Aceasta este înscrisă sub licenţa românească pe lista provizorie de participanţi la Cursa de 6 ore de la Silverstone, prima etapă a noului sezon, care va avea loc în perioada 18-20 aprilie.
Echipa a fost înscrisă la clasa de prototipuri LMP1, aceeaşi în care constructorii Audi, Porsche şi Toyota vor concura cu echipe de uzină.
Prototipul echipei poartă numele Lotus T129, este dotat cu motor AER şi va avea la volan trei piloţi. Pilotul principal este olandezul Christijan Albers, care a concurat în Formula 1 în perioada 2005-2007 pentru Minardi, Midland şi Spyker. Coechipierii acestuia sunt britanicul James Rossiter, fost pilot de teste în Formula 1 la Force India în 2012-2013, şi germanul Thomas Holzer, care concurează în anduranţă din 2012.
Kolles a concurat cu propria echipă sub licenţă românească şi în sezonul precedent al Campionatului Mondial de Anduranţă la LMP2, clasa de prototipuri imediat inferioară LMP1.
La vremea respectivă, echipa a folosit un prototip T128 cu motor Praga dezvoltat în colaborare de companiile Adess şi Kodewa, care ulterior au intrat într-un conflict care a culminat cu sechestrul pus asupra prototipurilor chiar la Cursa de 24 de ore de la Le Mans.Prototipuri de uzină la clasa LMP1:
Update: Echipa a renunţat la participarea în etapa de la Silverstone
Înscrisă pe listă provizorie a participanţilor la etapa inaugurală de la Silverstone din 20 aprilie, echipa şi-a anulat participarea din cauza întârzierilor în finalizarea prototipului T129. Echipa nu a reuşit încă să integreze noul motor furnizat de AER, întrucât a schimbat furnizorul spre finalul lunii decembrie. Detalii aici.
Kolles, creditat cu şanse să aibă echipă şi în F1
Presa internaţională a relatat anterior că una dintre echipele care vrea să concureze în Formula 1 începând din sezonul 2015 este gestionată de asemenea de Kolles.
Aceasta ar urma să fie finanţată de Ion Bazac, fost ministru al sănătăţii în perioada 2008-2009, care în prezent gestionează importurile de maşini Ferrari în România prin intermediul companiei Forza Rossa.
▶ Detalii despre echipa românească care vrea să concureze în F1.
Până de curând, Forza Rossa a gestionat şi importurile maşinilor Lotus în România, element care sugerează că Bazac este implicat şi în echipa înscrisă de Kolles în Campionatul Mondial de Anduranţă.
Unele surse afirmă însă că FIA nu va accepta echipa românească în Formula 1, ci o echipă gestionată de americanul Gene Haas şi una sprijinită de constructorul japonez Honda.
Forul mondial ar putea anunţa vineri numele echipei sau a echipelor care vor primi acordul de a concura în Formula 1 din 2015.Update: FIA a confirmat că ia în considerare echipa Forza Rossa pentru sezonul 2015.
Via WEC
tot timpul inventam grade de rudenie cu diferite personalitati, ca ultimii jegosi care la inmormantarea unchiului se baga in seama.
asa si americanii nu sunt niciunul americani; sunt olandezi, nemti , englezi samd.
pana si unguru' ala de a participat la primul gp, scria cineva ca avea origine romana.
penibil
pe site-ul oficial wec e trecut steagul romaniei in fata acestei echipe