În România există o nevoie acută pentru o infrastructură adaptată numărului de mașini electrice, aflat în creștere în ultimii ani. Tot mai mulți actori și-au făcut apariția pe piața punctelor de încărcare și, în curând, vom asista la o concurență acerbă. Printre acești actori se numără și compania românescă Lektri.Co, fondată în 2018 în Timișoara.
În prezent, au reușit să instaleze 300 de puncte de încărcare la nivel european, cu prezență în țări precum Serbia, Polonia, Germania, Franța și Italia. Românii intenționează să își extindă prezența cu o nouă stație de încărcare, dezvăluită zilele acestea în cadrul Salonului Auto București. Mai exact, este vorba despre o stație botezată Svik, care poate livra maxim 7.4 kW.
Aceasta garantează integrare pentru case inteligente, are o interfață prietenoasă, poate fi ușor instalată în spații private (acasă, la sediul firmei), dar și publice (parcări de lungă durată).
Produsă în România, stația oferă un preț accesibil și diverse funcții menite să faciliteze procesul de încărcare, alături de posibilitatea de monetizare, prin integrare în rețeaua LEKTRIfy.Svik poate fi conectat la WiFi prin intermediul aplicației dedicate, clientul având acces la multe funcții, inclusiv pornirea/oprirea încărcării de la distanță, setarea curentului de încărcare, programarea în anumite intervale orare, setarea luminozității și adaptarea dinamică a puterii de încărcare (Load Balancing).
Totodată, stația poate fi integrată în rețeaua LEKTRIfy. Astfel, deținătorul stației poate pune stația la dispoziția celorlalți utilizatori de mașini electrice. Prin intermediul aplicației poate vedea userii care încarcă, energia livrată, poate verifica sesiunile de încărcare și analiza istoricul încărcărilor și, totodată, poate monetiza ori deconta pe firmă încărcările electrice.
Printre funcționalitățile tehnice oferite de modelul Svik, se numără și reglarea dinamică a puterii de încărcare în funcție de ceilalți consumatori din rețeaua electrică, astfel încât stația se poate instala în orice locație, indiferent de puterea disponibilă.
De asemenea, în cazul instalațiilor fotovoltaice, încărcătorul este capabil să adapteze curentul de încărcare în funcție de producția panourilor fotovoltaice, maximizând astfel energia verde utilizată.Svik costă 499 de euro + TVA și este al treilea model de încărcător conceput și produs de Lekti.Co. Românii își propun să ajungă la un volum lunar de peste 1000 de unități destinate piețelor cu o densitate mare de vehicule electrice.
În acest moment, altele sunt priorităţile. Pe oameni îi interesează primordial ce le intră în gură, nu în nas!!! Fiindcă oxigenul (implicit, un aer curat) îi însoţeşte, neîntrerupt, de la prima până la ultima lor suflare, fiind o caracteristică subînţeleasă a vieţii organice. Dar obiectivele/idealurile lor familiale şi personale nu se împlinesc de la sine. Iar în condiţiile actuale – ale sclaviei economice, ale imposturii politice, ale unei false protecţii sociale şi, în general, ale incertitudinii existenţiale – este la mintea cocoşului că sănătatea, necorelată cu libertatea şi proprietatea/prosperitatea, îi lasă reci…În niciun caz nu poate însemna un imperativ!
Drama este că eco-imbecilii ori nu înţeleg acest…truism, ori îl nesocotesc cu trufie! Dacă se verifică a doua variantă, atunci să se aştepte la dospirea rezistenţei (obligatoriu fără hashtag) la nivel global. Şi, din nou (dar deloc o ironie a sorţii), se pare că, în sinea noastră, nu ne relevă (mai) nimic mişcarea civică occidentală. Poate şi pentru că, acolo, gradul de subordonare ocult-economică a indivizilor nu este atât de pronunţat ca în ţările “emergente”.