În urmă cu doar câteva zile, oficialii Mercedes-Benz au anunțat că sedanul de performanță Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II a împlinit 30 de ani de la debut. Acum, reprezentanții constructorului german au un nou motiv de sărbătoare: în urmă cu 50 de ani, Mercedes-Benz expunea vehiculul experimental C111-II în cadrul Salonului Auto de la Geneva.
În 1969, Mercedes-Benz a vrut să demonstreze publicului larg că poate să aducă pe piață un vehicul capabil să facă față supercar-urilor erei: numele de scenă ales de nemți a fost C111, însă oficialii companiei au decis ca mașina să fie produsă în doar șase unități, toate fiind utilizate intern pentru diverse proiecte de dezvoltare.
Un an mai târziu, nemții au expus pe scena evenimentului elevețian noul C111-II. La fel ca prima versiune, vehiculul dezvoltat de producătorul german avea o caroserie fabricată din plastic ranforsat cu fibră de sticlă și un motor rotativ. Propulsorul Wankel al noii versiuni avea patru rotoare și dezvolta până la 350 de cai putere.
Viteza de top anunțătă de nemți în acel moment a fost de 300 km/h.Dar nici Mercedes-Benz C111-II nu a ajuns în producția de serie, întrucât nemții au decis să folosească exemplarele produse tot pentru o serie de teste interne.
Până la începutul anilor '80, Mercedes-Benz a mai produs alte trei versiuni ale lui C111, toate acestea reușind să stabilească o mulțime de recorduri de viteză pe circuitele celebre ale Europei.
Chiar daca masina asta n-a vazut lumina zilei pe linia de productie, ea a fost folosita exclusiv pentru testele interne de aerodinamica si motoare. A avut cel putin 4 iteratii pe o durata de mai bine de 10 ani. Au pus pe ea pe langa motorul Wankel, inclusiv turbodiesel, si V8-uri luate direct de pe productia de serie. Cu masina asta au trecut de 400km/h (250 mph) intr-o varianta de caroserie modelata strict pentru viteza, si nu prea estetica :):) Dar si-au atins scopul, au inteles dinamica la viteze ridicate, problemele care apar la proba de anduranta, si in ziua de azi poti sa-i dai in gura pana obosesti, ca masina tot nu crapa sub tine. Cel putin linia high end de la Mercedes e impecabila.
Testele astea au demonstrat deasemenea ca motorul Wankel e o solutie proasta, fiind extrem de nefiabil si ineficient. Pe de alta parte mazda se pare ca au muscat-o ani de zile cu perseverenta si tot n-au reusit sa dea de capatul tunelului. Nu mi-ar displace sa continue sa-si arunce resursele financiare in vant si mai departe. O sa curga multa apa pe Dunare pana cand oamenii or sa intelega ca o banana impachetata sa-ti ia ochii, pe dinauntru ramane tot o banana. Mai mult de 35 de centi kilu' nu face oricum o dai.
Revenind la lucruri serioase, nu pot sa nu remarc designul ascutit al C111-lui. Erau vremurile cand constructorii nu erau obstructionati de reguli de protectia pietonilor, siguranta, etc, Putea sa dai frau liber imaginatiei si sa scoti tot ce era mai bun din tine. Chiar ma intreb de multe ori cum ar fi aratat designul masinilor in ziua de azi fara toate restrictiile pentru binele nostru comun. Varianta finala a avut 500 CP dintr-un V8 de 4.5L.
Chiar daca acum nu mai are atractivitatea de odinioara, totusi, in 1969 masina asta a facut furori si a pus concurenta pe jar. Astazi, rachetele SLR. SLS. GT-R, etc datoreaza un tribut urias cunostintelor acumulate acum 50 de ani de strabunicul C111.
si totusi mazda cu banana a castigat LM.
dar si sauber cand a castigat LM ,presupun ca C111 A FOLOSIT.