O masina de calibru
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Coca-Cola, Microsoft, McDonalds, Levi’s. Branduri americane care fac
parte din viata noastra de zi cu zi. Dodge e ultimul venit si vrea sa
ii atraga pe neconformistii indragostiti de America
Dupa Jeep si Chrysler, americanii din concernul DaimlerChrysler au
decis sa mai intre cu o marca pe piata europeana: cu Dodge. Pentru
inceput au dezvoltat un model special cu trasaturi mondiale ce va fi
vandut atat in America cat si in Europa. Botezat Dodge Caliber, acest
model ataca segmentul C european sau clasa compacta unde se doreste a
fi alternativa la deja consacratele modele germane, franceze si
italiene. Desi ofera un aspect de mini SUV, Caliber este de fapt o
compacta cu aspect de SUV crossover.
Look-ul exterior este cu siguranta neconformist. Masiv la prima privire
cu roti mari si aripi evazate, Caliber pare mai degraba un mini SUV.
Impresia este data de linia inalta a portierelor si a suprafetei
vitrate relativ mici in comparatie cu concurenta. Privit din fata,
Caliber afiseaza elementul principal al oricariu Dodge si anume grila
calandrului in forma de cruce. Blocurile optice sunt mari si au
suprafete generoase iar capota este lunga si prezinta o nervura
centrala. Din lateral, portierele par foarte inalte iar suprafata
geamurilor este mica in comparatie cu restul masinii. Se remarca in mod
neplacut, manerele portierelor, carcasele oglinzilor retrovioare precum
si umerii de pe plafon toate aceste elemente fiind fabricate din
plastic negru, neexistand posibilitatea de a fi vopsite in culoarea
caroseriei nici pe variantele de top. In spate, stopurile sunt masive
si patratoase, hayonul este ingust iar buza de incarcare a
portbagajului este destul de inalta.
Viata la bord
In interior suntem intampinati de culori deschise si diverse variante de insertii in culoarea caroserie. Astfel dotat, interiorul poate fi personalizat dupa cum doreste viitorul proprietar. Indicatoarele de bord sunt ingropate in trei cadrane si folosesc fond alb, tipic masinilor cu pretentii sportive. Volanul este mare iar reglajul pe adancime si inaltime este aproximativ. Consola centrala este dominata de un display multifunctional de dimensiuni generoase iar in partea de jos gazduieste levierul cutie de viteze manuale sau automate CVT in functie de dotare. Torpedoul este generos ca dimensiuni si are o zona special gandita pentru racirea bauturilor denumita Chill Zone. |n restul habitaclului zonele de depozitare sunt numeroase iar in cotiera este prevazut un lacas special pentru un iPod. Caliber mai rezerva cateva surprize viitorul proprietar. De exemplu: plafoniera de deasupra portbagajului este de fapt o lanterna cu acumulatori permanent incarcata. Poate deveni extrem de utila in cazul unei pene in mijlocul noptii in creierii muntilor. Sau cand am pierdut ceva prin masina. A doua surpriza este situata pe hayon. La actionarea unei clape, doua difuzoare din sistemul audio raman suspendate de hayon pentru o mai buna auditie a muzicii la iarba verde de exemplu. Sistemul face parte din MusicGate Power un sistem audio cu noua difuzoare marca Boston Acoustics. Aviz amatorilor de gratare! Finisarile la interior insa nu sunt la nivel european. Si nici calitatea plasticelor folosite. Acestea se pot zgaria foarte usor iar la atingere, dar probabil Dodge va imbunatati calitatea din mers. Pozitia de condus este inalta si se aseamana cu cea dintr-un 4x4. Bordul este plasat destul de sus iar vizibilitatea in fata si spate nu este dintre cele mai bune.
Diesel pentru Europa
Motorul diesel este imprumutat de la grupul Volkswagen si este probabil unul dintre cele mai bune propulsoare diesel de pe piata. Desi zgomotos, acest propulsor dezvolta 140 CP la 4000 rpm si un cuplu maxim de 310 Nm la 2500 rpm. Cifre suficiente pentru a asigura noului model un comportament dinamic decent. Motorizarea diesel asigura cea mai buna acceleratie dintre toate cele trei motorizari disponibile si asta in conditiile unui consum de carburant decent. Doar 9,3 secunde sunt necesare modelului dotat cu motor diesel sa atinga 100 km/h in timp ce versiunea de doi litri benzina si cutie automata de viteze CVT are nevoie de 11,3 secunde. Insa tinuta de drum oferita de noul Caliber nu este la nivelul asteptat. Masina este grea si se inclina destul de accentuat in viraje, subvireaza destul de repede, iar daca acceleram brusc, apare virarea indusa de cuplu. In ciuda faptului ca are o suspensie spate independenta, inginerii de la Dodge nu au reusit sa se apropie de tinuta de drum a unor modele ca Ford Focus sau Volkswagen Golf, modele ce au impus standarde in clasa compacta.
Viata la bord
In interior suntem intampinati de culori deschise si diverse variante de insertii in culoarea caroserie. Astfel dotat, interiorul poate fi personalizat dupa cum doreste viitorul proprietar. Indicatoarele de bord sunt ingropate in trei cadrane si folosesc fond alb, tipic masinilor cu pretentii sportive. Volanul este mare iar reglajul pe adancime si inaltime este aproximativ. Consola centrala este dominata de un display multifunctional de dimensiuni generoase iar in partea de jos gazduieste levierul cutie de viteze manuale sau automate CVT in functie de dotare. Torpedoul este generos ca dimensiuni si are o zona special gandita pentru racirea bauturilor denumita Chill Zone. |n restul habitaclului zonele de depozitare sunt numeroase iar in cotiera este prevazut un lacas special pentru un iPod. Caliber mai rezerva cateva surprize viitorul proprietar. De exemplu: plafoniera de deasupra portbagajului este de fapt o lanterna cu acumulatori permanent incarcata. Poate deveni extrem de utila in cazul unei pene in mijlocul noptii in creierii muntilor. Sau cand am pierdut ceva prin masina. A doua surpriza este situata pe hayon. La actionarea unei clape, doua difuzoare din sistemul audio raman suspendate de hayon pentru o mai buna auditie a muzicii la iarba verde de exemplu. Sistemul face parte din MusicGate Power un sistem audio cu noua difuzoare marca Boston Acoustics. Aviz amatorilor de gratare! Finisarile la interior insa nu sunt la nivel european. Si nici calitatea plasticelor folosite. Acestea se pot zgaria foarte usor iar la atingere, dar probabil Dodge va imbunatati calitatea din mers. Pozitia de condus este inalta si se aseamana cu cea dintr-un 4x4. Bordul este plasat destul de sus iar vizibilitatea in fata si spate nu este dintre cele mai bune.
Diesel pentru Europa
Motorul diesel este imprumutat de la grupul Volkswagen si este probabil unul dintre cele mai bune propulsoare diesel de pe piata. Desi zgomotos, acest propulsor dezvolta 140 CP la 4000 rpm si un cuplu maxim de 310 Nm la 2500 rpm. Cifre suficiente pentru a asigura noului model un comportament dinamic decent. Motorizarea diesel asigura cea mai buna acceleratie dintre toate cele trei motorizari disponibile si asta in conditiile unui consum de carburant decent. Doar 9,3 secunde sunt necesare modelului dotat cu motor diesel sa atinga 100 km/h in timp ce versiunea de doi litri benzina si cutie automata de viteze CVT are nevoie de 11,3 secunde. Insa tinuta de drum oferita de noul Caliber nu este la nivelul asteptat. Masina este grea si se inclina destul de accentuat in viraje, subvireaza destul de repede, iar daca acceleram brusc, apare virarea indusa de cuplu. In ciuda faptului ca are o suspensie spate independenta, inginerii de la Dodge nu au reusit sa se apropie de tinuta de drum a unor modele ca Ford Focus sau Volkswagen Golf, modele ce au impus standarde in clasa compacta.
Adauga un comentariu
Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
Comentarii (0)