Este foarte probabil să nu fi auzit până astăzi de NanoFlowcell. Deşi pare un nume de maşină electrică alimentată cu hidrogen, vorbim despre denumirea unei companii cu sediul în Liechtenstein. Şi nu e orice companie, ci cea care a adus la Salonul Auto de la Geneva cel mai frumos concept prezentat la această ediţie a celui mai important salon european din prima parte a anului.
Numele oficial al prototipului este Quant e-Sportlimousine şi este excepţional atât la nivelul design-ului, cât şi la cel al soluţiilor de propulsie şi de înmagazinare a energiei pe care le propune. Lung de 5.25 metri şi lat de 2.2 metri, prototipul este mai lung decât un S-Klasse cu ampatament mărit şi vine cu linii fluide care seamănă cu cele ale soluţiilor de transport individual imaginate de regizorii filmelor Science-Fiction. Diferenţa este că acest prototip nu e deloc SF, chiar dacă foloseşte un sistem de propulsie care poate fi considerat cu doi paşi înaintea celor existente în lumea auto actuală.
SOLUŢIE COMPLEXĂ DE PROPULSIE
Cel mai interesant lucru legat de acest aspect este faptul că inginerii companiei NanoFlowcell au apelat la ultimul răcnet în materie de nanotehnologie, ramura care se ocupă de stuidul şi dezvoltarea materialelor speciale pe care se intervine la nivel microscopic în vederea modificării structurilor şi legăturilor celulare. Soluţia tehnică aleasă este complexă, se bazează pe aşa-numitele "Flow-Batteries" (o combinaţie între bateriile normale şi celulele pe bază de hidrogen, iar energia nu este înmagazinată de un electrod, ca într-o baterie clasică, ci de un electrolit lichid într-un sistem ceva mai complex) şi nu este foarte detaliată în primul comunicat oficial al companiei.925 CP ŞI 2.8 SECUNDE PENTRU 0-100 KM/H
Ce ştim însă este faptul că maşina se bazează pe patru motoare electrice, câte unul la fiecare roată, care dezvoltă în total 925 de cai putere la sarcină maximă şi, cităm din informaţiile oficiale, "câte 2900 Nm din fiecare motor". La nivel de performanţe, vorbim de o soluţie de propulsie care are capacitatea de a propulsa maşina în 2.8 secunde de la 0 la 100 km/h şi la o viteză maximă de 380 km/h. Ajutat de două rezervoare de electrolit lichid, Quant e-Sportlimousine are o autonomie cuprinsă între 400 şi 600 de kilometri.
Conform declaraţiilor oficialilor companiei din Liechtenstein, conceptul a fost dezvoltat într-un laborator din Zurich, iar primele prototipuri care vor circula pe străzi vor vedea lumina zilei până la finalul acestui an.
Pentru un model de serie bazat pe acestea va trebui să aşteptăm până în 2015.
ceva linii imprumutate de la conceptele mai vechi de SAAB, Renault, McLaren, Toyota, BMW.
Dar...per total arata incredibil de bine. Mai putin metro-maimutza aia intr-un posing fortat inteligent.
Usa comuna pentru ambele randuri de scaune da bine dar e nepractica. Un artificiu care va cadea la modelul de serie.
Sistemul de propulsie e de domeniul SF-ului ca performante, ma intreb care ii sunt costurile de utilizare.
Ei da, asta e concept nu o facatura cu becuri noi si suspensii "reglate altfel". Fara apropos la tine @misha :)
Pacat ca astfel de initiative nu vin de la producatori consacrati.