O firmă românească vrea să vândă 1.000 de stații de încărcare pentru mașini electrice în 2021

de Paul Cosma
Joi, 29.04.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.

Compania românească Lektri.co estimează vânzări de 1.000 de stații de încărcare pentru mașini electrice până la finalul lui 2021, atât pe piața locală, cât și în țări precum Germania, Franța sau Italia. 

Înființată în 2018 la Timișoara, firma Lektri.co este unul dintre jucătorii importanți în domeniul mobilității electrice din România și are planuri ambițioase de extindere. 

Ritmul de dezvoltare a zonelor metropolitane, din întreaga lume, nu doar din România, ne determină să credem că viitorul nu poate fi decât electric. Orașele au nevoie de strategii durabile de creștere, iar combustibilii fosili nu mai reprezintă o soluție pentru mobilitatea urbană. Acesta a fost motivul pentru care am pornit Lektri.co, pentru a le putea oferi soluții ușor de implementat tuturor celor interesați de construirea unui viitor mai verde”, a declarat Claudiu Suma, CEO Lektri.co.

Compania comercializează 8 modele de încărcătoare pentru clienții rezidențiali, comerciali și deținătorii de flote de mașini electrice.

Toate stațiile sunt conforme cu standardul OCPP 1.6, comunică în Cloud și pot fi folosite inclusiv la tarifarea încărcării. În prezent, stațiile de încărcare marca Lektri.co sunt utilizate în zeci de locații din România, Serbia, Polonia, Germania, Franța și Italia.

Anul acesta, compania a dezvoltat și lansat platforma de management a stațiilor de încărcare și de taxare a procesului de încărcare de către terțe aplicații, cum ar fi aplicațiile lanțurilor de magazine sau cele de parking. Posesorii de mașini electrice se pot înscrie gratuit în platformă și beneficiază de servicii de încărcare cu 0.7 lei/ kWh.

Comentarii (10)

  • E domeniu de internet din Columbia. Adevarul e ca electricele sunt deja fumate,parca acum as mai si priza ceva.
    4 6
  • Gheorghe
    Excelent pretul de 0,7 lei/kWh!

    Aproape la fel de mic ca cel casnic 0,60-0,65 lei/kWh)!
    5 1
  • @.co


    Costul încărcării la o stație de încărcare electrică acasă este de 6 ori mai mic decât costul alimentării cu combustibil

    Am făcut o comparație de costuri între un BMW i3 și o Skoda Superb, și anume costurile de alimentare/încărcare.

    Diferența de cost este de 1.59 euro/100km la o mașină electrică față de 9.1 euro/100 km la o mașină pe bază de combustibil, ceea ce e de șase ori mai mult.


    Asta-i site-ul:
    https://lektri.co/ro/
    3 8
  • Calcule
    Citeam undeva ca intr-o baterie de 50kwh intra cam 65kwh din cauza pierderilor din timpul incarcarii. Iar electricitatea o sa se scumpeasca in prostie chiar de anul acesta
    8 3
  • @X
    Eu am un cost mediu de rulare pe ultimii 22k km 6.2 euro/100km, benzina si gaz pentru un break mare de 4.85m cu drumuri lungi si scurte, iarna si vara, clima on tot timpul si in permanenta cu minim 200kg de incarcatura.
    O electrica similara (care momentan nu exista) ar consuma in medie 20kwh/100km adica un cost de 13-14-15 lei cu tot cu pierderi daca incarc acasa.
    Pentru injumatatirea costului de rulare in conditiile ideale, in cazul meu pretul si compromisurile unei electrice nu se justifica.
    Mai ales pretul, e tare tare greu de justificat de un om normal cu venituri normale..
    11 2
  • @alex_cu_a_mic

    e diesel?
    1 3
  • sorry, acum am (re)vazut. My bad. La mine costul e 6.71Eu/%, strict benzina. Dar masina e mai mica. Cred ca as fi iesit si mai bine daca ii puneam si gaz.
    2 1
  • De ce se gândește toată lumea doar la bani?Faptul că nepoții vostri vor ieși din casă doar cu masca de oxigen pe fata și alte schimbări(furtuni și grindină 265 din 365 de zile,alternante frig/cald de la o zi la alta care vor desertifica solul și distruge orice cultura,etc) nu va impresioneaza?Tehnologia performanta nu apare peste noapte din cer,fără susținerea noastră...Peste 10 ani vom avea majoritatea curentului obținut din surse regenerabile,nepoluante(vânt,soare) dar ca sa ajungem acolo trebuie să facă cineva începutul....Ăla nu,ăla nu...și facem ca în comunism.Nu mai muncea nimeni cum trebuie(numai rebuturi de nu le mai cumpăra nimeni)și eram aproape ca desculții din Africa.Ce,eu sunt mai prost sa muncesc când ceilalți freacă menta ?Nici de mâncare nu mai aveam,cu atâtea bogății în tara!
    6 13
  • mai usor cu metaamfetaminele.
    Faptul ca tu crezi povestile cu baubau pe care smecherii ti le-au varat pe gat si tu le-ai inghitit pe nemenstecate nu iti da dreptul sa te crezi intelept.
    Nu ma impresioneaza nimic din ce ai zis, nici macar retarzii care cred povestile astea. Doar ma plictisesc teribil. Plictiseala din care ies dand o tura cu masina pe strasse. Am butonul de strat-stop dezactivat prin soft inca de la achizitie. Modul sport activat, electronica scoasa si ride. N-ai cum sa intelegi, but who cares?
    12 4
  • Seriff
    @Cris tampeniile astea se debitau si acum 20 de ani, nu iese nimeni azi cu masca de oxigen pe strada, nu moare nimeni de la noxele masinilor, mai ales acum de cand masinile sunt euro 6 cu o gramada de filtre si sisteme hibride.
    Stai linistit, nu mai pune botul la propaganda eco facuta doar ca sa faca unii bani.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru