Fiat promite să readucă acel sentiment de libertate și de plăcere la volan odată cu lansarea noului 124 Spider, primul roadster pur după o perioadă foarte lungă de timp. Rezultat în urma colaborării cu Mazda și frate bun cu MX-5, noul Fiat 124 Spider promite să fure din clienții roadsterului nipon.
Pe piața din România, debutul este așteptat la finalul acestui an. Mai exact, lista de prețuri va fi comunicată în toamnă, cel mai probabil după luna septembrie, urmând ca primele exemplare să vadă showroom-urile noastre abia în decembrie.
Proiectat la Centro Stile Torino, noul 124 Spider împrumută indicii ale originalului din 1966, considerat unul dintre cele mai frumoase modele Fiat din toate timpurile. Paleta de culori europeană va include nuanțele Rosso Passione, Bianco Gelato, Nero Vesuvio, Grigio Argento, Grigio Moda, Bronzo magnetico, Azzurro Italia și tri-strat Bianco Ghiaccio.
Printre cele mai importante dotări ale viitorului model, italienii anunță faruri adaptive și cameră video pentru marșarier, dar și un pachet de infotainment consistent, cu touchscreen de 7 inch, conectivitate Bluetooth, sistem Keyless Enter’n Go și sistem audio premium Bose cu nouă difuzoare.Cu o masă totală de numai 1050 de kilograme, Fiat 124 Spider se folosește de un motor pe benzină de 1.4 litri, care dezvoltă 140 de cai putere și 240 Nm, suficient pentru a ajunge la 100 de km/h în 7.5 secunde și pentru a atinge o viteză maximă de 215 km/h.
Pentru cei care se așteaptă la ceva mai multă putere sub capotă, italienii aruncă în joc versiunea Abarth 124 Spider, echipată cu același motor de 1.4 litri, dar gata să livreze 170 de cai și 250 Nm. Masa totală rămâne în continuare mică (doar 1060 de kilograme), iar accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 6.8 secunde. Viteza maximă este de 230 km/h.
Cei care visează deja la un Abarth 124 Spider pe străzile din România trebuie să mai aștepte. Acesta nu va sosi chiar în același timp cu 124 Spider, deci ne putem duce cu gândul la începutul lui 2017. Din fericire, asta înseamnă că veți avea destul timp la dispoziție pentru a strânge cei aproape 40.000 de euro, prețul aproximat pentru piața autohtonă.
Si italianul va avea insa destui cumparatori, fiti fara griji, in ciuda puterii aparent derizorii. Nu trebuie uitata insa masa lui proprie redusa, dar nici faptul ca exclusivitatea are intotdeauna pretul ei...
Mie mi se pare mai potrivita comparatia cu o Toyota GT 86 care e si mai puternica si mai ieftina cu aproximativ 50%! Astia au inebunit de tot!
Poti alege multe. Chiar si in tractor John Dear de generatie noua!
Nu exista nici un termen de comparatie intre cele doua ( exceptand, bineinteles, acoperisul ..sau lipsa lui ).
Comparam deci un cabriolet cu altul si basta - iar nr. de locuri al Mustangului e un alt avantaj de fapt vs. Fiat 124.
OK insa, daca tii neaparat putem compara 124 Abarth (170 CP, 40k euro) cu MX-5ul de 2. l si 160 CP (26k euro).
...14.000 euro-n plus pentru 10 CP ?! Perfect - da' nu pentru mine...
Auzi la el...compara un cabriolet cu altul si gata :))))
Pai hai sa comparam atunci un Fiat 500C cu un Boxster sau chiar cu 911 Cabriolet ..ce spui , e ok , ca doar ambele sunt cabriolet:))))
Pentru cultura ta, Mustang nu este un ROADSTER , deci nu ai cum sa il compari cu MX5.
Si nu , nu compari Abarth 124 Spider cu MX5 ...compari Fiat 124 Spider cu MX si... ce crezi, costa cat Mazda!
In final fiecare isi ia ce vrea. Gusturile si finantele difera.
Pseudo-logica ta ma distreaza insa-n continuare la culme... din simplul motiv ca 500 C (care nici nu-i cabriolet propriu-zis, da' hai sa uitam asta) si 911 Cabrio NU au DELOC acelasi pret, ca-n cazul comparatiei mele - repet, intre doua decapotabile si basta, dintre care una (Mustangul) ar trebui sa fie muuuult mai scumpa.
Si nu-i..
Or fi avand acelasi pret, dar un Mustang e la ani lumina de mazda sau Fiat=ul asta. Nu mai vorbim de practicalitate, fun si prestanta.
Intr-adevar, un coupe isi are farmecul lui, incontestabil. Poate mazda isi are fanii ei, dar eu cu siguranta nu sunt unul din ei. Stigma de masina sport a saracului e mizilic. Pur si simplu in ziua de azi ai mult mai multe oferte si trebuie sa fii chiar ghinionist sa te impiedici si sa ramai la mazda. Daca te intereseaza domeniul o sa gasesti alte variante mult mai bune ca si pret / calitate / fiabilitate. Indiferent de continent.