În mai puțin de 10 zile din acest moment va avea loc ceremonia de deschidere a Cupei Mondiale din 2022. Ediția din acest an a celui mai popular turneu sportiv din lume va avea loc, în premieră, în Qatar. De asemenea, este și pentru prima dată când turneul final va fi organizat la final de toamnă și început de iarnă.
Cu această ocazie, Mercedes-Benz a scos din arhive o poveste frumoasă, cu multă rezonanță pentru microbiștii care au prins acele vremuri. Povestea are la bază un vehicul special. Este vorba despre Mercedes-Benz O 302, celebrul autocar cu care românii mergeau în vacanțe în urmă cu jumătate de secol. Binecunoscutul autocar a fost, însă, și o figură emblematică a ediției din 1974 a Cupei Mondiale de Fotbal.
În acel an, turneul final a fost găzduit de către Germania de Vest. La acel turneu au participat nu mai puțin de 16 echipe din toate colțurile lumii, iar fiecare echipă a avut la dispoziție un autocar O 302. Bineînțeles, fiecare autocar a fost vopsit în culorile oficiale ale echipelor naționale.
O replică a unui astfel de exemplar este expusă în cadrul muzeului Mercedes-Benz din Stuttgart.
Aceasta este o copie fidelă a exemplarului care a aparținut echipei de fotbal a Germaniei de Vest, cea care a cucerit cupa mondială în acel an, în fața propriilor suporteri.Autocarul este vopsit într-o nuanță de galben, acompaniată de o grafică specială cu steagul Germaniei, cu logo-ul oficial al turneului și chiar cu mascotele oficiale, Tip și Tap, desenate de artistul Horst Schäfer.
Evident, nu lipsește nici grafica specială cu numele echipei, BR Deutschland, un detaliu unic în cadrul acelei ediții. Asta pentru că, ediția din 1974 a Cupei Mondiale a fost singura dată când cele două Germanii, de Vest și de Est, aveau să se întâlnească la un turneu final. Autocarul echipei germane din spatele Cortinei de Fier a purtat inscripția simplă DDR. Adică prescurtarea oficială a Germaniei de Est.
Exemplarul expus la muzeu relevă cât de diferite erau vremurile în urmă cu 48 de ani. Acest aspect este evidențiat de scrumierele integrate în spătarele scaunelor, precum și de o instalație de bere draft. Fiecare scaun din autocar era rezervat pentru fiecare jucător în parte.
Aici putem aminti de jucători de legendă ai fotbalului german, precum: Franz Beckenbauer (care a fost căpitanul echipei), Gerd Müller, Rainer Bonhof, Paul Breitner și, bineînțeles, antrenorul echipei, Helmut Schön.Din dotarea autocarului nu lipsește nici casetofonul Blaupunkt și nici aerul condiționat, montat în partea din spate a plafonului.
Timp de 3 săptămâni și jumătate, echipele de fotbal de fotbal au călătorit în cadrul turneului cu acest autocar emblematic. La finalul turneului, cele 16 autocare au fost revopsite și au intrat în regim de funcționare normal pentru public.
Cu timpul, însă, toate cele 16 exemplare au dispărut de pe șosele, inclusiv exemplarul original al echipei câștigătoare. Din fericire, această replică expusă la muzeul Mercedes-Benz păstrează vie amintirea unei ediții de neuitat pentru acest model și pentru echipa națională germană.
via Mercedes-Benz
Comentarii (1)