Compania românească Lektri.co estimează vânzări de 1.000 de stații de încărcare pentru mașini electrice până la finalul lui 2021, atât pe piața locală, cât și în țări precum Germania, Franța sau Italia.
Înființată în 2018 la Timișoara, firma Lektri.co este unul dintre jucătorii importanți în domeniul mobilității electrice din România și are planuri ambițioase de extindere.
“Ritmul de dezvoltare a zonelor metropolitane, din întreaga lume, nu doar din România, ne determină să credem că viitorul nu poate fi decât electric. Orașele au nevoie de strategii durabile de creștere, iar combustibilii fosili nu mai reprezintă o soluție pentru mobilitatea urbană. Acesta a fost motivul pentru care am pornit Lektri.co, pentru a le putea oferi soluții ușor de implementat tuturor celor interesați de construirea unui viitor mai verde”, a declarat Claudiu Suma, CEO Lektri.co.
Compania comercializează 8 modele de încărcătoare pentru clienții rezidențiali, comerciali și deținătorii de flote de mașini electrice.
Toate stațiile sunt conforme cu standardul OCPP 1.6, comunică în Cloud și pot fi folosite inclusiv la tarifarea încărcării. În prezent, stațiile de încărcare marca Lektri.co sunt utilizate în zeci de locații din România, Serbia, Polonia, Germania, Franța și Italia.Anul acesta, compania a dezvoltat și lansat platforma de management a stațiilor de încărcare și de taxare a procesului de încărcare de către terțe aplicații, cum ar fi aplicațiile lanțurilor de magazine sau cele de parking. Posesorii de mașini electrice se pot înscrie gratuit în platformă și beneficiază de servicii de încărcare cu 0.7 lei/ kWh.
Aproape la fel de mic ca cel casnic 0,60-0,65 lei/kWh)!
Costul încărcării la o stație de încărcare electrică acasă este de 6 ori mai mic decât costul alimentării cu combustibil
Am făcut o comparație de costuri între un BMW i3 și o Skoda Superb, și anume costurile de alimentare/încărcare.
Diferența de cost este de 1.59 euro/100km la o mașină electrică față de 9.1 euro/100 km la o mașină pe bază de combustibil, ceea ce e de șase ori mai mult.
Asta-i site-ul:
https://lektri.co/ro/
Eu am un cost mediu de rulare pe ultimii 22k km 6.2 euro/100km, benzina si gaz pentru un break mare de 4.85m cu drumuri lungi si scurte, iarna si vara, clima on tot timpul si in permanenta cu minim 200kg de incarcatura.
O electrica similara (care momentan nu exista) ar consuma in medie 20kwh/100km adica un cost de 13-14-15 lei cu tot cu pierderi daca incarc acasa.
Pentru injumatatirea costului de rulare in conditiile ideale, in cazul meu pretul si compromisurile unei electrice nu se justifica.
Mai ales pretul, e tare tare greu de justificat de un om normal cu venituri normale..
e diesel?
Faptul ca tu crezi povestile cu baubau pe care smecherii ti le-au varat pe gat si tu le-ai inghitit pe nemenstecate nu iti da dreptul sa te crezi intelept.
Nu ma impresioneaza nimic din ce ai zis, nici macar retarzii care cred povestile astea. Doar ma plictisesc teribil. Plictiseala din care ies dand o tura cu masina pe strasse. Am butonul de strat-stop dezactivat prin soft inca de la achizitie. Modul sport activat, electronica scoasa si ride. N-ai cum sa intelegi, but who cares?
Stai linistit, nu mai pune botul la propaganda eco facuta doar ca sa faca unii bani.