studiile alea, fa tu un studiu si du-te cu electrica din craiova pana la constanta si inapoi, in paralel cu un prieten care are o masina pe benzina sau pe motorina, sa ne zici si noua in cat timp a ajuns el si de cate ori s-a oprit si cat ai dormit tu in parcari si cat ai stat pe aplicatii ca sa folosesti mizeriile alea de statii, asta daca merg.
    7 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru